• Anonym (Moder Natur)

Barnet fick inte äta vad det ville

Barnet var hos en kompis och de skulle beställa hem mcdonalds. Förvåningen när hon fick höra att hon får ta fisk, kyckling eller vego, inte vanlig hamburgare? Det "vill hon nämligen inte att man äter hemma hos henne". Alltså vad är rimligheten i att bestämma vad någon annan får äta? Föräldern skulle ju inte ens tillaga den själv?

• Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville
  • Anonym (porterstek)
    felicityporter skrev 2024-12-26 13:50:21 följande:
    Klimatsmart är ett hittepåord.
    ... som inte förekommer i inlägget som du citerar.

Ska vi bara rabbla upp alla ord som blivit påhittade?
    Det är samtliga, faktiskt.
  • Anonym (Mili)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 01:32:34 följande:
    Var står det att barnen inte skulle gilla kott? Har man aldrig provat blir man ju tydligen matointresserad som vuxen, så för barnets bästa borde det äta det.

Kiss och droger i maten? Vilket syfte skulle det ha?
    Blir man? 

Att smyga ner något i maten som man vet att den som ska äta maten ogillar var syftet med att ta upp orimliga saker i maten.

Det var du som började prata om att ts barn borde smyga ner nötkött i sina kompisars mat. Vad syftet med det skulle vara utom att jävlas har jag ingen aning om?
  • Tow2Mater
    Anonym (Mili) skrev 2024-12-27 05:45:13 följande:
    Blir man? 

Att smyga ner något i maten som man vet att den som ska äta maten ogillar var syftet med att ta upp orimliga saker i maten.

Det var du som började prata om att ts barn borde smyga ner nötkött i sina kompisars mat. Vad syftet med det skulle vara utom att jävlas har jag ingen aning om?
    Läs inlägg #47 som var det jag kommenterade.

Du pratar om något helt annat än vad jag gor. Jag pratar inte om att smyga ner något i maten som man vet att den som ska äta maten ogillar,
  • Anonym (Mimmi)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 01:32:34 följande:
    Var står det att barnen inte skulle gilla kott? Har man aldrig provat blir man ju tydligen matointresserad som vuxen, så för barnets bästa borde det äta det.

Kiss och droger i maten? Vilket syfte skulle det ha?
    Tycker du att man ska lura i muslimska barn griskött också?
    För att de kanske gillar det?

Eller skulle du ovetande vilja äta hund?
    Bara för att din kinesiska polare gör det?
    För då kan det ju inte vara så farligt?
  • Tow2Mater
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-27 13:19:26 följande:
    Tycker du att man ska lura i muslimska barn griskött också?
    För att de kanske gillar det?

Eller skulle du ovetande vilja äta hund?
    Bara för att din kinesiska polare gör det?
    För då kan det ju inte vara så farligt?
    Jag pratar inte om att lura i någon något. Ha ha, läser ni inte vad som skrivs?
  • Anonym (Mimmi)
    Tow2Mater skrev 2024-12-27 13:36:38 följande:
    Jag pratar inte om att lura i någon något. Ha ha, läser ni inte vad som skrivs?
    Vad menar du då med "Kanske TS barn faktist borde smyga in lite kötthamburgare hem till kompisens barn, så de får smaka riktigt kött" ?

Är det inte för att dessa ungar ska äta det som du de facto skriver?
    Eller är det bara för att knäppa ungarna mor på näsan för att väljer "fel mat" i sitt eget hem?

Är gärna kött men inte hemma hos en vegetarian som uttryckligen sagt nej till detta.

Är du alltid lika gränslös?
  • Tow2Mater
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-27 13:45:37 följande:
    Vad menar du då med "Kanske TS barn faktist borde smyga in lite kötthamburgare hem till kompisens barn, så de får smaka riktigt kött" ?

Är det inte för att dessa ungar ska äta det som du de facto skriver?
    Eller är det bara för att knäppa ungarna mor på näsan för att väljer "fel mat" i sitt eget hem?

Är gärna kött men inte hemma hos en vegetarian som uttryckligen sagt nej till detta.

Är du alltid lika gränslös?
    Eftersom det är föräldern som inte vill ge barnen kött. Barnen kanske vill ha kött.

smyga in lite kötthamburgare hem till kompisens barn = så inte barnets förälder ser det i sitt hus.

F
    ör barnets bästa.

Var det tydligt nog?
  • Anonym (Marina)

Dltt barn blev bjuden på mat hemma hos någon annan. Om de åt falukorv den dagen, tycker du att ditt barn borde ha getts möjlighet till en egen specialbeställning av t.ex. köttbullar? Nej, du hade tyckt att man äter det man blir bjuden på.

Detta är exakt samma sak, förutom att de beställde mat. Självklart får barnet välja något av det som erbjuds. 

• Anonym (...............)

Vem äter ens på mcdonalds? Vidrigt

• Anonym (...............)
    Anonym (Marina) skrev 2024-12-27 14:25:24 följande:

Dltt barn blev bjuden på mat hemma hos någon annan. Om de åt falukorv den dagen, tycker du att ditt barn borde ha getts möjlighet till en egen specialbeställning av t.ex. köttbullar? Nej, du hade tyckt att man äter det man blir bjuden på.

Detta är exakt samma sak, förutom att de beställde mat. Självklart får barnet välja något av det som erbjuds. 

Det är väl INTE samma sak. Om man ändå beställer och kan beställa vad som helst så spelar det väl ingen roll. Men om man bjuder på falukorv å makaroner å barnet inte gillar korv kanske man kan erbjuda en macka eller bara mackaroner i värsta fall...
Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville