• Anonym (Moder Natur)

Barnet fick inte äta vad det ville

Barnet var hos en kompis och de skulle beställa hem mcdonalds. Förvåningen när hon fick höra att hon får ta fisk, kyckling eller vego, inte vanlig hamburgare? Det "vill hon nämligen inte att man äter hemma hos henne". Alltså vad är rimligheten i att bestämma vad någon annan får äta? Föräldern skulle ju inte ens tillaga den själv?

• Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville
  • Anonym (T)

Hoppas ni överlever detta trauma. hemskt att inte få välja mat när man blir bjuden. Suck

• felicityporter
    Anonym (Bioo) skrev 2024-12-25 17:41:11 följande:

Hon kanske skiter högaktningsfullt i att djur lider! Produktion av nötkött ger otroligt mycket större metan- och koldioxidutsläpp jämfört med fisk. Energiförlusten är inte heller lika stor för fisk eftersom vild fisk äter sånt som vi ändå inte vill eller kan äta, till skillnad från nötkreaturen som matas med grödor som odlats på mark som istället hade kunnat användas till att odla människoföda på. 

Att välja bort rött kött är för många ett miljöbeslut, inte ett moraliskt beslut om djurhållning. Om mamman i ts väljer att dricka mjölk är det upp till henne. Hennes kostval är mer klimatsmart än köttätarens oavsett. 

Klimatsmart är ett hittepåord.
  • Mia448
    felicityporter skrev 2024-12-26 13:50:21 följande:
    Jag tror vi alla litar mer på forskare i ämnet än en random människa på familjeliv 
  • nihka

Om man blir bjuden får man hålla tillgodo med vad som bjuds, så länge det inte är något barnet inte tål eller inte får äta. Då kan man alltid välja att avstå.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Löjligt)

Undrar hur många vuxna som hade accepterat att bara få välja mellan 3 olika sorters pizza när kompisarna ska bjuda på köpepizza. Dvs att vara få välja på det som kompisen vill äta.

• nihka
    Anonym (Löjligt) skrev 2024-12-26 15:11:46 följande:

Undrar hur många vuxna som hade accepterat att bara få välja mellan 3 olika sorters pizza när kompisarna ska bjuda på köpepizza. Dvs att vara få välja på det som kompisen vill äta.

Barnet fick välja mellan alla rätter som inte innehöll rött kött.

Menar du att du förväntar dig att bli bjuden på kött hemma hos vegetarianer?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    nihka skrev 2024-12-26 15:20:50 följande:
    Barnet fick välja mellan alla rätter som inte innehöll rött kött.

Menar du att du förväntar dig att bli bjuden på kött hemma hos vegetarianer?
    Ja varför inte så länge det är hämtmat och värden inte behöver tillaga den? Spelar väl ingen roll alls vad ens gäster väljer att äta?
  • Anonym (T)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-26 15:41:20 följande:
    Ja varför inte så länge det är hämtmat och värden inte behöver tillaga den? Spelar väl ingen roll alls vad ens gäster väljer att äta?
    Varför är du så kränkt? Måste ditt barn äta kött till varenda måltid? Är det en ätstörning?
  • Aliona
    Anonym (Löjligt) skrev 2024-12-26 15:11:46 följande:

Om någon annan köper pizza till mig så har jag naturligtvis ingen åsikt om vilken jag ska få. Frågar de mig om jag föredrar en viss av tre val så svarar jag möjligtvis en av dem, men jag skulle definitivt inte begärt att få en annan fjärde variant. Och ännu mindre skulle jag sura efteråt om någon varit snäll och köpt mat till mig.
  • Anonym (Mili)
    felicityporter skrev 2024-12-26 13:50:21 följande:
    Det är felicityporter också😉
Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville