Inlägg från: Anonym (Tydligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tydligt)

Hjäp mig förstå "oss"

Ni verkar båda ha gamla trauman som gör att ni behöver varandra som snuttefilt för att stå ut i perioderna mellan andra dejter. Separationsångest, ensamhetsångest, kalla det vad ni vill men ni måste uppenbarligen ha snuttefilt båda två. Två otrygga själar som försöker hitta trygghet. 

• Anonym (Tydligt)
    Anonym (Tydligt) skrev 2025-01-13 16:08:41 följande:

Ni verkar båda ha gamla trauman som gör att ni behöver varandra som snuttefilt för att stå ut i perioderna mellan andra dejter. Separationsångest, ensamhetsångest, kalla det vad ni vill men ni måste uppenbarligen ha snuttefilt båda två. Två otrygga själar som försöker hitta trygghet. 

Ingen kommentar på detta? Blev det för nära verkligheten? 
  • Anonym (Tydligt)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 19:16:13 följande:
    Nej inga trauman. Varken jag eller han. Tack för din analys 
    Det räknas som ett trauma om din pappa inte var tillräckligt närvarande och kärleksfull mot dig när du var barn. Då kan en sådan här snuttefilt ge lite tröst för stunden så du slipper vara ensam.
  • Anonym (Tydligt)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 20:43:32 följande:
    Ok men jag har inget trauma
    Själva urtypen av tydligt tecken på trauma är att ha konstiga relationer man inte förstår och inte kan bryta sig loss från. Vilket är precis vad du beskrev i ts. En trygg individ vet vad den vill ha och hamnar inte i konstiga relationer eftersom den klarar av gränssättning. Men för all del, fortsätt du försöka förstå er relation. 
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"