• Anonym (TS)

Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb

Från ingenstans fick jag höra talas om den här killen när vi var ute och promenerade och småpratade.. Jag hajade till direkt. Jag vet att det låter fånigt kanske, men det var nåt jag inte kan sätta fingret på. Nåt tonfall i sambons röst kanske, jag vet inte. Hur hon betonade hans namn. Som sagt jag vet inte. Hon sken liksom upp när hon berättade om honom..

Hon pratar ofta om sitt jobb och sina kollegor inklusive de manliga. Har aldrig brytt mig om det. Men när hon nämnde den här var det nåt med magkänslan..

Det tog inte många dar så flyttade han in hos oss. Varje kväll när vi käkar middag får jag höra henne beskriva honom. Berätta om honom. Berätta om vad han säger och vad han kan.. Och hur mycket han lär henne.. Sambon har också sagt att de dagar när han är på jobbet då känns det roligt att gå dit.. De har också en fantastisk kommunikation och pratar så bra med varandra har min sambo sagt rakt ut..

Jag tycker det här är lite mycket..

• Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb
  • Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-02-04 18:59:22 följande:

Fick också veta idag att hon brukar få skjuts av honom efter jobbet.

Visst det är ju skönt att slippa sitta i kollektivtrafiken en stund och istället snacka skit med en kollega i en varm bekväm bil, men det är knappast någon större tidsbesparing att få skjuts av honom och hon måste ändå åka buss en lång bit innan hon är hemma sen ändå.

Jag blir inte svartsjuk av att nån på hennes jobb skjutsar henne en bit med bilen men hon har undanhållit det för mig.

Trickle truth brukar det kallas när hela bilden liksom sipprar fram bit för bit. 

Har du någon plan b? För du lär ju behöva dumpa henne om inte nu så ganska snart 
  • Anonym (TS)
    Anonym (I) skrev 2025-02-04 19:08:42 följande:
    Klart som fan att hon är kär. Läser du ens vad TS skriver?
    Upp över öronen kär, besatt och kan inte tänka på annat än kollegan. 

Nej det behöver verkligen inte betyda att hon varken blir sedd eller bekräftad. Kollegan behöver inte ens besvarat det eller känna lika. 

TS sambo känner så ändå. Låt henne. Antingen går det över eller så lämnar hon. Finns inga andra alternativ.
    Kan ju omöjligt veta vad kollegan känner. Men risken för mig är ju att han utnyttjar situationen
  • Ascendere
    Anonym (I) skrev 2025-02-04 19:08:42 följande:
    Klart som fan att hon är kär. Läser du ens vad TS skriver?
    Upp över öronen kär, besatt och kan inte tänka på annat än kollegan. 

Nej det behöver verkligen inte betyda att hon varken blir sedd eller bekräftad. Kollegan behöver inte ens besvarat det eller känna lika. 

TS sambo känner så ändå. Låt henne. Antingen går det över eller så lämnar hon. Finns inga andra alternativ.
    Ja eller så tar han kommandot över sitt eget liv och dumpar henne. Ärligt talat så verkar hon ju inte direkt vara nåt man skriver hem om. 
  • Anonym (I)
    Anonym (TS) skrev 2025-02-04 19:12:14 följande:
    Kan ju omöjligt veta vad kollegan känner. Men risken för mig är ju att han utnyttjar situationen
    Nu förstår jag inte. Din sambo är väl vuxen?
    På vilket sätt blir hon utnyttjad?
  • Ascendere
    Anonym (I) skrev 2025-02-04 19:17:20 följande:
    Nu förstår jag inte. Din sambo är väl vuxen?
    På vilket sätt blir hon utnyttjad?

Tror TS menar att sambons kollega kan dra fördel av situationen och ligga med TS sambo utan de förpliktelser som ingår när man har en relation. 
    En affär helt enkelt. Och min uppfattning är att TS har all anledning att tro det med tanke på sambons gränslösa beteende. 

• Anonym (I)
    Ascendere skrev 2025-02-04 19:24:17 följande:

Tror TS menar att sambons kollega kan dra fördel av situationen och ligga med TS sambo utan de förpliktelser som ingår när man har en relation. 
    En affär helt enkelt. Och min uppfattning är att TS har all anledning att tro det med tanke på sambons gränslösa beteende. 

Kollegan är kanske singel och inte ens vet att TS finns. 
  • Anonym (—)

Prata med henne och ta upp det du känner och ser, men gör det utan anklagande, men stå fortfarande fast vid din position.

Du får uppdatera oss efter ditt samtal :)

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (TS) skrev 2025-02-04 19:12:14 följande:
    Du tänker väldigt konstigt, måste jag säga.
  • Anonym (hemlig)

Hon låter väldigt oförställd och naiv i sin uppskattning, och kollegans glans kommer troligen att mattas lite med tiden. 

Den jag faktiskt gör något med talar jag inte om alls, så det vore varningstecknet i mitt fall.

• Anonym (Malin)

Det jag undrar är hur er relation är för övrigt, eller var innan han kom in i bilden? Går det på tomgång, har ni haft någon kris eller allmänt småbråk? Har ni ett bra sexliv?

För risken att bil intresserad/förälskad i någon annan ökar drastiskt om befintlig relation upplevs som dålig.

Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb