• Teresse7

Hjäp mig förstå "oss"

Anonym (J) skrev 2025-01-13 07:23:12 följande:

Nej de gör ni inte. Och bara att du behöver säga att ni sköter korten snyggt säger en hel del.

Så länge han har den här nya dejten, håll inte på med honom. 

Även om din tråd inte handlade om detta så gör den det också , det tillhör. folk blir upprörda.

Men vad är ditt problem ? Kan du inte ena läsa innan du chansar ? 

Ts jag tycker det låter som att du och din vän har en din relation. Att den måste avslutas förstår ni ju. Så det behöver ingen tydliggöra. 

Jag skulle nog gissa att ni har en stark personkemi. Att ni funnit varandra som väldigt bra vänner. Människan behöver fysisk närhet och eftersom ni startade som kk så har ni startat fysiskt och därför kanske det känns mer ok än att skeda till en film än med en kille man börja som vän med? 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 12:23:57 följande:
    Och ni har även NOLL kontakt då, eller? För det är vad som krävs om det ska vara sjysst mot partnern.
    Så bara för att man blir ihop med någon så måste man ha NOLL kontakt med en vän som man legat med innan man gick över till vänskap? Är inte det ändå lite från fall till fall. Ts väns tjej kanske inte har några problem alls med det. Det kan ju inte du avgöra utifrån!? Eller är det dig han dejtar ? Låt det vara upp till dessa berörda parter att avgöra det istället för att stå med pekpinnar. 

Trångsynta människor alltså...
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:37:32 följande:
    Du fattar inte ironi för att göra en poäng eller?
    Jag koppla inte heller nån ironi i det du skrev ? TS svarade där emot ironiskt. 

Du verkar ha lite att jobba med i detta ämne 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:36:07 följande:
    Så du tror jag var seriös när jag skrev att ts och den här killen gosade fem minuter innan han gick på dejt? Förstår du vad ironi betyder?
    Tror alla fatta att du inte mena 5 minuter. Vad du menar är högst oklart. Ser ingen ironi i moralpoliser som gör allt för att hitta nått att anmärka på. Kämpa på
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:37:32 följande:
    Du fattar inte ironi för att göra en poäng eller?
    Och när man skriver "för 5 minuter sedan" menar man ju rätt nyss. Ts frågade dig om du visste när dom gosa sist? Du duckar frågan genom att håna tillbaka. 

Vakten du eller jag vet när dom gosa sist. Ironiskt nog kämpar du på. 

Svara på frågan istället. Vet du när TS och killen gosa sist???? 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:09:14 följande:
    Det spelar ingen roll om det var fem minuter eller två veckor eller när det än var. Ts och den där mannen har en relation som de flesta inte skulle vara ok med att ha i sitt liv.

Ta din fråga och... Ja, du vet nog vad du kan göra med den.
    Dom har ju ingen relation just nu? Det är ju som tur är inte upp till dig. Det är uppenbarligen till tjejen i fråga? Eller ?  Oj oj du är ju inte lite bitter iaf. Är road att du ändå lägger energi här.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:40:01 följande:
    Jag är inte ett dugg bitter eftersom det definitivt inte är mig han träffar, men man kan inte sitta och klappa sig på axeln att man är så himla duktig och att allt är så ok om hon faktiskt inte vet om sanningen.
    Vet du att hon inte vet sanningen ??? Killgissa verkar du behöva för att nå fram med dina åsikter. Killen kanske har berättat ?? Vad vet du? Är du hon? Är så road av sånna som dig så fortsätt gärna
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:40:39 följande:
    Jaså det har de inte? De har sagt upp bekantskapen menar du? För så tolkar inte jag ts.
    Så har jag tolkat TS. 100 % 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 20:48:05 följande:
    Det låter så på ts beskrivning iaf så om du ska fråga någon om hon vet eller inte så är det ts, inte mig.
    Jo jag frågar dig eftersom du utgår ufrån att dom har kontakt. 

Tacksam för svar 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 20:48:05 följande:
    Det låter så på ts beskrivning iaf så om du ska fråga någon om hon vet eller inte så är det ts, inte mig.
    Svara nu då du som har facit i handen. 
  • Teresse7
    Xenia skrev 2025-01-13 22:39:08 följande:
    Vad menar du med "från dag ett"? Skulle han berättat så fort han träffat en ny tjej han blev intresserad av "bara så du vet har jag en nära kontakt med min fd kk"?

Det finns säkert fler som har kk och inte berättar det så fort de träffar en ny. Kanske aldrig, däremot gör de slut med kkn eller gör uppehåll när de inleder ett seriöst förhållande med någon annan.

Tycker det verkar konstigt att man måste "bikta" sin sexuella historia så fort man träffar någon ny.
    Väldigt bra skrivit 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 23:18:44 följande:
    SOM SAGT - FRÅGA TS.
    Nej varför ska jag fråga TS? Va ju du som uttalade dig om läget. Jag undrar ju hur du vet? 

Målat in dig i ett hörn ? Dags att backa ? 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 23:28:59 följande:
    Jag har inte sagt att jag vet - FRÅGA TS.
    Du har kastat pajer utifrån att TS har kontakt med denna killen flera gånger här. Varför gör du det om du inte vet ??? 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 08:24:46 följande:
    Jag har aldrig påstått att de har haft kontakt efter att han började dejta. Sluta ljuga.
    Varför upprepar du konstant att killen ska berätta dag 1 då? 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 09:32:34 följande:
    Därför att jag tycker att det är ärligt mot den han ska dejta att hon vet vad han har för slags relation till ts. Då kan hon själv ta ställning till om hon vill ha honom i sitt liv eller inte, om hon är ok med att han och ts har sporadisk kontakt (innan du käftar, detta är utifrån ts egen beskrivning).
    Bra det var dit jag ville komma. 

Han ska alltså det första han säger till sin dejt. (Helst innan han ens vet vem hon är) berätta att han har en tjejkompis som han låg med 2 år sedan men sedan bara varit vän med. Och sedan ska han gissa vad TS skrivit här ? Att det kanske blir ETT sms i halvåret ? 

Han ska inte få sköta den biten helt själv ?? 

Du attackerar TS kring detta och jag kan inte förstå varför ? Vad har hon för skyldigheter kring hans beslut och val? Han berättar ju säkert. Han får säkert skriva med Ts en gång i halvåret. Men hur och när han berättar kan omöjligt läggas på TS ansvar ?? Det min vän, är min stora undran.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 09:58:59 följande:
    De är inte bara vänner. De har fortfarande en nivå av fysisk intimitet som de flesta inte skulle vara ok med, och det är fortfarande i "nutid", oavsett om det så var två veckor sedan eller vad det är.

Attackerar...? Det är din tolkning. Jag attackerar ingen. Jag ger min ÅSIKT i ett fritt forum. Passar det inte så kan du sluta attackera mig, för det är väl det du gör, eller hur?
    Svara på min fråga istället 

Jag attackerar inte. Jag ställer konkreta frågor till en moralpolis som uttalar sig om och om igen om saker. Skriver man i ett disskutionsforum så får man ta att det blir disskution eller ??

Vad har TS med att göra att killen berättar han har ett förflutet dag 1 ??? Är inte det upp till killen ?? Har TS gjort några fel enligt dig ? Detta va ju enda lilla du hittade, ett Halmstrå som inte ens ligger hos TS. Ska inte killen få ta eget ansvar för sina handlingar? 

Är bekvämt att sitta anonymt och uttala sig.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:09:14 följande:
    Det spelar ingen roll om det var fem minuter eller två veckor eller när det än var. Ts och den där mannen har en relation som de flesta inte skulle vara ok med att ha i sitt liv.

Ta din fråga och... Ja, du vet nog vad du kan göra med den.
    Du tycker själv att bara du har rätt ställa frågor i ett disskutions forum eller ? Man kan svara på sandlåde nivå när man blir ifrågasatt. Vuxet 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 11:03:50 följande:
    Jo jag märker det på dina svar, ganska tröttsamt med din aggressiva attityd.
    Ja jag svarar ju iaf när jag blir ifrågasatt. Jag har absolut ingen aggressiv attityd. 

Du sitter likt en moralpolis och härjar. Klarar du inte att få motfrågor på dina åsikter ? 
    Eftersom du undviker dem ? 

Sitt inte anonymt och var moralpolis. Det finns vi som ger mothugg och då är det ju inte så roligt längre vad det verkar 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 11:23:32 följande:
    Ingen aggressiv attityd....? Det är inte bara mot mig utan även mot andra i tråden.
    Teresse7 skrev 2025-01-13 08:54:19 följande:
    Hjäp mig förstå "oss"Men vad är ditt problem ? Kan du inte ena läsa innan du chansar ? 
    Teresse7 skrev 2025-01-13 14:56:36 följande:
    Du verkar ha lite att jobba med i detta ämne 
    Teresse7 skrev 2025-01-13 19:21:28 följande:
    Oj oj du är ju inte lite bitter iaf. Är road att du ändå lägger energi här.
    Teresse7 skrev 2025-01-13 22:57:32 följande:
    Svara nu då du som har facit i handen. 
    Teresse7 skrev 2025-01-14 11:17:29 följande:
    Du sitter likt en moralpolis och härjar.
    Har inget mer att säga dig.

Men läs vad du och dem skrivit också då. Jösses. Jag har enbart svarat upp och inte börjat.

Ok du backar nu utan att ge svar. Tack då vet jag att du inte längre kan stå för dina åsikter eller ge svar längre. 
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"