Hjäp mig förstå "oss"
Hej. Ska försöka göra det kort...
Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26.
Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra.
Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med. Vilket jag önskar honom mer än någon annan.
Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom.
Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens.
Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ?