• Kratius

Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

• Svar på tråden Jag är bättre än dig
  • Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-17 23:14:04 följande:

Jag förstår att du är nyfiken på mig, men det finns inget att hämta av att svara. Detta för du har redan skapat en bild, och om det jag säger inte skulle stämma överens kommer du leta förklaringar på varför det inte stämmer. 

Vilket kan inkludera

1. Jag ljuger

2. Det är inte en relevant utbildning

3. Det är inte ett "intelligent" arbete(om jag ens har något). 

Helt plötsligt är vi i din värld av associationer, där du är domaren för vad som är intelligent : ) 

Jag är också medveten att detta vaga svar kommer gör dig ännu mer säker på din sak, ty sådant är ditt sinne. 

Det är okej att inte ha utbildning eller "intelligent" arbete, vad nu det innebär, du kan erkänna det istället för att skriva en hel essä om andra människors associationer.
  • Kratius
    Anonym (Abc) skrev 2024-12-17 23:15:11 följande:

Det är omöjligt att säga om ditt påstående är sant utan att känna dig.

För att förstå mer behöver jag veta din ålder.

Eller så svarar du på frågeställningen?
  • Anonym (Linn)

Intressant. Fråga blir ju på ett sätt svår att svara på. Du frågade bla hur det påverkar mig i relationer. Men för att kunna svara på skillnaden mellan dig och mig måste jag ju veta hur det påverkar dina relationer.

Mina relationer går upp och ner. Ibland tappar man kontakten med någon, ibland avslutas en relation och ibland påbörjas en relation. Ja så är det ju för alla. Finns ju massor av "tröga" människor som har väldigt många vänner eller aldrig skiljer sig. 

Hur är du bättre på relationer menar du? Vi är ju sämre än dig så då tänker jag att du har iaf ett bra exempel så vi kan förstå hur pass mycket bättre du är.

• Trent

Beskriv en på riktigt normbrytande sak du gjort.

Att skriva ett anonymt "provocerande" inlägg på ett forum bryter inga normer. 

• Anonym (Abc)
    Kratius skrev 2024-12-17 23:22:29 följande:
    Eller så svarar du på frågeställningen?
    Varför så hemlighetsfull? 

Men om vi säger rent hypotetiskt att du är bättre än mig så är alltså frågan hur jag som sämre hanterar sådana som dig?

Jag hanterar dem inte. Jag ser upp till dem. Jag beundrar  de egenskaper jag saknar och inspireras av dem.

Det är inte fel att tycka man är bättre än andra. Det är det nog många som gör. De flesta brukar vara ödmjuka över det. Att som du skriva det anonymt på internet ser jag inga problem med för jag antar att du inte gör det i den verkliga världen. Det skulle nog skada ditt anseende och devalvera din överlägsenhet.
  • Trent

Jag förstår att du är nyfiken på mig, men det finns inget att hämta av att svara. Detta för du har redan skapat en bild, och om det jag säger inte skulle stämma överens kommer du leta förklaringar på varför det inte stämmer. 

Vilket kan inkludera

1. Jag ljuger

Helt plötsligt är vi i din värld av associationer, där du är domaren för vad som är intelligent : ) 

Jag är också medveten att detta vaga svar kommer gör dig ännu mer säker på din sak, ty sådant är ditt sinne. 

En vis person sa en gång: Dumma idioter som tvärsäkert skriver om hur andra tänker och kommer agera är tvärsäkert korkade. 

Jag är tvärsäker på att hen har rätt.
  • Anonym (IQ fiskmås)

Jag har nog rätt lågt IQ då IQ-tester gör mig irriterad och jag fattar inte ett skit av dom. Så nu vet du vart min nivå ligger på själva IQ-skalan ungefär... Med det sagt, spelar ens förmåga att se "logiska mönster" ingen större roll i vår värld. Däremot spelar EQ desto större roll. Jag ligger skyhögt på EQ-skalan. Hur ligger du till där? Inte särskilt högt gissar jag. 

Sveriges jantelag bidrar till ett fredligt samhälle. Medan sådana som du skapar bråk och dispyter.

Vem bryr sig om din höga IQ om du samtidigt är en skitstövel mot din omgivning? 

• Anonym (Ok)

Känns det ensamt att vara bättre än alla andra? Tänker att du kan ju inte ha så många som tycker om dig

• Anonym (Hybris)

Vilket kan inkludera

1. Jag ljuger

Vad har du för utbildning och vad arbetar du med? 
Svar på tråden Jag är bättre än dig