• Anonym (Moder Natur)

Barnet fick inte äta vad det ville

Barnet var hos en kompis och de skulle beställa hem mcdonalds. Förvåningen när hon fick höra att hon får ta fisk, kyckling eller vego, inte vanlig hamburgare? Det "vill hon nämligen inte att man äter hemma hos henne". Alltså vad är rimligheten i att bestämma vad någon annan får äta? Föräldern skulle ju inte ens tillaga den själv?

• Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville
  • felicityporter

Det låter ju helt sjukt! Den föräldern har issues hon borde bearbeta istället för att föra över sina tvångstankar på andra.
    Jag gillar inte chicken wings, så i mitt hus får man fanimig inte beställa det. 🤣

• Anonym (Moder Natur)
    felicityporter skrev 2024-12-25 09:28:53 följande:

Det låter ju helt sjukt! Den föräldern har issues hon borde bearbeta istället för att föra över sina tvångstankar på andra.
    Jag gillar inte chicken wings, så i mitt hus får man fanimig inte beställa det. 🤣

Hon är pesceterian eller vad det heter.
  • Anonym (Em)

Tycker att man tar seden dit man kommer. Föräldern betalade väl för maten, eller? 

• Anonym (Moder Natur)
    Anonym (Em) skrev 2024-12-25 09:36:10 följande:

Tycker att man tar seden dit man kommer. Föräldern betalade väl för maten, eller? 

Ja de bjöd.
  • Anonym (orion)

Tycker inte man kan sätta regler för 'vad man får äta hemma hos sig' för andra när man beställer maten hos McDonalds. Det är ju en indirekt antydan att gästen inte har tillräckligt hög moralisk standard i sina matvanor och blir därför lite oförskämt. Vill man hålla på såna regler får man allt laga maten själv.

• felicityporter
    Anonym (Moder Natur) skrev 2024-12-25 09:34:54 följande:
    Hon är pesceterian eller vad det heter.
    Men de äter ju inte kyckling, bara fisk och vego.
  • Anonym (Moder Natur)
    felicityporter skrev 2024-12-25 09:49:09 följande:
    Men de äter ju inte kyckling, bara fisk och vego.
    Några av hennes barn äter kyckling, vilket hon tydligen inte gillar, men accepterar.
  • Anonym (Varför)

Vad är problemet, ditt barn fick mat i magen. Är man gäst får man följa reglerna. Blir ju trevligare i längden. Hur hade du själv känt om du hade någon över som beställde gräshoppor till middag. Jag hade aldrig velat ha över gästen igen. 

• Anonym (S)

Lite konstigt att göra så men det är ju inte hela världen. Om de bjuder får man tacka och ta emot. 

• Anonym (Max)

En anal jävla kärring som anser att hennes val av mat är så viktigt att hon inte kan kompromissa med sin övertygelse för ett barn skull.

"Inte i mitt hus" som om huset på något sätt skulle bli smittat av en Big Mac i en papperspåse.

Svar på tråden Barnet fick inte äta vad det ville