• Anonym (Somsom)

Musks hitlerhälsning

Musk har en egen personlig ai, liknande chatgpt till sitt förfogande. Jag tror att hans hitlerhälsning var överlagd och planerad. Han såg nervös ut innan han gjorde den. 

Vad tror du? Och vad tror du att den algoritmen kommer att generera?

• Svar på tråden Musks hitlerhälsning
  • Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 20:42:31 följande:
    Vad kallar du x med sina 200 miljoner följare? Alternativ media?

Vad är du för ett litet troll förresten?
    Ställer en relevant fråga. Följare..? vad babblar du om? Om du är så lättstyrd att du nappar på vad som helst media vill framstå något att vara så har du ett stort problem.
  • Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 21:06:28 följande:
    Ställer en relevant fråga. Följare..? vad babblar du om? Om du är så lättstyrd att du nappar på vad som helst media vill framstå något att vara så har du ett stort problem.
    Det är ju lite underligt att all nazistisk media är glada över Hitlerhälsningen. samtidigt som nazisterna själva (samt sympatisörer) ska hävda att det var något helt annat än en Hitlerhälsning på all annan media.

Eller vänta förresten. Det är inte alls underligt. Det är den sortens ambivalens och hysch hysch-vi har en hemlig klubb-känsla Musk vill skapa. 
  • Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 21:20:39 följande:
    Det är ju lite underligt att all nazistisk media är glada över Hitlerhälsningen. samtidigt som nazisterna själva (samt sympatisörer) ska hävda att det var något helt annat än en Hitlerhälsning på all annan media.

Eller vänta förresten. Det är inte alls underligt. Det är den sortens ambivalens och hysch hysch-vi har en hemlig klubb-känsla Musk vill skapa. 
    Och vilken media är "nazistisk media" enligt dig?

Frågan kvarstår fortfarande, varför du inte blir upprörd över när andra offentliga personer gör detsamma, men då kallas det bara en "hälsning"?
  • Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 21:31:20 följande:
    Och vilken media är "nazistisk media" enligt dig?

Frågan kvarstår fortfarande, varför du inte blir upprörd över när andra offentliga personer gör detsamma, men då kallas det bara en "hälsning"?

Gå in på en valfri nazistisk sida så får du se vad nazistisk media är. Champagnen är öppnad.

Tror för övrigt inte att musks syfte är att hålla på med nazism. Han gör det för att manipulera folk och skapa hjärndöda följare. Han avfärdar hitlerhälsningen men han förnekar inte den. Du har fått en inbjudan till en hemlig klubb där Musk är ordförande. Stå på vakt och invänta nästa order. Har du väl accepterat hälsningen och hjälper till att dölja den så kan han göra andra saker som du också följer in i ledet för. 

Jag är övertygad om att det här är genomtänkt i fler led, men vad är slutmålet? Vill han ha finansiärer till/ eller befolka mars?

Hur andras Hitlerhälsningar ser ut struntar jag blankt i. Du är inte den första i tråden som försöker nedspela musks Hitlerhälsning via den tekniken. 

• Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 22:04:25 följande:

Gå in på en valfri nazistisk sida så får du se vad nazistisk media är. Champagnen är öppnad.

Tror för övrigt inte att musks syfte är att hålla på med nazism. Han gör det för att manipulera folk och skapa hjärndöda följare. Han avfärdar hitlerhälsningen men han förnekar inte den. Du har fått en inbjudan till en hemlig klubb där Musk är ordförande. Stå på vakt och invänta nästa order. Har du väl accepterat hälsningen och hjälper till att dölja den så kan han göra andra saker som du också följer in i ledet för. 

Jag är övertygad om att det här är genomtänkt i fler led, men vad är slutmålet? Vill han ha finansiärer till/ eller befolka mars?

Hur andras Hitlerhälsningar ser ut struntar jag blankt i. Du är inte den första i tråden som försöker nedspela musks Hitlerhälsning via den tekniken. 

ok, så med andra ord så har han lyckats fånga din uppmärksamhet då, då du väljer att lägga din tid och energi att sprida hans så kallade budskap. Jag skiter fullständigt i vad kända människor försöker infiltrera dumma får med dolda budskap hit och dit, jag väljer att ignorera skiten media väljer att pracka på en. Och ja, det ska ha en betydelse att lägga fokus på en gest, om andra gör densamma

. Det är du som är styrd här.
  • Anonym (Mmmm)
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 22:04:25 följande:

T.o.m Jan Guillo skrattar åt er och säger att det inte är någon nassehälsning 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-23 12:35:11 följande:
    Nazisterna själva anser det vara en Hitlerhälsning i sina sociala medier. De är glada och öppnar champagnen. (Så nazisterna ska kunna identifiera det som en Hitlerhälsning men alla andra förväntas tro något annat, borde väl säga ett och annat)

Det är ju ganska uppenbart. Tror också att alla de som säger att det inte var det är en del av musks plan. De tillhör de formbara följarna. Tror säkerligen att hans ai scannar nätet för att få statistik på hur många som försöker förneka att det var en Hitlerhälsning. Han kommer aldrig att vare sig förneka eller bekräfta att det var en Hitlerhälsning för då går han fully nazi. Så kan man inte göra i den nya nazismen. (Se min tolkning innan) Där ska alla få en inbjudan.
    Obehagligt
  • Anonym (kvinna50+)
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-22 23:51:19 följande:

Det kan man fundera över Kanye West är väl också nazist som jag förstår. Han är ju svart så jag antar att nazismen har fått en annan klädnad runt millenieskiftet.

Jag tror det handlar om ett mish mish av olika åsikter där (så länge man inte nämner nazism utan gör som Musk gjorde i stället) så handlar det om en grupp som vill känna samhörighet och en viss fanatism. Den renodlade gamla nazismen verkar vara en subkultur inom den nya nazismen.

Gemensamt verkar vara lojala, fanatiska följare som vill ha och lyder blint en ledare, vill känna en samhörighet den här hemliga klubben bjuder in till, beredda att gå i strid för ledarens åsikter och är så pass formade att de lyder blint.

Är inte detta skrämmande? Vilken värd kommer vi att få framgent?  Jag trodde att humanismen skulle breda ut sig i världen men det verkar vara tvärtom.  Har vi slutat att utvecklas och nått slutet på vår civilisation?  

Jag är alvarligt oroad, nästan rädd för vad som väntar oss bakom hörnet.
  • Anonym (JO)
    Anonym (Mmmm) skrev 2025-01-24 22:18:12 följande:
    T.o.m Jan Guillo skrattar åt er och säger att det inte är någon nassehälsning 
    Vad var det då? Autism, misstag eller ofrivillig ryckning? Jag har sett väldigt många olika ursäkter från folk som försvarar Musk ( medan han själv inte har gjort det ), så vilken är din förklaring? Och varför känner du att du måste försvara honom när han inte gör det själv? 

Om jag hade råkat göra en nassehälsning av misstag ( så jobbigt när det händer men jag har frozen shoulder så risken är minimal som tur är pga smärtan om jag höjer armen för högt ) så hade jag högt och ljudligt bett tusen ggr om ursäkt och förklarat mig. 
  • Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 22:15:51 följande:
    ok, så med andra ord så har han lyckats fånga din uppmärksamhet då, då du väljer att lägga din tid och energi att sprida hans så kallade budskap. Jag skiter fullständigt i vad kända människor försöker infiltrera dumma får med dolda budskap hit och dit, jag väljer att ignorera skiten media väljer att pracka på en. Och ja, det ska ha en betydelse att lägga fokus på en gest, om andra gör densamma

. Det är du som är styrd här.
    Vad är det som gör att du tror att jag sprider hans budskap? Jag vill tvärtemot uppmärksamma en viss typ av människor att de blir utsatta för en manipulation.

Så du väljer (och vill att jag ska) ignorera Musk. Ok.
Svar på tråden Musks hitlerhälsning