• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (Saga)

Står att jag är 28 men blev fel, jag är 38

• Anonym (E)

Du behöver inte förstå. Men av respekt för tjejen han träffar så skulle ni ha slutat i samma stund som ha började träffa henne. Eller vet hon om att han är så intim med en annan kvinna? Sex eller inte så ÄR ni alldeles för närgångna fysiskt!

• Tecum

Vad behöver du förstå? Ni har en ovanlig relation som påminner om den mellan syskon. Ni är överens och ingen tycks vilja ändra på något. Om  ni inte berättar det för någon slipper ni försvara er mot de som inte förstår.

Enda problemet är om han har en tjej han inte berättar det för, men det är som sagt hans sak.

• Anonym (Saga)
    Tecum skrev 2025-01-12 20:34:24 följande:

Vad behöver du förstå? Ni har en ovanlig relation som påminner om den mellan syskon. Ni är överens och ingen tycks vilja ändra på något. Om  ni inte berättar det för någon slipper ni försvara er mot de som inte förstår.

Enda problemet är om han har en tjej han inte berättar det för, men det är som sagt hans sak.

Jag vet inte om jag promt måste förstå men relationen är ju underlig och tänkte om någon varit i en liknade relation som har bättre grepp än jag om vad det handlar om... 
    Han har ingen tjej såsett. Dom har varit på 2 dejter och inte sovit ihop eller ens kysst varandra än. Så det är väldigt tidigt i deras dejtade men så fort som möjligt nu måste jag lyfta detta, vi måste självklart bryta.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-12 21:29:15 följande:
    Jag vet inte om jag promt måste förstå men relationen är ju underlig och tänkte om någon varit i en liknade relation som har bättre grepp än jag om vad det handlar om... 
    Han har ingen tjej såsett. Dom har varit på 2 dejter och inte sovit ihop eller ens kysst varandra än. Så det är väldigt tidigt i deras dejtade men så fort som möjligt nu måste jag lyfta detta, vi måste självklart bryta.
    Det spelar ingen roll att det är tidigt, du fattar väl att nästan ingen skulle vara ok med det ni håller på med? Och om hon inte vet så är det väldigt oärligt mot henne, även om ni slutar här och nu.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-12 21:38:29 följande:
    Det spelar ingen roll att det är tidigt, du fattar väl att nästan ingen skulle vara ok med det ni håller på med? Och om hon inte vet så är det väldigt oärligt mot henne, även om ni slutar här och nu.
    Nu har dom iof setts 2 gånger under min barnvecka så jag har inte träffat honom efter. Så kan inte se någon har gjort några fel. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-12 21:44:47 följande:
    Nu har dom iof setts 2 gånger under min barnvecka så jag har inte träffat honom efter. Så kan inte se någon har gjort några fel. 
    Så då kommer ni inte att träffas mer?
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-12 21:44:47 följande:
    Och det spelar ingen roll att det bara är två gånger. Om han vill vara sjysst mot henne så slutar ni NU. Och ärligt talat, med tanke på er bakgrund så lär det vara svårt för er att vara vänner om han ska ha en relation.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (X) skrev 2025-01-12 21:46:03 följande:
    Så då kommer ni inte att träffas mer?
    Jag vet inte, om dom ska träffas igen nu så kommer vi avstå från att ses. Vi har alltid skött vår relation så, då har vi pratat i telefon istället på kvällarna och det känner jag ju inte är förbjudet om man dejtar någon. Såklart blir det annat där också senare om dom blir ihop. Men det är inte det min tråd handlar om. Han har dejtat tjejer, så har vi paus. Jag har dejtat killar då har vi paus. Inget konstigt alls. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-12 21:53:55 följande:
    Och det spelar ingen roll att det bara är två gånger. Om han vill vara sjysst mot henne så slutar ni NU. Och ärligt talat, med tanke på er bakgrund så lär det vara svårt för er att vara vänner om han ska ha en relation.
    Vi har inte träffats i veckan då han dejtat henne. Vi sköter våra kort väldigt snyggt. Finns inget att anmärka på. Lovar. 
    Det var inte detta min tråd handlade om. Han har dejtat flera och vi har aldrig setts då. Samma år andra hållet. 
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"