• Anonym (Moder Natur)

Barnet fick inte äta vad det ville

Barnet var hos en kompis och de skulle beställa hem mcdonalds. Förvåningen när hon fick höra att hon får ta fisk, kyckling eller vego, inte vanlig hamburgare? Det "vill hon nämligen inte att man äter hemma hos henne". Alltså vad är rimligheten i att bestämma vad någon annan får äta? Föräldern skulle ju inte ens tillaga den själv?

• Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville
  • Anonym (Livia)

Känns väl generellt inte som hela världen att ha vissa krav för hur de vill ha det i deras eget hem. Det handlade om ett mål under en dag för ditt barn, jag tror att man överlever att inte äta rött kött en sån gång.

Det var ju inte heller ni som betalade för det så då var det ju absolut sak samma. Familjen hade ju lika gärna kunnat laga en vegetarisk rätt eller nåt med fisk och då hade ju barnet inte heller fått äta rött kött. 

Känns som en sjukt onödig sak att bry sig om. 

• Anonym (Mimmi)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 14:05:55 följande:
    Eftersom det är föräldern som inte vill ge barnen kött. Barnen kanske vill ha kött.

smyga in lite kötthamburgare hem till kompisens barn = så inte barnets förälder ser det i sitt hus.

För barnets bästa.

Var det tydligt nog?
    OCh det är föräldern som beslutar om vad dess barn får äta eller inte.

Det är definitivt inte "för barnens bästa" att lura dem att gå emot sin förälders regler i sitt eget hus.

Nu är mina barn vuxna som tur är, så dina ouppostrade ungar aldrig lär hamna innanför mina dörrar.

Var det tycligt nog?
  • Tow2Mater
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-27 18:21:03 följande:
    OCh det är föräldern som beslutar om vad dess barn får äta eller inte.

Det är definitivt inte "för barnens bästa" att lura dem att gå emot sin förälders regler i sitt eget hus.

Nu är mina barn vuxna som tur är, så dina ouppostrade ungar aldrig lär hamna innanför mina dörrar.

Var det tycligt nog?
    Personangrepp redan. Där ser man.
  • Anonym (Mimmi)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 18:26:47 följande:
    Personangrepp redan. Där ser man.
    Personangrepp?
  • Tow2Mater
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-27 18:28:02 följande:
    Personangrepp?
    Ja. Läs igen vad du skrev.
  • Anonym (Mimmi)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 18:28:48 följande:
    Ja. Läs igen vad du skrev.
    Tycker du att det är väluppfostrat att smuggla in mat i andras hem, mat som de vuxna uttryckligen sagt inte ska förekomma inom deras väggar?

Om ja, så förstår jag att du inte fattar vad jag menar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-27 18:30:32 följande:
    Tycker du att det är väluppfostrat att smuggla in mat i andras hem, mat som de vuxna uttryckligen sagt inte ska förekomma inom deras väggar?

Om ja, så förstår jag att du inte fattar vad jag menar.
    Att säga 'dina ouppostrade ungar' till mig i en tråd som inte handlar om mig är personligt påhopp.
  • Anonym (Mimmi)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 18:34:06 följande:
    Att säga 'dina ouppostrade ungar' till mig i en tråd som inte handlar om mig är personligt påhopp.
    Det vara generellt menat, men samtidigt så undrar jag om dina barn är väluppfostrade om du anser det lämpligt att smuggla in kött till en familj där det är bortvalt av de vuxna.

Så, tycker du att det är ok?
    Eller. som du skrev själv, "bra" för barnen?

Vet du vad som kan hända med någon som aldrig äter rött kött får i sig en större mängd av det på en gång?
    Annars berättar jag gärna, så kanske du omvärderar ditt "råd".
  • Anonym (B)
    Anonym (Moder Natur) skrev 2024-12-25 09:51:02 följande:
    Några av hennes barn äter kyckling, vilket hon tydligen inte gillar, men accepterar.
    Vad säger hon om hennes barn får nöttkött när de äter hos er?
  • Plupp73

Vad vill jag att mitt barn får med sig från sin uppväxt hos mig?
    1. Att förstå och anpassa sig till olika situationer och förutsättningar. Ta seden dit man kommer.
    2. Inse att många människor idag är vegetarianer eller pescetarianer. Att middagar man bjuds på av dem är i basen vegetariska. Många vill inte ha kött hemma ens.
    3. Att förstå att man inte alltid och i alla lägen kan få som man vill och göra som man vill 
    4. Att försöka vara nöjd och glad i livet och människorna runt, och behandla och bemöta människor väl..
    5. Att göra sitt bästa, komma i tid till jobbet, inte komma försent till saker. 
    6. Dra sitt strå till stacken i arbete, ekonomi, i hushållet

TS du kan se ditt och ditt barns problem under punkterna 1+2+3+4

• nihka
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 14:05:55 följande:
    Eftersom det är föräldern som inte vill ge barnen kött. Barnen kanske vill ha kött.

smyga in lite kötthamburgare hem till kompisens barn = så inte barnets förälder ser det i sitt hus.

För barnets bästa.

Var det tydligt nog?
    Då får barnet ta det med sina föräldrar, inte kompisar eller deras kompisars föräldrar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville