• Anonym (Mamma)

Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn

Så nu har jag tydligen blivit det, hela grejen är så sjuk. Det är melatonin det gäller. Jag säger emot, men låter inte som de tror mig. Vad kommer hända tror ni? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 08:22:05 följande:
    Men pappan måste ju veta var barnet har fått melatoninet ifrån! Annars hade han inte kunnat säga att det var just ett sådant piller.
    Klart pappan vet och han hade inga problem att säga till mig att han "fått några tabletter att prova med", men när han insåg allvaret skyllde han plötsligt på mig och spelar dum.
  • Anonym (Mamma)
    Aliona skrev 2024-12-19 08:37:34 följande:

Men det måste väl vara rätt lätt att bevisa. Du säger att ni är skilda och att pappan lämnade på förskolan. Om det hände på pappans dagar, hur skulle du så kunnat ge barnet medicinen? Eller hade barnet sovit hos dig? 

Sen förstår jag inte riktigt hur det hänger ihop. Du vet att just det här melatoninet är receptbelagt, men du vet inte vilket det är eller var det kommer ifrån? 

Jadu, jag har redan påpekat det, men de verkar inte ta in det. Nej jag vet inte vem han fått det ifrån.
  • Anonym (H)

Varför startar du en ny tråd om detta? 

• Anonym (Toker)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:59:09 följande:
    Jadu, jag har redan påpekat det, men de verkar inte ta in det. Nej jag vet inte vem han fått det ifrån.
    Du kan köpa melatonin receptfritt också. Kan ju vara så han fick tag på det.

Att soc pressar dig är ju egentligen inget konstigt. De pressar säkert pappan också utan att du vet om det. Blåneka och berätta att det är pappan som gett det. Har de inga bevis på att det är du så borde det läggas ner även om du känner att du har blickarna på dig.

Det viktiga är kanske inte vem som gett det. Utan att det inte sker igen oavsett vem som gav. Det var ju inte cyanid ungen fick.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (H) skrev 2024-12-19 09:03:35 följande:

Varför startar du en ny tråd om detta? 

Har ingen annan.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-19 09:05:37 följande:
    Du kan köpa melatonin receptfritt också. Kan ju vara så han fick tag på det.

Att soc pressar dig är ju egentligen inget konstigt. De pressar säkert pappan också utan att du vet om det. Blåneka och berätta att det är pappan som gett det. Har de inga bevis på att det är du så borde det läggas ner även om du känner att du har blickarna på dig.

Det viktiga är kanske inte vem som gett det. Utan att det inte sker igen oavsett vem som gav. Det var ju inte cyanid ungen fick.
    Nej det är inte receptfritt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (H) skrev 2024-12-19 09:11:10 följande:
    Troll.
    Nej.
  • Aliona
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:59:09 följande:

Men hur vet du vilken medicin det är då? 

• Anonym (qwerty)

Men om det är som du säger så ska du tala om för soc att du vill göra en officiell orosanmälan då pappan ger tabletter till ett förskolebarn som absolut inte ska ha dem.

Vad fan är det för fel i huvudet på en person som ger oordinerad medicin till sitt barn?

Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn