• Freddie K

Är man gubbsjuk om man...?

Hej. Nu är det så att jag har träffat en tjej. Hon är 24 och jag är 41. Jag själv tänker att åldern inte är något hinder då åldern bara är en siffra, men jag vet att det kan sticka i ögonen på folk att man har träffat en så mycket yngre tjej och att man borde hålla sig till de i sin egen ålder, men ni som känner mig vet hur jag är och jag är inte som en vanlig 41-åring. Jag är inte speciell. Bara annorlunda.

Vad tycker ni, tycker ni att det bara är sliskigt?
    Taskiga kommentarer undanbedes. 
    Tack!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?
  • Anonym (A)

Det som kan vara hinder är ju den personen som är föremål för hennes kärlek. Det är ju upp till den om den känner att den hindras av förvaltarsituationen, jag personligen hade iallafall varit skeptisk

sen verkar det inte helt stämma att förvaltaren inte kan hindra relationer, har ni inte sett uppdrag granskning?

Anonym (Frida) skrev 2025-01-22 14:51:02 följande:
    Det finns många som har förvaltare som ändå kan leva hyfsat självständigt med husdjur, eget boende, relationer etc. Det handlar mer om hur just denna individ fungerar.

Min syster lever med förvaltare för att hon inte kan sköta ekonomin. Hon har inte de matematiska kunskaperna eller konsekvenstänk att förstå hur mycket det kostar att leva och att man inte kan spendera hur mycket pengar som helst på spel, fester och skräpmat. Men hon är närmare 30 år gammal och kan inte hindras från att ha en relation om hon skulle träffa kärleken. Att man sedan som anhörig kan känna sig skeptisk om någon mycket äldre eller som har ett maktövertag gentemot henne rent intellektuellt, är en sak.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (A) skrev 2025-01-22 16:50:32 följande:

Det som kan vara hinder är ju den personen som är föremål för hennes kärlek. Det är ju upp till den om den känner att den hindras av förvaltarsituationen, jag personligen hade iallafall varit skeptisk

sen verkar det inte helt stämma att förvaltaren inte kan hindra relationer, har ni inte sett uppdrag granskning?

Om du menar avsnittet med Therese så gjorde förvaltaren fel. De får inte avskärma sin klient från sina närstående om det inte finns en hotbild och då ska klienten vara väl införstådd om varför hen hålls skyddad. Det var det som var hela poängen med avsnittet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Frida) skrev 2025-01-22 16:54:12 följande:
    Om du menar avsnittet med Therese så gjorde förvaltaren fel. De får inte avskärma sin klient från sina närstående om det inte finns en hotbild och då ska klienten vara väl införstådd om varför hen hålls skyddad. Det var det som var hela poängen med avsnittet.
    Uppenbarligen så går det iallafall. Och verkar fortsatt fungera så, läget kvarstår så det officiella verkar inte hålla med dig om att hon gjort fel.
  • Anonym (Inte slaskigt om...)

Helt ok om 24åringen är singelmamma och du även åtar dig att vara pappa till hennes barn. Inte annars.

• Anonym (Frida)
    Anonym (A) skrev 2025-01-22 17:05:26 följande:
    Uppenbarligen så går det iallafall. Och verkar fortsatt fungera så, läget kvarstår så det officiella verkar inte hålla med dig om att hon gjort fel.
    Fast det fallet är ju ett undantagsfall. Att det skett något allvarligt, som ingen av oss egentligen vet vad det handlar om i Thereses fall, som gjort att hon förflyttats och förvägras kontakt med närstående betyder ju inte att de gjorde rätt, eller att alla som lever med förvaltare behandlas på samma sätt.
  • Anonym (Palle)

Age ain't nothing but a number. Lyssna på Aaliyah.

• Anonym (Tanke)
    Anonym (Flippa) skrev 2025-01-21 22:16:27 följande:
    Vuxen med en intellektuell funktionsnedsättning. Då är man inte sin ålder.
    Du behöver inte ha en intellektuell funktionsnedsättning för att ha autism. Dom flesta är normalbegåvade eller betydligt mer begåvade än genomsnittet.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tanke)
    VeronikasHjärta skrev 2025-01-22 20:01:42 följande:
    Har du ens bemödat dig att läsa igenom tråden? I det aktuella fallet så har personen han dejtar en IF.
    Okej då förstår jag. Kan inte svara på det, eftersom jag själv aldrig ens hade tänkt tanken att gå in i en sådan typ av relation. Känns?Fel.
Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?