• Anonym (X)

Omogen kille eller är det jag som är känslig? Behöver råd

Ni är inte kompatibla. Du hade väl fått slösa din tid på honom om du inte har barn, men nu kan du inte vara så självisk.

• Anonym (X)
    VioletDawn skrev 2024-12-23 13:03:13 följande:

Exakt så känner jag mig! Som en förvuxen tonåring i tankarna och känslorna och ser inte mitt värde eller hans beteende. 

Ja jag har många ggr legat sömnlös och väntat på att han ska höra av sig.

Och då har jag ändå ett 10 år långt äktenskap bakom mig med en trygg man som gav mig kärlek och trygghet. Han var dock narcisissistisk och svartsjuk. Men tryggheten och ansvaret fanns där. 

Tack för din ärlighet om hur jag uppfattas och hur detta verkar! Vilket bra forum med så många som engagerar sig. 

Jag tror inte min ålder räcker tyvärr då jag verkar ha för mkt oläkta sår själv. 

Och ja, barnen hade mått bäst av att se en förälder som ser till att ha sunda relationer. 

Så svårt när hjärtat o hoppet krockar med hjärnan. 

Svårt att se sig själv..

Nej, narcissist och svartsjuk ger ingen trygghet, att du beskriver det så visar baravilken skev bild du har av alla relationer.

Gå i terapi, läk dig själv, hitta den en partner som respekterar dig och kan hantera sin vardag.
  • Anonym (X)
    VioletDawn skrev 2024-12-23 16:08:55 följande:
    Jag har heller aldrig uttryckt mina behov eller sagt ifrån. Så han vet inte hur jag känner ens. Han ber mig säga ifrån till honom och uttrycka mina känslor mer. 
    HUR kan du tycka ni har det bra?
    Ni kommunicerar inte, du vågar inte prata med honom och han skiter i hur du känner och säger åt dig att säga ifrån (då har det redan gått för långt) istället för att försöka låta bli att såra till att börja med?!
  • Anonym (X)
    VioletDawn skrev 2024-12-23 17:21:41 följande:

Vi hade kunnat prata OM jag hade vågat! Han är egentligen lätt att prata med men fullt uppe i sig. Jag har aldrig vågat uttrycka mina behov i några realationer utan stått ut och dragit när jag fått nog. Då får ju personen ingen chans att ändra sig. 

Han blir otroligt ledsen o skäms när han sårat mig. Säger han inte förtjänar mig, att jag är FÖR bra för honom, visar ånger, sin uppskattning o kärlek MEN jag tycker vissa saker är självklara att man gör/inte gör. Han säger han aldrig kommer känna han är tillräcklig för mig. 

Jag hade önskat han hade stäppat upp o försökt mer och inte gått in i offerroll o gett upp.

Jag tror jag inte VILL se det dåliga. 

Allt, precis allt du skriver är bara hur dåliga ni är för varandra. Hur kan du inte se det?
  • Anonym (X)

Hur gammal är han, hur gammal är du?

Svar på tråden Omogen kille eller är det jag som är känslig? Behöver råd