Inlägg från: Maya84 |Visa alla inlägg
  • Maya84

Musks hitlerhälsning

Hjärntvättad av mainstream media?
    Kul att du är så ofanligt lättpåverkad. Dessa "räcka upp handen" gester har gjorts av minst 15 andra offentliga kända människor bla Kamala, Bush, Hillary mm mm...men dessa är oviktiga enligt dig, Sluta låt media styra din hjärna kanske?

• Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 20:42:31 följande:
    Vad kallar du x med sina 200 miljoner följare? Alternativ media?

Vad är du för ett litet troll förresten?
    Ställer en relevant fråga. Följare..? vad babblar du om? Om du är så lättstyrd att du nappar på vad som helst media vill framstå något att vara så har du ett stort problem.
  • Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 21:20:39 följande:
    Det är ju lite underligt att all nazistisk media är glada över Hitlerhälsningen. samtidigt som nazisterna själva (samt sympatisörer) ska hävda att det var något helt annat än en Hitlerhälsning på all annan media.

Eller vänta förresten. Det är inte alls underligt. Det är den sortens ambivalens och hysch hysch-vi har en hemlig klubb-känsla Musk vill skapa. 
    Och vilken media är "nazistisk media" enligt dig?

Frågan kvarstår fortfarande, varför du inte blir upprörd över när andra offentliga personer gör detsamma, men då kallas det bara en "hälsning"?
  • Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 22:04:25 följande:

Gå in på en valfri nazistisk sida så får du se vad nazistisk media är. Champagnen är öppnad.

Tror för övrigt inte att musks syfte är att hålla på med nazism. Han gör det för att manipulera folk och skapa hjärndöda följare. Han avfärdar hitlerhälsningen men han förnekar inte den. Du har fått en inbjudan till en hemlig klubb där Musk är ordförande. Stå på vakt och invänta nästa order. Har du väl accepterat hälsningen och hjälper till att dölja den så kan han göra andra saker som du också följer in i ledet för. 

Jag är övertygad om att det här är genomtänkt i fler led, men vad är slutmålet? Vill han ha finansiärer till/ eller befolka mars?

Hur andras Hitlerhälsningar ser ut struntar jag blankt i. Du är inte den första i tråden som försöker nedspela musks Hitlerhälsning via den tekniken. 

ok, så med andra ord så har han lyckats fånga din uppmärksamhet då, då du väljer att lägga din tid och energi att sprida hans så kallade budskap. Jag skiter fullständigt i vad kända människor försöker infiltrera dumma får med dolda budskap hit och dit, jag väljer att ignorera skiten media väljer att pracka på en. Och ja, det ska ha en betydelse att lägga fokus på en gest, om andra gör densamma

. Det är du som är styrd här.
  • Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 22:42:50 följande:
    Vad är det som gör att du tror att jag sprider hans budskap? Jag vill tvärtemot uppmärksamma en viss typ av människor att de blir utsatta för en manipulation.

Så du väljer (och vill att jag ska) ignorera Musk. Ok.
    Det är du som är ustatt för manipulation, då du per automatik vill få det till att en känd person gör en viss gest, men ignorerar när andra kända människor gör det. Såsom mainstream media gör....
  • Maya84
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-24 22:55:18 följande:

Ni är så förutsägbara. Du tillhör också de som roar mig. Du försöker så gott det går.

"ni". Du menar de som inte låter sig bli manipulerade och ifrågasätter saker, men aldrig får svar från "er"?
  • Maya84
    Anonym (JO) skrev 2025-01-24 22:59:50 följande:
    Vilka andra människor?
    Bortse nu från de bilder du sett och utgå från där du sett hela videon ( så du inte hänvisar till folk som säger "därborta" och pekar, jämfört med Musk som faktiskt heilade fullt ut, två gånger ). 
    Jag skrev ju att Kamala, Bush, Hillary gjort samma hälsning. Det finner du med en enkel google sökning. Obanma med, och till och med Steffe "gängknäckarn" Löfven har gjort detsamma vid tal. Men du vill gärna bekvämt ignorera detta faktum och läsa aftonbladet istället.
Svar på tråden Musks hitlerhälsning