• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (Tydligt)
    Anonym (Tydligt) skrev 2025-01-13 16:08:41 följande:

Ni verkar båda ha gamla trauman som gör att ni behöver varandra som snuttefilt för att stå ut i perioderna mellan andra dejter. Separationsångest, ensamhetsångest, kalla det vad ni vill men ni måste uppenbarligen ha snuttefilt båda två. Två otrygga själar som försöker hitta trygghet. 

Ingen kommentar på detta? Blev det för nära verkligheten? 
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 16:15:47 följande:
    Hur talar jag emot mig själv menar du? Låt höra 
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:35:29 följande:
    Eeeeh känsligt för att man påpekar att de flesta skulle vara sjukt obekväma med er relation? Jo men pyttsan.
    Nej det är inte alls känsligt ämne för mig. Du kan vara helt lugn.
    Du påstår ju att det skulle vara känslig för mig, hur du nu får ihop den logiken. Du fattar verkligen inte på riktigt att de flesta inte skulle vara ok med er relation??

Och det du talar emot dig själv skrev jag redan: 
    Jag kan nog tänka mig att hon inte blir helt glad att höra att han har en historia nu när dom setts. Men vem har inte haft det? Vi ses ju inte när någon av oss dejtar. Så mjölet i påsen är rent från dag 1 så att han inte sätter sånna käppar i hjulet för sig själv.
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört.

Och om du ändå inte fattar: Han borde ha berättat om dig och er relation redan från dag ett så har han inte det är det inte tal om något "rent mjöl" i påsen!
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 16:41:18 följande:
    Och när man skriver "för 5 minuter sedan" menar man ju rätt nyss. Ts frågade dig om du visste när dom gosa sist? Du duckar frågan genom att håna tillbaka. 

Vakten du eller jag vet när dom gosa sist. Ironiskt nog kämpar du på. 

Svara på frågan istället. Vet du när TS och killen gosa sist???? 
    Det spelar ingen roll om det var fem minuter eller två veckor eller när det än var. Ts och den där mannen har en relation som de flesta inte skulle vara ok med att ha i sitt liv.

Ta din fråga och... Ja, du vet nog vad du kan göra med den.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:06:37 följande:
    Du påstår ju att det skulle vara känslig för mig, hur du nu får ihop den logiken. Du fattar verkligen inte på riktigt att de flesta inte skulle vara ok med er relation??

Och det du talar emot dig själv skrev jag redan: 
    Jag kan nog tänka mig att hon inte blir helt glad att höra att han har en historia nu när dom setts. Men vem har inte haft det? Vi ses ju inte när någon av oss dejtar. Så mjölet i påsen är rent från dag 1 så att han inte sätter sånna käppar i hjulet för sig själv.
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört.

Och om du ändå inte fattar: Han borde ha berättat om dig och er relation redan från dag ett så har han inte det är det inte tal om något "rent mjöl" i påsen!
    Iom att jag och han inte haft kontakt sedan han började skriva med henne så har jag ingen aning om exakt när han berättat att han ett förflutet. Det borde du kunna inte när vi ej i nuläget har kontakt, dom du själv velat veta. Min formulering är ej exakt. Jag tycker nästan lite synd om dig som är så bitter och gör allt du kan för att "sätta dit " mig??? Varför? 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Tydligt) skrev 2025-01-13 18:41:26 följande:
    Ingen kommentar på detta? Blev det för nära verkligheten? 
    Nej inga trauman. Varken jag eller han. Tack för din analys 
  • Anonym
    Anonym (Ålderskillnaden) skrev 2025-01-13 17:14:25 följande:

Jag tror att det är åldersskillnaden mellan er som gör att ni hamnar i något slags "undantagstillstånd". Ni gillar varandra, men vet att det inte kan bli ni, samtidigt som ni inte helt kan släppa varandra. Jag träffade också en yngre kille när jag var typ 32 och han var 20, och vi hade oerhört svårt att släppa varandra, även om vi visste att det aldrig skulle bli vi. Som en djup vänskap helt enkelt. Men den gick över när jag träffade mannen jag sedan gifte mig med. Kan dock sakna killen ibland.

Vilken ålderskillnad?
    De är i princip jämnåriga.

Min man är 12 år yngre än mig, funkar jättebra.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:09:14 följande:
    Det spelar ingen roll om det var fem minuter eller två veckor eller när det än var. Ts och den där mannen har en relation som de flesta inte skulle vara ok med att ha i sitt liv.

Ta din fråga och... Ja, du vet nog vad du kan göra med den.
    Dom har ju ingen relation just nu? Det är ju som tur är inte upp till dig. Det är uppenbarligen till tjejen i fråga? Eller ?  Oj oj du är ju inte lite bitter iaf. Är road att du ändå lägger energi här.
  • Tecum
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 19:13:03 följande:
    Iom att jag och han inte haft kontakt sedan han började skriva med henne så har jag ingen aning om exakt när han berättat att han ett förflutet. Det borde du kunna inte när vi ej i nuläget har kontakt, dom du själv velat veta. Min formulering är ej exakt. Jag tycker nästan lite synd om dig som är så bitter och gör allt du kan för att "sätta dit " mig??? Varför? 
    Här finns ett antal moralpoliser som har en illa dold sexualskräck och så snart någon ens närmar sig ämnet så känner de sig tvingade att svartmåla den som skriver eller den det skrivs om. Fast du gång på gång sagt att ni inte träffas när någon dejtar går det inte in för de blir så nervösa när någon har en relation de inte begriper sig på. Det låser sig på något vis.

Som Stenmark sa, ingen mening att förklara för den som inte begriper. Eller som i detta fall, inte vill begripa. Bara fortsätt du med killen när ni känner för det och ta med dig att ni har en ovanlig relation men inte på något sätt skadlig eller skämmig.
  • Anonym (Saga)
    Tecum skrev 2025-01-13 19:25:19 följande:
    Här finns ett antal moralpoliser som har en illa dold sexualskräck och så snart någon ens närmar sig ämnet så känner de sig tvingade att svartmåla den som skriver eller den det skrivs om. Fast du gång på gång sagt att ni inte träffas när någon dejtar går det inte in för de blir så nervösa när någon har en relation de inte begriper sig på. Det låser sig på något vis.

Som Stenmark sa, ingen mening att förklara för den som inte begriper. Eller som i detta fall, inte vill begripa. Bara fortsätt du med killen när ni känner för det och ta med dig att ni har en ovanlig relation men inte på något sätt skadlig eller skämmig.
    Tack snälla. Nej jag svarar inte dem mera nu. Stenmark har rätt. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 19:13:03 följande:
    Jag är inte ett dugg bitter eftersom det definitivt inte är mig han träffar, men man kan inte sitta och klappa sig på axeln att man är så himla duktig och att allt är så ok om hon faktiskt inte vet om sanningen.
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"