• Freddie K

Är man gubbsjuk om man...?

Hej. Nu är det så att jag har träffat en tjej. Hon är 24 och jag är 41. Jag själv tänker att åldern inte är något hinder då åldern bara är en siffra, men jag vet att det kan sticka i ögonen på folk att man har träffat en så mycket yngre tjej och att man borde hålla sig till de i sin egen ålder, men ni som känner mig vet hur jag är och jag är inte som en vanlig 41-åring. Jag är inte speciell. Bara annorlunda.

Vad tycker ni, tycker ni att det bara är sliskigt?
    Taskiga kommentarer undanbedes. 
    Tack!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Emma)
    Freddie K skrev 2025-01-21 11:39:36 följande:
    Jag har Asperger. Ålder är bara en siffra, men såklart så ska hon ju vara myndig. 
    En artonåring är alldeles för ung för dig. En 24-åring kan funka, men du behöver vara medveten om att du, i och med din ålder, har ett överläge. I synnerhet med tanke på hennes funktionsnedsättning. 

Ålder är verkligen inte bara en siffra. Inte när ungdomar är inblandade. 
  • Anonym (Hanna)
    Freddie K skrev 2025-01-21 11:02:20 följande:
    Ja, det har hon, men jag ser inte funktionsnedsättningarna, utan jag ser personen istället och hon verkar gullig och så.
    Isåfall är hon ju inte 24 år mentalt. 
  • Anonym (Bibbi)

Hur har hennes föräldrar reagerat på detta? 

• Anonym (Kim)

Grattis till att äntligen träffat en tjej. Ja hon är yngre till åldern men hur är hennes mentala status? Om hon ligger på en tonårings nivå klarar du av det? Vad får du ut av det då? Blir ju ganska skevt då. Men för all del. Kan gå hur bra som helst. Du fixar det här. Gå mjukt och försiktigt fram. 

• Anonym (Tanke)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-21 07:04:38 följande:

Jag hade inte blivit glad om min 24 åriga dotter kom hem med någon över 30.
    Men för att svara på din fråga så tänker jag som lunx,.
    Min uppfattning av dig från andra trådar förmildrande också mina första tankar.

6 år är väl inte en jättestor ålderskillnad?Om hon träffar någon som är 30. 
  • Anonym (Tanke)

Ser inga problem i det om ni båda tycker om varandra. Ni är båda vuxna. 

• Hjelm

Skulle det vara så att du medvetet gått in för att träffa en så mycket yngre kvinna - typ ställt in på Tinder att du bara vill träffa tjejer under 25 eller något - hade det absolut varit gubbsjukt.

Likaså om man fallit för någon mycket yngre för att denne verkligen upplevs så: beter sig omoget, är osäker, ser väldigt ung ut, inte landat i vuxenlivet etc (även om man givetvis aldrig riktigt blir "färdig"). Vissa sorters personer dras till dessa egenskaper för att de vill ha någon som de kan "forma" och som inte har hunnit bilda sina egna förväntningar och krav på en vuxen relation.

Men har åldern inte varit relevant eller avgörande för att ni träffats och fattat tycke för varandra, kan jag inte se att det är gubbsjukt.

• Anonym (Flippa)
    Anonym (Tanke) skrev 2025-01-21 19:37:46 följande:

Ser inga problem i det om ni båda tycker om varandra. Ni är båda vuxna. 

Vuxen med en intellektuell funktionsnedsättning. Då är man inte sin ålder.
  • Anonym (Flippa)

Så du är inte speciell, men hon är. Vad är skillnaden?

Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?