Inlägg från: Anonym (Fattar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fattar)

Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb

Dina misstankar är befogade och förstår den knepiga situationen du befinner dig i.

Det som är mest red flag i hennes beteende är ju dels det uppenbara, att hon pratar om honom hela tiden i positiv bemärkelse, men framför allt att hon inte förstod ditt perspektiv när du tog upp det och att hon inte berättade att de samåkte hem. Det är inte okej beteende. Tycker du är tålmodig som avvaktar så mycket. Jag hade tyckt det vore outhärdligt och hade nog gjort större sak av det om jag mådde dåligt över det.

Jag har ibland fattat tycke för män på jobbet genom åren. Då har jag börjar prata om dem mer. Men jag brukar komma på mig själv, och så avtar det. Att tankarna återkommande kommer på en killega av motsatt kön är red flag. I mitt fall har jag även ?stoppat? känslorna när jag upptäckt attraktion, för jag älskar min sambo väldigt mycket och jag anser att man kan styra sina handlingar och tankar. Jag kan helt enkelt ta mer avstånd på jobbet och då kommer det gå över. Att hon inte verkar inse detta kanske visar att hon inte vill ta det avståndet som krävs för att det inte ska bli djupare.

uppdatera gärna hur det går. 

Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb