• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (relation)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:37:07 följande:
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört.
    Men för fan, låt andra sköta sitt liv. TS resonerar på ett förnuftigt sätt, och det är faktiskt inte alla människor som har svårt att tolerera att en partner kan ha en vän som han eller hon tidigare haft en sexuell relation med.
  • Anonym (Tydligt)

Ni verkar båda ha gamla trauman som gör att ni behöver varandra som snuttefilt för att stå ut i perioderna mellan andra dejter. Separationsångest, ensamhetsångest, kalla det vad ni vill men ni måste uppenbarligen ha snuttefilt båda två. Två otrygga själar som försöker hitta trygghet. 

• Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:35:29 följande:
    Eeeeh känsligt för att man påpekar att de flesta skulle vara sjukt obekväma med er relation? Jo men pyttsan.
    Nej det är inte alls känsligt ämne för mig. Du kan vara helt lugn. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:37:07 följande:
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört.
    Hur talar jag emot mig själv menar du? Låt höra 
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:35:29 följande:
    Eeeeh känsligt för att man påpekar att de flesta skulle vara sjukt obekväma med er relation? Jo men pyttsan.
    Nej det är inte alls känsligt ämne för mig. Du kan vara helt lugn.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:36:07 följande:
    Så du tror jag var seriös när jag skrev att ts och den här killen gosade fem minuter innan han gick på dejt? Förstår du vad ironi betyder?
    Tror alla fatta att du inte mena 5 minuter. Vad du menar är högst oklart. Ser ingen ironi i moralpoliser som gör allt för att hitta nått att anmärka på. Kämpa på
  • Anonym (Saga)
    Anonym (relation) skrev 2025-01-13 15:56:22 följande:
    Men för fan, låt andra sköta sitt liv. TS resonerar på ett förnuftigt sätt, och det är faktiskt inte alla människor som har svårt att tolerera att en partner kan ha en vän som han eller hon tidigare haft en sexuell relation med.
    Tack ! Signatur E har lite svårt att acceptera detta. Jag hoppas E kommer klara situationen. Vi övriga 3 som det gäller kommer göra det iaf. Tack för stöttning 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:37:32 följande:
    Du fattar inte ironi för att göra en poäng eller?
    Och när man skriver "för 5 minuter sedan" menar man ju rätt nyss. Ts frågade dig om du visste när dom gosa sist? Du duckar frågan genom att håna tillbaka. 

Vakten du eller jag vet när dom gosa sist. Ironiskt nog kämpar du på. 

Svara på frågan istället. Vet du när TS och killen gosa sist???? 
  • Anonym (Ålderskillnaden)

Jag tror att det är åldersskillnaden mellan er som gör att ni hamnar i något slags "undantagstillstånd". Ni gillar varandra, men vet att det inte kan bli ni, samtidigt som ni inte helt kan släppa varandra. Jag träffade också en yngre kille när jag var typ 32 och han var 20, och vi hade oerhört svårt att släppa varandra, även om vi visste att det aldrig skulle bli vi. Som en djup vänskap helt enkelt. Men den gick över när jag träffade mannen jag sedan gifte mig med. Kan dock sakna killen ibland.

• Anonym (Saga)
    Anonym (Ålderskillnaden) skrev 2025-01-13 17:14:25 följande:

Jag tror att det är åldersskillnaden mellan er som gör att ni hamnar i något slags "undantagstillstånd". Ni gillar varandra, men vet att det inte kan bli ni, samtidigt som ni inte helt kan släppa varandra. Jag träffade också en yngre kille när jag var typ 32 och han var 20, och vi hade oerhört svårt att släppa varandra, även om vi visste att det aldrig skulle bli vi. Som en djup vänskap helt enkelt. Men den gick över när jag träffade mannen jag sedan gifte mig med. Kan dock sakna killen ibland.

Ja det ligger nog mkt I det du skriver om åldern. Jag har barn och är färdig medan han ska påbörja det livet. Därför tror jag det är så att man får en annan relation än kärlek på det sättet. Jag är väldigt tacksam att vi har/ har haft denna relationen. Tack för ditt svar
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"