• Anonym (Mamma)

Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn

Så nu har jag tydligen blivit det, hela grejen är så sjuk. Det är melatonin det gäller. Jag säger emot, men låter inte som de tror mig. Vad kommer hända tror ni? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn
  • Anonym (J)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:57:55 följande:
    Klart pappan vet och han hade inga problem att säga till mig att han "fått några tabletter att prova med", men när han insåg allvaret skyllde han plötsligt på mig och spelar dum.
    Kräv att få veta vems medicinen är iallafall 
  • Anonym (r)
    Anonym (J) skrev 2024-12-19 17:11:56 följande:
    Vissa hänger här på tok för mycket och hittar på att det är samma person som gör flertalet trådar, ser det hela tiden i många trådar. Tröttsamt. 

För att det är. Ungefär som vi vet att du spammar i trådar.

Att fråga kan inte vara så jättefarligt. TS hade t.om kunnat använda tråden som bevis.

• Anonym
    Anonym (J) skrev 2024-12-19 17:12:43 följande:
    Kräv att få veta vems medicinen är iallafall 
    Det är lättare sagt än gjort.
    Hur menar du att ts ska tvinga ur sitt ex det om han inte är villig att berätta?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (r) skrev 2024-12-19 17:15:41 följande:

Att fråga kan inte vara så jättefarligt. TS hade t.om kunnat använda tråden som bevis.

Men när folk frågar och insisterar trots att man säger nej, det är irriterande. Hur ska jag använda den som bevis?
  • Anonym (r)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 17:25:54 följande:
    Men när folk frågar och insisterar trots att man säger nej, det är irriterande. Hur ska jag använda den som bevis?
    Ja för det är inte jättelätt att missa något enstaka inlägg...
  • Anonym (Ui)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 09:09:01 följande:
    Nej det är inte receptfritt.
    Min man tar melatonin, han köper det receptfritt på apoteket. 
  • Anonym (J)
    Anonym (r) skrev 2024-12-19 17:15:41 följande:

Svårt att svara på flera meddelanden i samma inlägg på en mobil. Sidan funkar ju inte 
  • Anonym (J)
    Anonym (Ui) skrev 2024-12-19 19:04:26 följande:
    Min man tar melatonin, han köper det receptfritt på apoteket. 

Ja men detta var inte receptfritt!

Det var utskrivet till en specifik person som fått ett visst antal tabletter på recept vilket vården har koll på. Om man då börjar ge till en annan så tror de ju att personen som får medicinen över förbrukar alternativt kanske ger bort till en annan, vilket man inte ska! Det kan göra att personen inte får ett nytt recept sen. 

Och jag är ganska säker på att även receptfritt ska hållas under uppsikt av läkare om man använder det ständigt. 

• Anonym (J)
    Anonym skrev 2024-12-19 17:15:51 följande:
    Det är lättare sagt än gjort.
    Hur menar du att ts ska tvinga ur sitt ex det om han inte är villig att berätta?

Varför döljer man en sådan sak då? Det är ju inte direkt narkotikaklassad medicin? Vad är det att skämmas för?

Eller var det inte melatonin? 

Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn