• Kratius

Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

• Svar på tråden Jag är bättre än dig
  • Anonym (Hybris)
    Anonym (IQ fiskmås) skrev 2024-12-18 00:55:47 följande:
    Rätt ord i sammanhanget hade varit "intention"..
    Inte ens det begrips, men man får ha överseende med någon som har en IF
  • Anonym (IQ fiskmås)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:45:22 följande:

Som ni kan se är de svaga i full gång, de som är osäkra på sig själva. Det är viktigt att rasera alla andra, för att man själv är usel. 

Mycket bra exempel på hur hatiska människor blir, när deras osäkerheter ifrågasätts eller synliggörs. 

Snark. 
  • Anonym (Hejhopp)

Det som de inte förstår är att du skapade tråden med provocerande innehåll för att se hur många som skulle reagera med påhopp mot dig som person. 

Ja det är några stycken i tråden som gick i fällan. 

• Anonym (TV Tand)

Du påminner om den sista filosofen.

• Trent
    Kratius skrev 2024-12-18 00:29:34 följande:
    Vad vet du om min motivation med tråden? : )
    Lika mycket som du vet om hur andra människor tänker och varför de agerar som de gör. Så 100% med andra ord.

Det är svårt att provocera på riktigt. Det mest provocerande med din tråd är att din naiva tro att den är just provocerande inte bara är gullig.
  • Trent
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-12-18 01:03:01 följande:

Det som de inte förstår är att du skapade tråden med provocerande innehåll för att se hur många som skulle reagera med påhopp mot dig som person. 

Ja det är några stycken i tråden som gick i fällan. 

Så nu svarar du dig själv?
  • Freddie K

Du kanske är bättre i mångt och mycket, men det drar ju inte ner det jag är bra på. Det finns säkert saker jag är bättre än dig på. Visst, jag är inte bra på mycket, men det jag är bra på, är jag väldigt bra på.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (J)
    Kratius skrev 2024-12-17 21:05:32 följande:
    Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

Haha äh jag blir inte ens upprörd. Ser igenom det där :)
  • Anonym (T)

Här finns det två felslut människor kan göra om sig själva.

Antingen att vi är djur och många människor gör faktiskt i praktiken det antagandet. De bejakar i allmänhet sina begär fullt ut, följer sina instinkter, tänker inte särskilt mycket i abstrakta termer och struntar i sitt samvete.

Eller att vi är Gudar och dessa människor är i allmänhet "ateister", dvs. vägrar att erkänna en makt högre än dem själva. De överskattar också sina förmågor och erkänner inte begränsningarna hos en mänsklig hjärna på 1,5 kg. Sedan har de också ofta en grandios självbild och har svårt att hantera egna tillkortakommanden. 

För många är det svårt att se att vi som människor istället befinner oss i mitten av denna hierarki. 

• Anonym (Oj)

Ts det är nog mest du som 

Kratius skrev 2024-12-18 00:45:22 följande:

Som ni kan se är de svaga i full gång, de som är osäkra på sig själva. Det är viktigt att rasera alla andra, för att man själv är usel. 

Mycket bra exempel på hur hatiska människor blir, när deras osäkerheter ifrågasätts eller synliggörs. 

Det är ju du som är osäker som trycker ner andra. 
    Är hel overtygad om att dom flesta ser igenom det. 
    Sen svarar du skevt, när man då ifrågasätter det så slutar du svara.... 
  • cosinus

Du kanske är bättre än mig. Eller så är jag bättre än dig? Jag är nämligen också en sådan om har sjukt lätt för det mesta och är mer snabbtänkt än de flesta. Vi kan dock undanta allt estetiskt för där har jag varken intresse eller talang vilket gör att jag utan problem antar att typ alla är bättre än mig just där utan att det känns det minsta jobbigt.

Men i övrigt. jag har absolut noll problem med att det finns folk som är ännu vassare. Uppskattar dessa då det ofta ger otroligt intressanta diskussioner och de är bra bollplank. När grundnivån är hög handlar det oftast mest om vad man varit intresserad av som styr vem som har bäst koll inom vissa specifika områden, men när man utan problem kan förklara för den andre som fattar vad man säger så är det ju underbart och väldigt givande.

Det jobbiga är ju eg inte att vara sämre och få utbyte av någon som är bättre och kan förklara (om man nu vill veta). Tvärtom däremot kan vara ett tålamodsprov.

Så är du bättre än mig, inga problem. 

• Dr Nail

Det är ju uppenbart att tråden inte ens handlar om ts som person. Strålkastarljuset är på den som svarar.

En helt genialisk ts btw

• Anonym (Hejhopp)
    Trent skrev 2024-12-18 06:31:17 följande:
    Så nu svarar du dig själv?
    Nej, jag är inte ts. 
  • Anonym (Ystad)

Att skriva en sådan här tråd om sin egen förträfflighet gör inte någon som mår bra och är nöjd med livet. Då är det någonting annat som fattas, och som Ts försöker att dölja genom att skryta. Livet handlar inte bara om att vara smart, utan även om ett bra familjeliv, vänner och hobbies. Är det detta som saknas? För om man är skrytsam, och höjer sig själv över skyarna, så blir man ensam därför att ingen står ut. Och då är det lätt att gömma sig i självbedrägeri och tror sig vara bäst. Så ärligt, vad är det som är fel, och vad försöker Ts att dölja? 

• Tremere

Med tanke på TS andra trådar och svar så tror jag inte hen mår så bra. 

• Anonym (B)

Det absolut enda jag tänker när jag läser detta är att det nog är synd om dig, det säger jag inte för att jag är kränkt eller attackerad. Utan för att din besser-wisser attityd lyser igenom i det verkliga livet med. Och såna människor vill få ha med att göra. 

• Anonym (Grattis)

Alla är bra på något, ingen är bra på allt.

• Anonym (Celine)
    Kratius skrev 2024-12-17 21:05:32 följande:
    Jag är bättre än dig

Är du bipolär? Seriös fråga rå. Eller är det och kanske ej vet om det tänker jag. Måste ju va så isåfall. Kram.
  • Anonym (Celine)
    Anonym (Celine) skrev 2024-12-18 21:02:26 följande:
    Är du bipolär? Seriös fråga rå. Eller är det och kanske ej vet om det tänker jag. Måste ju va så isåfall. Kram.
    Narcissist va min andra gissning 🤔 Spännande iaf.
    Följer.
Svar på tråden Jag är bättre än dig