Inlägg från: Anonym (I sanningens namn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I sanningens namn)

Flytta från sina barn?

Anonym (LJ) skrev 2025-01-27 09:09:31 följande:
    Ja..Jag tänker på det med,. Att denna tid inte kommer tillbaka. Men dom är ju knappt hemma ändå. 
    Jag ska prata med dom med såklart innan vi tar ett riktigt beslut. Bara ville slänga ut frågan här och få lite tankar om det. 

Sen är det inte poolen som gör att vi väljer att bo hos honom utan hans jobb. Han har ett väldigt bra och välbetalt jobb och jag står och nöter på en fabrik med dålig lön. 
    Sen vi blev ihop så hänger vi ju varje helg och ledig dag så vi testar så mycket vi kan på att bo ihop.

1. Det handlar om 13 mil! Han kan pendla från dig till sitt jobb varannan vecka. Det är många som har längre pendling till sitt jobb.

2. Du är 50+ inte 19. Du kan vänta 2 år iaf, varför kan inte han ?kasta ut? sitt barn? Varför ska dina barn få stå tillbaka pga av hans? Är hans unge viktigare än dina egna? 

3. 50 000kr är en ok lön, men verkligen inget ovanligt. Får avsmak när jag läser hur desperat du klamrar dig fast vid honom och drar upp hans välbetalda jobb som en anledning till att han inte är flyttbar. HAN kan pendla! 

4. Ditt val att nöta på fabrik. Du kan läsa en utbildning eller söka annat om du vill få upp din lön.

Svar på tråden Flytta från sina barn?