• Anonym (Mamma)

Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn

Så nu har jag tydligen blivit det, hela grejen är så sjuk. Det är melatonin det gäller. Jag säger emot, men låter inte som de tror mig. Vad kommer hända tror ni? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn
  • Anonym (J)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-18 23:54:54 följande:
    Pappan har gett, men han sa till dem att det var jag. De tror mig inte.
    Aha, men vems var medicinen då? Din? 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (J) skrev 2024-12-18 23:55:28 följande:
    Aha, men vems var medicinen då? Din? 
    Jag vet inte vems. Vi är skilda.
  • Anonym (J)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-18 23:56:41 följande:
    Det behöver du kanske ta reda på då. Om du ska kunna stå på dig. 
  • Anonym (J)

Medicinen måste ju stått på någon 

• mammabitch

Det är inte läkemedlet som skiljer om det finns recept eller inte utan priset,

Hur gammalt är barnet?

• Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-18 23:56:41 följande:
    När soc pratar med barnet får man hoppas att hen berättar vem av er det var, om hen kan prata.
  • Lynx123

Så ni tar båda receptbelagt melatonin och du vet inte vems burk den kom ifrån? Och du hade ingen aning om att pappan gjorde såhär? Hur gammalt är barnet? 

• Anonym (Mamma)
    Lynx123 skrev 2024-12-19 06:56:03 följande:

Så ni tar båda receptbelagt melatonin och du vet inte vems burk den kom ifrån? Och du hade ingen aning om att pappan gjorde såhär? Hur gammalt är barnet? 

Ingen av oss tar det. Det är någon av hans kompisars eller nåt. Barnet hade varit hängig på förskolan och pappan sa då att hen fått melantonin, "så det är nog en biverkning av det", när de frågade. När de ifrågasatte varför, sa han att det var jag som gett. Barnet kan inte säga emot.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:14:55 följande:
    Ingen av oss tar det. Det är någon av hans kompisars eller nåt. Barnet hade varit hängig på förskolan och pappan sa då att hen fått melantonin, "så det är nog en biverkning av det", när de frågade. När de ifrågasatte varför, sa han att det var jag som gett. Barnet kan inte säga emot.
    Men pappan måste ju veta var barnet har fått melatoninet ifrån! Annars hade han inte kunnat säga att det var just ett sådant piller.
  • Aliona
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:14:55 följande:

Men det måste väl vara rätt lätt att bevisa. Du säger att ni är skilda och att pappan lämnade på förskolan. Om det hände på pappans dagar, hur skulle du så kunnat ge barnet medicinen? Eller hade barnet sovit hos dig? 

Sen förstår jag inte riktigt hur det hänger ihop. Du vet att just det här melatoninet är receptbelagt, men du vet inte vilket det är eller var det kommer ifrån? 

Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn