• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Behåll pärlorna) skrev 2025-01-13 22:13:14 följande:
    Eller "kasta inte pärlor åt svin". Det är fascinerande att bevittna dessa 2-3 ängsliga stackars själar nosa upp varje tråd som bedrövar dem och försöka tvinga TS att "erkänna" något de uppfattar som brottsligt eller omoraliskt. Lite underhållande också, men säkert inte för TS.
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 19:30:40 följande:
    Tack snälla. Nej jag svarar inte dem mera nu. Stenmark har rätt. 
    Ser att du ändå svarade den som desperat försökte trigga dig genom att använda ordet "snuttefilt" tre gånger i två inlägg

Uppenbarligen har ni en djup och nära vänskap, du och din f.d. KK; så mycket går att förstå. Den liknar den jag har med min man efter många år, förutom att vi fortfarande har sex. Det är fint! Och det låter inte som en relation jag lättvindigt hade kastat bort preventivt i den händelse att någon teoretisk framtida partner hade kunnat tänkas känna sig hotad av  den. Den partnern vore ändå inget för mig. Jag hade berättat det för den jag dejtade vid lämplig tidpunkt, men det är ju inte ditt jobb i det här, utan i så fall hans.
    Tack för dina ord. Nej ska inte kasta pärlor mer. Dom får hållas. Är som du skriver bara underhållning. 

Drömscenariot är ju att ha kvar honom som vän. Men i den bästa av världar... 
    Han vill ju såklart skaffa familj. Han är ju yngre och har den biten framför sig, jag vill absolut inte att han ska sitta bort det i min soffa. 

Tack igen 
  • Anonym (Kemi)

Att ni tappat attraktionen till varandra kan bero på att föräldskelsefasen lägger sig efter 1-2 år. Antingen djupnar det då till kärlek eller inte. Nu är ni ju enbart KK, men ändå. Sexuell attraktion är väl en slags kemi i sig.

Har ni inga tankar på att bli tillsammans, är det kanske bäst att gå skilda vägar nu om ni vill träffa nya. 

• Xenia
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:37:07 följande:
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört
    Vad menar du med "från dag ett"? Skulle han berättat så fort han träffat en ny tjej han blev intresserad av "bara så du vet har jag en nära kontakt med min fd kk"?

Det finns säkert fler som har kk och inte berättar det så fort de träffar en ny. Kanske aldrig, däremot gör de slut med kkn eller gör uppehåll när de inleder ett seriöst förhållande med någon annan.

Tycker det verkar konstigt att man måste "bikta" sin sexuella historia så fort man träffar någon ny.
  • Anonym (Behåll pärlorna)
    Xenia skrev 2025-01-13 22:39:08 följande:
    Vad menar du med "från dag ett"? Skulle han berättat så fort han träffat en ny tjej han blev intresserad av "bara så du vet har jag en nära kontakt med min fd kk"?

Det finns säkert fler som har kk och inte berättar det så fort de träffar en ny. Kanske aldrig, däremot gör de slut med kkn eller gör uppehåll när de inleder ett seriöst förhållande med någon annan.

Tycker det verkar konstigt att man måste "bikta" sin sexuella historia så fort man träffar någon ny.
    Ja det skulle nog de flesta hålla med om.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Kemi) skrev 2025-01-13 22:33:52 följande:

Att ni tappat attraktionen till varandra kan bero på att föräldskelsefasen lägger sig efter 1-2 år. Antingen djupnar det då till kärlek eller inte. Nu är ni ju enbart KK, men ändå. Sexuell attraktion är väl en slags kemi i sig.

Har ni inga tankar på att bli tillsammans, är det kanske bäst att gå skilda vägar nu om ni vill träffa nya. 

Ja så kan det absolut vara. 

Nej vi har inga tankar på att bli ett par. Jag kan inte längre ens föreställa mig att ha sex med honom. Känns bara konstigt att tänka att vi har haft sex. 

Ja vi båda vill ju träffa kärleken och även om vår relation är stark så kommer inte den stå i vägen för det. Vi har ingen kontakt just nu och det är jag helt fine med.
  • Anonym (Saga)

Jag skattar nu 😅 tack ❤️ älskar ironi till moralpoliser 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Behåll pärlorna) skrev 2025-01-13 22:48:40 följande:
    Ja det skulle nog de flesta hålla med om.
    Det är kanske det man bör göra så alla blir nöjda, presentera sig med att man legat innan med andra. Kanske bättre uppge namnen på dem än sitt eget 😅
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 20:48:05 följande:
    Det låter så på ts beskrivning iaf så om du ska fråga någon om hon vet eller inte så är det ts, inte mig.
    Svara nu då du som har facit i handen. 
  • Teresse7

Väldigt bra skrivit 
  • Anonym (E)

Om han ska fortsätta ha kontakt med ts så ja, då borde han berätta det.
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"