• VioletDawn

Omogen kille eller är det jag som är känslig? Behöver råd

Hej alla detta är mitt första inlägg nånsin. Jag är över 40 år o har två barn varannan v. Varit skild ganska många år o är nu ihop med en yngre kille utan barn. Vi sögs ihop som magneter. Som vi läkte varann. Jag upplevde honom som oändligt mysig kärleksfull musikalisk intelligent sårbar mjuk sexuell mm. MEN sen har andra sidor kommit fram som extremt slapp ibland, kommer sig inte för att "ta tag" i saker i sitt liv pga depression och låg energi, aggressionsproblem, negativt sätt ibland, otroligt svår att planera med, hör inte av sig alltid plus har en tendens att gilla alkohol o även droger lite för mkt. Det sista säger han att han har slutat med. Han ger mig såå mkt glädje och framtidshopp men också oro och ovisshet. Känner inte alls den här tryggheten jag önskar. Han kommer väldigt sällan till mig då han inte har bil o körkort. Vi pratar inte så ofta i telefon. När vi ses kan det vara helt fantastiskt....

• Svar på tråden Omogen kille eller är det jag som är känslig? Behöver råd
  • Anonym (M)

Låter mer som kk-material det där.

• Anonym (Q)

Du har barn. Man dejtar inte någon som knarkar då! Skärp dig!

• Anonym (Maria)

Med tanke på att du har barn så känns det inte optimalt med denna kille. 

• Anonym (Maria)

Sedan är inte det farliga att han är omogen utan att han dricker och tar droger samt är aggressiv . Du har ju barn, så vad håller du på med?

• VioletDawn

Tack för svar! Även om jag tycker er framtoning är lite hård. Jag känner mig kluven och ledsen o behöver stöd, inte pekpinnar. Är otroligt kär i denna kille och han är väldigt mjuk och kärleksfull också. Han är osäker i sig själv och känslig och försvinner ibland in i droger / alkohol o spelar musik med sina musikervänner i timmar. Inga tunga droger eller att han är ute o slåss. Han tappar humöret snabbt snarare än att han är aggressiv. Men jag förstår hur ni menar. Barnen är han inte irriterad mot, även om dom har märkt att jag varit ledsen ett par ggr pga honom. Tar gärna emot fler synpunkter....

• Anonym (X)

Ni är inte kompatibla. Du hade väl fått slösa din tid på honom om du inte har barn, men nu kan du inte vara så självisk.

• Xenia
    VioletDawn skrev 2024-12-22 19:53:55 följande:
    Omogen kille eller är det jag som är känslig? Behöver råd

Hej alla detta är mitt första inlägg nånsin. Jag är över 40 år o har två barn varannan v. Varit skild ganska många år o är nu ihop med en yngre kille utan barn. Vi sögs ihop som magneter. Som vi läkte varann. Jag upplevde honom som oändligt mysig kärleksfull musikalisk intelligent sårbar mjuk sexuell mm. MEN sen har andra sidor kommit fram som extremt slapp ibland, kommer sig inte för att "ta tag" i saker i sitt liv pga depression och låg energi, aggressionsproblem, negativt sätt ibland, otroligt svår att planera med, hör inte av sig alltid plus har en tendens att gilla alkohol o även droger lite för mkt. Det sista säger han att han har slutat med. Han ger mig såå mkt glädje och framtidshopp men också oro och ovisshet. Känner inte alls den här tryggheten jag önskar. Han kommer väldigt sällan till mig då han inte har bil o körkort. Vi pratar inte så ofta i telefon. När vi ses kan det vara helt fantastiskt....n k

Alltså det första understrukna och det andra understrukna går inte ihop. Han verkar inte vara någon att planera en framtid med. Som någon annan skrev kk-material, inte make/sambo-material. Definitivt inte när man har minderåriga barn hemma.

Tänker du säga till barnen att akta sig för alkohol och andra droger? Cannabis m m är ju olagligt. Samtidigt som du är ihop med en kille som amvänder sådana droger.

Det är bra att han kommer sällan till dig. Han borde aldrig komma när du har barnen.

Jag kan förstå att han s a s läkt ditt sexuella självförtroende men på vilket sätt har du läkt honom? Tror du verkligen att han slutat med droger? Jag misstänker att drogerna har en hel del att göra med hans passivitet, låga energi, problem med att planera m m.
  • Xenia
    VioletDawn skrev 2024-12-23 00:18:48 följande:

Tack för svar! Även om jag tycker er framtoning är lite hård. Jag känner mig kluven och ledsen o behöver stöd, inte pekpinnar. Är otroligt kär i denna kille och han är väldigt mjuk och kärleksfull också. Han är osäker i sig själv och känslig och försvinner ibland in i droger / alkohol o spelar musik med sina musikervänner i timmar. Inga tunga droger eller att han är ute o slåss. Han tappar humöret snabbt snarare än att han är aggressiv. Men jag förstår hur ni menar. Barnen är han inte irriterad mot, även om dom har märkt att jag varit ledsen ett par ggr pga honom. Tar gärna emot fler synpunkter....

Det stöd jag kan ge är att du fasar ut honom. Han är inte den rätte på lång sikt.

Dessutom tänker vi på barnen, de tycks behöva stöd och skydd mot att influeras av "mammas nya kille", som verkar vara rätt flummig och inget föredöme. Skulle du vilja att dina barn anammade en sådan "pundar-stil"?
  • Anonym (Drömmen om en kollega)

Oros anmälan skriven, vem fan är tillsammans med någon som knarkar när man har barn. 

• Anonym (M)
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2024-12-23 01:35:35 följande:

Oros anmälan skriven, vem fan är tillsammans med någon som knarkar när man har barn. 

Hahahahaha och hur tänkte du orosanmäla en främling på internet! Skrattande 
Svar på tråden Omogen kille eller är det jag som är känslig? Behöver råd