• Anonym (Moder Natur)

Barnet fick inte äta vad det ville

Barnet var hos en kompis och de skulle beställa hem mcdonalds. Förvåningen när hon fick höra att hon får ta fisk, kyckling eller vego, inte vanlig hamburgare? Det "vill hon nämligen inte att man äter hemma hos henne". Alltså vad är rimligheten i att bestämma vad någon annan får äta? Föräldern skulle ju inte ens tillaga den själv?

• Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville
  • nihka
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-26 15:41:20 följande:
    Ja varför inte så länge det är hämtmat och värden inte behöver tillaga den? Spelar väl ingen roll alls vad ens gäster väljer att äta?
    Tydligen spelade det roll. Kanske är det också därför de valde hämtmat isf att äta där.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Bioo)
    felicityporter skrev 2024-12-26 19:42:42 följande:
    Nej, det är ett namn
    Och påhittat, som alla ord och alla namn är. Ord växer inte ur jorden. Människor hittar på dem. 
  • Anonym

ts, du letar efter problem'.
    Slappna av

• Anonym (Mili)
    nihka skrev 2024-12-26 15:20:50 följande:
    Barnet fick välja mellan alla rätter som inte innehöll rött kött.

Menar du att du förväntar dig att bli bjuden på kött hemma hos vegetarianer?
    Det är inget konstigt. Jag förväntar mig alltid snaps när jag är på middag hos nykteristerFlört
  • Anonym (Mili)
    felicityporter skrev 2024-12-26 19:42:42 följande:
    Nej, det är ett namn
    På en fantasiperson från en 90talsserie, hittepå. Till skillnad från miljöförstöring som är på riktigt.
  • Hjelm

Man tar seden dit man kommer och det gäller i all synnerhet om man blir bjuden på mat. Mina föräldrar fostrade mig till att smaka på allt och äta det som bjöds (givetvis undantaget allergi) och det är det som gjort mig till både allätare och matintresserad.

Ditt barn dog inte av att prova en ny sorts hamburgare, tvärtom.

• Tow2Mater
    Hjelm skrev 2024-12-27 00:50:37 följande:

Man tar seden dit man kommer och det gäller i all synnerhet om man blir bjuden på mat. Mina föräldrar fostrade mig till att smaka på allt och äta det som bjöds (givetvis undantaget allergi) och det är det som gjort mig till både allätare och matintresserad.

Ditt barn dog inte av att prova en ny sorts hamburgare, tvärtom.

Kanske TS barn faktist borde smyga in lite kötthamburgare hem till kompisens barn, så de får smaka riktigt kött också så de inte blir selektiva ätare eller matlagningshatare eller matointresserade som vuxna.
  • Anonym (Mili)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 01:07:35 följande:
    Kanske TS barn faktist borde smyga in lite kötthamburgare hem till kompisens barn, så de får smaka riktigt kött också så de inte blir selektiva ätare eller matlagningshatare eller matointresserade som vuxna.
    Varför inte droga dem eller lägga kiss i maten när vi ändå håller på? 
    Så om jag hälsar på dig och du tex hatar surströmming så ska jag smyga ner lite i din mat?
    Är det viktigt för dig att andra äter samma saker som du själv? Eftersom du tycker att barn ska lägga saker i maten som den som ska äta avskyr.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mili) skrev 2024-12-27 01:18:23 följande:
    Varför inte droga dem eller lägga kiss i maten när vi ändå håller på? 
    Så om jag hälsar på dig och du tex hatar surströmming så ska jag smyga ner lite i din mat?
    Är det viktigt för dig att andra äter samma saker som du själv? Eftersom du tycker att barn ska lägga saker i maten som den som ska äta avskyr.
    Var står det att barnen inte skulle gilla kott? Har man aldrig provat blir man ju tydligen matointresserad som vuxen, så för barnets bästa borde det äta det.

Kiss och droger i maten? Vilket syfte skulle det ha?
Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville