Anonym (H) skrev 2025-01-27 08:01:30 följande:
Förstår din situation och tankar. Självklart ska man som vuxen kunna satsa på sitt eget liv också. Samtidigt är jag kanske inte rätt person att ge råd då jag är väldigt biased. Alla lägger upp det som dem vill men bara detta att du uttrycker stress över vardagen och ändå ska lägga varje ledig stund att åka till honom. Betalar han någonting för dessa resor? Åker han till dig? Har han erbjudit sig att flytta till dig eller att ni skulle flytta till en stad mittemellan? Ja hon är 18 men man är ju ändå flyttbar och hon har också en bra relation till mamman. Han har ett barn och du två. Känns som att det alltid är så att kvinnan ska anpassa sig och ge upp saker.
Men som sagt har stött på så många egoistiska bekväma män där det går ut över kvinnan och hennes barn och fd. Självklart säger jag inte att det är fallet för er. Varför stressa egentligen? Om ni har en stabil relation och hans dotter är 18 och dina vuxna kan ju ett par år göra skillnad för dem då det händer mycket i den åldern. Då hinner de etablera sig mer och landa i saken. Förstår att det kan vara frustrerande att bo isär men om målet ändå är att flytta ihop och sådär? Ponera att ni säger att ni ska flytta ihop om två år och ni åker varannan gång så blir det inte lika stressigt och båda får tid med barnen och varandra.
Jag vill ju vara med honom varje ledig stund, längtar så efter honom nu och är en ren ångest varje söndag då jag måste hem.
Han betalar inte för resorna men jag äter istort sett gratis. Han betalar nästan all mat. Kan vara ibland dom jag köper nåt. Men som sagt, han står för nästan all mat. Han åker ibland hit, han kommer i helgen. Men det är mest jag som åker. Jag sover på en bäddsoffa I rummet. Är trångt hemma då min yngsta är hemma med sån kille ibland. Den äldsta kommer med kompisar. Så det är jobbigt att vara här istället för ett stort hus med egen sängkammare och stort kök.
Jag vin flytta dit och nä, inte varit tal på att han ska flytta. Han har alldeles för bra jobb. Jag jobbar på fabrik och han har ett jobb med dubbelt så mycket lön som mig. Ett jobb som inte finns på många ställen. Så vore korkat att han säger upp sig och söker nytt och jag står kvar på min fabrik.
Vi är strax över 50 båda. Om två år är vi nästan 55.. känner mig redan gammal. Vin inte förlora mer tid med honom. Därför vill jag flytta inom ett år helst.