Anonym (Tanke) skrev 2025-01-22 20:18:43 följande:
Okej då förstår jag. Kan inte svara på det, eftersom jag själv aldrig ens hade tänkt tanken att gå in i en sådan typ av relation. Känns?Fel.
Känner som du. Jag är i TS ålder och tanken på att dejta en man som är ung nog att vara min son hade bara känts fel. Särskilt också om det rörde sig kring en man som inte ens hunnit fylla 25. Som om jag vore hans mamma eller nåt. Man hade känt sig gammal i jämförelse. Sen är man vanligen också på helt skilda mognadsstadier i dessa två åldrar. Särskilt med tanke på att tjejen i detta fall sägs vara intellektuellt funktionsvarierad.
Svårt att få det hela att fungera i längden när man är såpass olika. Hade själv en väninna med en IF en gång och det kändes som att jag fick vara som hennes äldre syster i stort sett. Eller lite av en ledsagare kanske.
Jag fick ta de flesta initiativ och det gick inte heller att ha några djupare samtal med henne. Idag umgås vi inte då jag tyvärr inte känner någon gemenskap med henne, även om hon var trevlig och oförarglig på alla sätt.
För mig är det någorlunda viktigt att kunna mötas på en någorlunda jämlik nivå. Men alla kanske inte känner likadant?