• Anonym (E)

Hjäp mig förstå "oss"

Du behöver inte förstå. Men av respekt för tjejen han träffar så skulle ni ha slutat i samma stund som ha började träffa henne. Eller vet hon om att han är så intim med en annan kvinna? Sex eller inte så ÄR ni alldeles för närgångna fysiskt!

• Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-12 21:29:15 följande:
    Jag vet inte om jag promt måste förstå men relationen är ju underlig och tänkte om någon varit i en liknade relation som har bättre grepp än jag om vad det handlar om... 
    Han har ingen tjej såsett. Dom har varit på 2 dejter och inte sovit ihop eller ens kysst varandra än. Så det är väldigt tidigt i deras dejtade men så fort som möjligt nu måste jag lyfta detta, vi måste självklart bryta.
    Det spelar ingen roll att det är tidigt, du fattar väl att nästan ingen skulle vara ok med det ni håller på med? Och om hon inte vet så är det väldigt oärligt mot henne, även om ni slutar här och nu.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-12 21:44:47 följande:
    Nu har dom iof setts 2 gånger under min barnvecka så jag har inte träffat honom efter. Så kan inte se någon har gjort några fel. 
    Och det spelar ingen roll att det bara är två gånger. Om han vill vara sjysst mot henne så slutar ni NU. Och ärligt talat, med tanke på er bakgrund så lär det vara svårt för er att vara vänner om han ska ha en relation.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 08:22:03 följande:
    Tack för ditt svar. Kloka ord. 

Vi träffas inte överhuvudtaget när någon av oss dejtar. Det är något vi bestämt och vi känner att det är det bästa. 
    Och ni har även NOLL kontakt då, eller? För det är vad som krävs om det ska vara sjysst mot partnern.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 09:15:34 följande:
    Jag förstår alltså inte våran relation helt. Hur det kan bli ett sånt band. Inget jag upplevt innan.
    Det är för att ni började med fysisk kontakt och därför känner ni er bekväma med det trots att ni nu är "vänner". Jag använder citationstecknen eftersom det ni har inte är en traditionell vänskap utan även har den fysiska närheten. Det finns alltså ingen etikett för er, som du verkar eftersöka.
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 12:45:53 följande:
    Så bara för att man blir ihop med någon så måste man ha NOLL kontakt med en vän som man legat med innan man gick över till vänskap? Är inte det ändå lite från fall till fall. Ts väns tjej kanske inte har några problem alls med det. Det kan ju inte du avgöra utifrån!? Eller är det dig han dejtar ? Låt det vara upp till dessa berörda parter att avgöra det istället för att stå med pekpinnar. 

Trångsynta människor alltså...
    En person man slutar gosa med ungefär fem minuter innan man börjar dejta någon är inte en lämplig kontakt, nej.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 12:49:18 följande:
    Detta är nog något som vi som är berörda av det tar egen ställning till. Inte bakom hennes rygg iaf det lovar jag dig. Ett mess i halvåret där vi kollar av att vi mår bra tänker jag att nog att det kommer kunna bli. Men är hon inte okej med det så kommer vi inte göra det. 

Känns den lösningen okej för dig?
    Och hon kommer att vara fullt medveten om er historik också då antar jag så hon har en chans att säga nej redan från början om det är så?
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 14:28:39 följande:
    Ok du vet när vi gosade sist alltså? 
    Du fattar inte ironi för att göra en poäng eller?
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 14:55:15 följande:
    Alltså på riktigt nu... Hur mår du igentligen ? Tagga ner eller lämna tråden om ämnet är så känsligt. Jösses
    Eeeeh känsligt för att man påpekar att de flesta skulle vara sjukt obekväma med er relation? Jo men pyttsan.
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 14:56:36 följande:
    Jag koppla inte heller nån ironi i det du skrev ? TS svarade där emot ironiskt. 

Du verkar ha lite att jobba med i detta ämne 
    Så du tror jag var seriös när jag skrev att ts och den här killen gosade fem minuter innan han gick på dejt? Förstår du vad ironi betyder?
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"