• Freddie K

Är man gubbsjuk om man...?

Hej. Nu är det så att jag har träffat en tjej. Hon är 24 och jag är 41. Jag själv tänker att åldern inte är något hinder då åldern bara är en siffra, men jag vet att det kan sticka i ögonen på folk att man har träffat en så mycket yngre tjej och att man borde hålla sig till de i sin egen ålder, men ni som känner mig vet hur jag är och jag är inte som en vanlig 41-åring. Jag är inte speciell. Bara annorlunda.

Vad tycker ni, tycker ni att det bara är sliskigt?
    Taskiga kommentarer undanbedes. 
    Tack!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?
  • Freddie K
    Anonym (du med) skrev 2025-01-21 11:30:29 följande:
    Har inte du också en intellektuell funktionsnedsättning? Bara frågar. Du skrev att ålder bara är en siffra, hade du kunnat tänka dig att dejta en minderårig då?
    Jag har Asperger. Ålder är bara en siffra, men såklart så ska hon ju vara myndig. 
  • Freddie K
    Anonym (Fiskal) skrev 2025-01-21 11:38:09 följande:
    Tänker mer på att hon inte förstår vad hon håller på med och att du utnyttjar det.
    Hon är inte efterbliven bara för att hon har en diagnos. Jag har ju också diagnoser och jag anser mig inte vara efterbliven. Dessutom tvingar jag mig inte på henne utan vi pratar just nu som vänner bara och hon förstår precis. 
  • Meddelande borttaget
  • Freddie K
    Jeanette001 skrev 2025-01-21 11:32:32 följande:

Kärlek har ingen ålder och jag tycker bara det är fjantigt med alla som ska ha så starka åsikter om det. Känner man för varandra så gör man och finns personkemin där så finns den. Grattis till kärleken <3 :)

Tack. . Ja, äntligen kanske jag har hittat rätt?
  • Freddie K
    Anonym (du med) skrev 2025-01-21 11:40:56 följande:
    Men har du en intellektuell funktionsnedsättning också? Om ålder bara är en siffra hade du ju lika gärna kunnat dejta en minderårig, annars betyder ju åldern uppenbart något mer än bara siffror.
    Är man hyfsat normal och klar i skallen så förstår man att man inte kan eller ska dejta barn. Det säger ju sig självt. 
  • VeronikasHjärta
    Freddie K skrev 2025-01-21 11:40:51 följande:
    Hon är inte efterbliven bara för att hon har en diagnos. Jag har ju också diagnoser och jag anser mig inte vara efterbliven. Dessutom tvingar jag mig inte på henne utan vi pratar just nu som vänner bara och hon förstår precis. 
    Om hon har en intellektuell funktionsnedsättning så är hon ju mer likt ett barn i sitt sätt att tänka och resonera. Du har Asperger och är troligen normalintelligent, eller hur? Alltså blir det en väldigt skev maktbalans mellan er två.
  • Meddelande borttaget
  • Freddie K
    VeronikasHjärta skrev 2025-01-21 11:44:37 följande:
    Om hon har en intellektuell funktionsnedsättning så är hon ju mer likt ett barn i sitt sätt att tänka och resonera. Du har Asperger och är troligen normalintelligent, eller hur? Alltså blir det en väldigt skev maktbalans mellan er två.
    Jag vet inte exakt vad hon har, men hon förstår i alla fall vad hon håller på med. Jag skulle heller aldrig göra något mot hennes vilja eller så utan jag låter henne få styra lite och göra det som känns bra. 
  • Freddie K
    Anonym (du med) skrev 2025-01-21 11:45:39 följande:
    Du har IF alltså? Det är lugnt. Men då är ju ålder mer än en siffra alltså, bra, då var det klarlagt, det var bara en klyscha som råkade komma fram tidigare.
    Vad menar du med IF? Ålder är bara en siffra, men det finns ju gränser. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?