• Anonym (Y)

Hon har förnekat att hon är gift med mig!

Jag och min fru har varit gifta i snart ett år. Igår hade jag nöjet att vara på hennes jobb för jag skulle överraska henne då hon fyllde år. När jag presenterade mig fick jag höra av en manlig kollega till henne att hon sagt till honom att hon inte hade någon man när de pratat... De andra blev jätteförvånade och frågade om när vi gifte oss och att de inte hade någon aning om att hon var gift.

Varför förnekar hon att vi är gifta? Och varför har hon inte berättat för någon om oss?

• Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!
  • Anonym (Nja)

Ingen här tycker det är okej att hon inte tar dina känslor på allvar. Sen att hon dessutom blir arg på dig för att du blir upprörd över något in princip alla människor hade blivit upprörda över. Fokusera på detta.

Vill du leva med någon som behandlar dig så här? 

• Anonym (Nja)

Om någon tycker TS har gjort fel tryck tummen ner.

Om någon får känslan av att TS fru inte bryr sig om honom, tryck tummen upp.

• Anonym (Y)
    Anonym (Nja) skrev 2024-12-08 12:59:05 följande:

Ingen här tycker det är okej att hon inte tar dina känslor på allvar. Sen att hon dessutom blir arg på dig för att du blir upprörd över något in princip alla människor hade blivit upprörda över. Fokusera på detta.

Vill du leva med någon som behandlar dig så här? 

Hon är otroligt respektlös! Jag känner just nu att jag inte vill leva med henne för vi gifte oss för att vi skulle leva tillsammans, och vi satte ringen på våra fingrar för att visa att vi var varandras! Kan man inte stå för det betyder inte giftermålet någonting för mig!

Hon har ringt en jävla massa under hela morgonen men just nu ignorerar jag henne! Hon har skrivit ett par SMS men de handlar mest om att jag gör en höna av en fjäder... Hon kunde ju åtminstone be om ursäkt för sitt beteende men det gör hon aldrig!
  • molly50
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 11:35:10 följande:

Uppdatering: försökte prata med min fru men hon tycker verkligen inte att hon gjorde några fel så igår fick jag nog och stack hemifrån och bor just nu hos min kompis. Hon har försökt ringa mig nu på morgonen men jag är för förbannad för att svara. Jag frågade henne igår om varför men hon svarade inte utan blev bara förbannad på mig för att jag "gör en så stor sak av det"! Totalt jävla respektlös!

Okej... Varifrån har du fått att jag inte ringde min fru när jag var utanför? har jag sagt uttryckligen att jag inte ringde eller är det så att du dragit den slutsatsen helt själv?
    Men gjort en för stor sak av det?
    Vad hade hon själv tyckt om du hade gjort samma sak och låtit bli att berätta för andra att ni är gifta?
    Jag tycker,ärligt talat,att du borde fundera på om du ska fortsätta vara med henne.
    Hon verkar inte känna samma saker som du.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Dra inte för stora växlar) skrev 2024-12-08 00:52:00 följande:

Men har hon verkligen uttryckligen sagt att hon inte är gift eller är det denna mannen på jobbet som hittar på det? Hon kanske inte nämnt det bara. Det är ofta så tänker jag särskilt om man inte har barn att man inte har koll om kollegorna är gifta eller i förhållande. Har de barn pratar man mer naturligt om det finns en till förälder eller inte. Vissa pratar om sin partner men inte de flesta enligt min erfarenhet. Tänk om mannen du pratade med är intresserad av din fru? Då har han all anledning att försöka så split mellan er och därmed säga en sådan sak. Det kan ha varit mycket medvetet från hans sida att han sa så.

Jag tycker inte du ska dra för stora växlar av det.

Som svar på din fråga så ja, enligt den där manliga kollegan har hon uttryckligen sagt att hon inte är gift. Hon har jobbat på sitt jobb i över fem år och det verkar vara en rätt tight grupp så att hon inte ens nämner att jag finns i hennes liv är bara märkligt! Men okej, det kanske finns orsaker kring det!

Hennes ursäkter hon gav mig igår är också helt jävla värdelösa! Hon påstår att hon inte haft ringen på sig på jobbet eftersom hon "har svårare att skriva snabbt på datorn"... Hon har ju för fan jobbat hemifrån med ringen på så jag köper inte det där någonstans!

En sak jag inte fattar är varför i helvete hon valde att presentera mig just i förrgår? Visserligen var det jag som presenterade mig som hennes man men ändå...
  • Anonym (Y)
    molly50 skrev 2024-12-08 13:15:46 följande:
    Men gjort en för stor sak av det?
    Vad hade hon själv tyckt om du hade gjort samma sak och låtit bli att berätta för andra att ni är gifta?
    Jag tycker,ärligt talat,att du borde fundera på om du ska fortsätta vara med henne.
    Hon verkar inte känna samma saker som du.
    Jag har pratat mycket med min kompis nu på morgonen och han har berättat att han tror att hon gjort såhär för att dölja för någon arbetskamrat att hon är gift men att det av någon anledning sprack med honom så nu vågar hon vara öppen om det!
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 11:53:47 följande:
    Jaså? Kan det inte vara så att hon var upptagen och skickade ner en annan eller är det totalt ologiskt för dig?
    Så efter att inte ha behäftat om dig eller ert äktenskap så skickar hon ner någon helt ovetande?

Ja, men det låter ju troligt. Eller inte. 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 13:14:03 följande:
    Hon är otroligt respektlös! Jag känner just nu att jag inte vill leva med henne för vi gifte oss för att vi skulle leva tillsammans, och vi satte ringen på våra fingrar för att visa att vi var varandras! Kan man inte stå för det betyder inte giftermålet någonting för mig!

Hon har ringt en jävla massa under hela morgonen men just nu ignorerar jag henne! Hon har skrivit ett par SMS men de handlar mest om att jag gör en höna av en fjäder... Hon kunde ju åtminstone be om ursäkt för sitt beteende men det gör hon aldrig!
    Se då till att agera! 
  • Anonym (Oj)

Känns även konstigt att TS aldrig träffat någon av arbetskamraterna eller varit på hennes arbete förut. Ändå får han för sig att åka dit med blommor för att gratulera henne.

• molly50
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 13:22:53 följande:
    Jag har pratat mycket med min kompis nu på morgonen och han har berättat att han tror att hon gjort såhär för att dölja för någon arbetskamrat att hon är gift men att det av någon anledning sprack med honom så nu vågar hon vara öppen om det!
    Ja,så kan det ju faktiskt vara. Men i så fall så tycker jag definitivt att du ska lämna.
    Då respekterar hon inte dig för fem öre.
Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!