• Anonym (Somsom)

Musks hitlerhälsning

Musk har en egen personlig ai, liknande chatgpt till sitt förfogande. Jag tror att hans hitlerhälsning var överlagd och planerad. Han såg nervös ut innan han gjorde den. 

Vad tror du? Och vad tror du att den algoritmen kommer att generera?

• Svar på tråden Musks hitlerhälsning
  • Anonym (el-on)
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-21 16:24:31 följande:

Frågeställningen i trådstart handlar om att jag vill ha input till syftet med Hitlerhälsningen, 

Enkelt: det var ingen "Hitlerhälsning".

Varpå frågan uppstår om folk verkligen inte fick nog av fyra år med medvetna misstolkningar och ful-vinklingar förra gången?

Vad är poängen med att låtsas om att det skulle var en "Hitlerhälsning"? Valet är över. Valet skedde i USA så i Sverige spelar det ingen roll i alla fall. Trump kommer heller inte att kunna bli omvald så det ar ingen vits att försöka ful-måla honom av den orsaken.

Handlar det bara om att man vill få släppa loss sina egna känslor?

Behöver vi verkligen mer känslostormande i samhället?
  • Anonym (Somsom)
    Anonym (el-on) skrev 2025-01-21 20:11:58 följande:
    Enkelt: det var ingen "Hitlerhälsning".

Varpå frågan uppstår om folk verkligen inte fick nog av fyra år med medvetna misstolkningar och ful-vinklingar förra gången?

Vad är poängen med att låtsas om att det skulle var en "Hitlerhälsning"? Valet är över. Valet skedde i USA så i Sverige spelar det ingen roll i alla fall. Trump kommer heller inte att kunna bli omvald så det ar ingen vits att försöka ful-måla honom av den orsaken.

Handlar det bara om att man vill få släppa loss sina egna känslor?

Behöver vi verkligen mer känslostormande i samhället?
    Du tillhör en grupp som Hitlerhälsningen antagligen riktade sig till. Musk har inte förnekat att det var en Hitlerhälsning ens.
  • Anonym (el-on)
    Rataxes skrev 2025-01-21 12:02:09 följande:

Säkrast att alltid ha högernäven i fickan...

Kom att tänka på ett befäl i lumpen som skojade till det lite:

- så här hög är min häst!

- Hur hög är min häst?

Dårvänstern hade fått psykbryt.

Fem av de där gör en Hitlerhälsning på riktigt.

Gissa vilka fem.
  • Anonym (el-on)
    Anonym (Klart) skrev 2025-01-21 14:46:37 följande:
    Va? Vad är det för en fråga.
    Ja, vad får du ut av att låtsas som om Musk gör en "Hitlerhälsning"?

Det är i USA. Valet är över. Inget trams och inga medvetna ful- och feltolkningar gör någon som helst skillnad.

Så vad?
  • nattuw
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-21 20:10:59 följande:
    Du har alltså ingen åsikt, men samtidigt så har du en?
    Hur får du det att gå ihop?
    Berätta för mig vilken åsikt du påstår att jag har.
  • Anonym (el-on)
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-21 20:15:04 följande:
    Du tillhör en grupp som Hitlerhälsningen antagligen riktade sig till. Musk har inte förnekat att det var en Hitlerhälsning ens.
    Nu tänker du på Rymd-Nazisterna i flygande tefat som kidnappar världsledare och ersätter dem med kloner som ska ta över världsherraväldet.

Du ha avslöjat allt!
  • Anonym (Mx)

Så sammanställningen blir följande:

Alla som tycker att Trump ska ha makten i USA anser att Elon Musk gjorde en form av hälsning från hjärtat.

Alla som är emot Trump anser att Elon Musk gjorde en hitlerhälsning.

• Anonym (Klart)
    Anonym (el-on) skrev 2025-01-21 20:21:16 följande:
    Ja, vad får du ut av att låtsas som om Musk gör en "Hitlerhälsning"?

Det är i USA. Valet är över. Inget trams och inga medvetna ful- och feltolkningar gör någon som helst skillnad.

Så vad?
    Han gör en Hitlerhälsning. Det är inget tvivel om det. Ingen ställer sig på en så stor scen och gör den rörelsen omedvetet. Men det innebär inte att han är nazist, men det är hälsningen han gör. Av något skäl. Det finns en hel del vit makt-tongångar i USA nu som precis givit dem segern och honom en uppsatt position i Trumps stab. Så att anspela på det är ju i linje med tongångarna de använt innan valet 

Usa berör fler än bara usa. Världen är så pass liten och sammanlänkad idag 
  • Anonym (Somsom)
    nattuw skrev 2025-01-21 20:22:02 följande:
    Berätta för mig vilken åsikt du påstår att jag har.
    Det vet jag inte. Tydligen så har du en åsikt om Hitlerhälsningen. Annars så skulle du ju inte skriva i tråden. Du vill väl att man gissar vad du har för åsikt, antar att du länkade till andra oskyldiga hälsningar som ser snarlik ut musks Hitlerhälsning. Vilken slutsats ska jag dra av det?
  • Anonym (Hm)
    VandrandeRiddaren skrev 2025-01-21 18:58:58 följande:
    Ja det blir ganska uppenbart nu att han hade ett genomtänkt syfte med Hitlerhälsningen, det var förmodligen inte något i stundens hetta, utan han hade ett mål med det och det har mycket med medierna att göra.
    Det tror jag absolut
Svar på tråden Musks hitlerhälsning