• Anonym (Somsom)

Musks hitlerhälsning

Musk har en egen personlig ai, liknande chatgpt till sitt förfogande. Jag tror att hans hitlerhälsning var överlagd och planerad. Han såg nervös ut innan han gjorde den. 

Vad tror du? Och vad tror du att den algoritmen kommer att generera?

• Svar på tråden Musks hitlerhälsning
  • Anonym (Klart)
    Anonym (el-on) skrev 2025-01-22 11:47:42 följande:
    Han gör lika mycket en "Hitlerhälsning" som Kamala Harris                                    -                                                                                                                                   
    Posta gärna video av bägge dessa tillfällen.
  • Anonym (Klart)
    Anonym (el-on) skrev 2025-01-22 11:53:43 följande:
    Man blir ju bara matt - finns det verkligen folk som vill tramsa på det där sättet i fyra år till?!
    Med tanke på att Trump redan dragit sig ur ett viktigt klimatavtal, och Musk flirtar med nazismens symboler första chansen han får förtjänar de att hårdgranskas. Det är saker som kan ge internationella effekter 

Hur var det nu förresten, fred i Ukraina inom 24 h var ett annat vallöfte. Gick sådär va?
  • Anonym (Dasen)
    Anonym (Klart) skrev 2025-01-22 12:05:20 följande:
    Med tanke på att Trump redan dragit sig ur ett viktigt klimatavtal, och Musk flirtar med nazismens symboler första chansen han får förtjänar de att hårdgranskas. Det är saker som kan ge internationella effekter 

Hur var det nu förresten, fred i Ukraina inom 24 h var ett annat vallöfte. Gick sådär va?
    Viktigt Parisavtal? Tror du på fullt allvar att DT kan göra någon som påverkar klimatet? Som är mätbart?

Sedan kan man tolka allt som nazism om man vill det. Och på så sätt förminska den riktiga nazismen och de som föll offer för dem.
  • Anonym (Dasen)
    Mentat skrev 2025-01-22 11:50:14 följande:
    Naturligtvis inte. USA har valt "fel" och då skall vi tolka allt som görs och sägs så negativt som det över huvud taget är möjligt och om det inte är rimligt gör vi det i alla fall.
    Så blir det och även om DT gör något som.vänstern i annat fall tycker är bra så blir det dåligt därför att avsändaren är fel, dvs Donald Trump.
  • Anonym (el-on)
    Anonym (Klart) skrev 2025-01-22 12:05:20 följande:

Jag utgår från att du är en vuxen person utan någon sorts intellektuell funktionsnedsättning - vad får du ut av att tramsa så här?
  • KillBill
    Anonym (el-on) skrev 2025-01-22 11:47:42 följande:
    Han gör lika mycket en "Hitlerhälsning" som Kamala Harris                                    -                                                                                                                                   
    Det du håller på med är ren och skär vilseledning. Om man tittar på filmen med Musk är det tydligt att han heilar. Tittar man på filmen med Kamala är det tydligt att hon inte gör det.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Klart)
    Anonym (el-on) skrev 2025-01-22 12:53:46 följande:
    Jag utgår från att du är en vuxen person utan någon sorts intellektuell funktionsnedsättning - vad får du ut av att tramsa så här?
    Du svarar inte på frågan. Inget av det jag skriver är trams. Däremot försöker du förminska och förlöjliga. Det är klassiskt. 

Jag ser dig, jag ser igenom dig.
  • Anonym (Klart)
    Anonym (Dasen) skrev 2025-01-22 12:42:51 följande:
    Viktigt Parisavtal? Tror du på fullt allvar att DT kan göra någon som påverkar klimatet? Som är mätbart?

Sedan kan man tolka allt som nazism om man vill det. Och på så sätt förminska den riktiga nazismen och de som föll offer för dem.
    Ja, jag tror helt klart det då USA just är så pass stort.

Och ja, jag är väl medveten om vikten att skilja på sak och sak. Men i detta fall anser jag att det faller inom att man faktiskt är inne och leker med elden. Det kommer ju inte vara nazister i bruna uniformer med swastikaband nästa gång, men högerextremism och vit makt tar sig många uttryck och dagens republikanska elit flirtar hejvilt med dem. Och även då Musk.
  • Anonym (Somsom)
    Fluffypunchbal skrev 2025-01-21 23:23:03 följande:

Skulle det inte kunna vara så att det var en provokation riktad emot Ryssland och Putin, som intalat sitt eget folk att ledningen och större delen av befolkningen i Ukraina är nazister och med det legitimerar de avskyvärda handlingar Ukraina blivit utatt för. Om det nu var med mening menar jag, att han heilade medvetet..

Det är väl den här sortens diskussion jag är ute efter. olika sätt att se på saken. Jag tror förvisso inte det. Lutar åt att han gjorde Hitlerhälsningen för att i första steget ragga folk till sin plattform (x) då han framställer den som den sista utposten för "media" dvs kontrollera det skrivna ordet (och vad som säga) skapa lojalister lite åt hållet hjärntvätt. 

Han har ju inte förnekat att det är en Hitlerhälsning, han har bara avfärdat det.
  • Anonym (Somsom)
    KillBill skrev 2025-01-22 12:57:27 följande:
    Det du håller på med är ren och skär vilseledning. Om man tittar på filmen med Musk är det tydligt att han heilar. Tittar man på filmen med Kamala är det tydligt att hon inte gör det.
     Har inte Musk själv postat bilder av andra som gör samma gest också? Det är ju ett ganska vanligt grepp att använda (whataboutism) för att själv inte behöva bli konfronterad eller för att spela ner gesten. Jag förväntade mig inget annat. Det är också en form av manipulation.
Svar på tråden Musks hitlerhälsning