• Anonym (Y)

Hon har förnekat att hon är gift med mig!

Jag och min fru har varit gifta i snart ett år. Igår hade jag nöjet att vara på hennes jobb för jag skulle överraska henne då hon fyllde år. När jag presenterade mig fick jag höra av en manlig kollega till henne att hon sagt till honom att hon inte hade någon man när de pratat... De andra blev jätteförvånade och frågade om när vi gifte oss och att de inte hade någon aning om att hon var gift.

Varför förnekar hon att vi är gifta? Och varför har hon inte berättat för någon om oss?

• Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!
  • Anonym (Y)
    Studentpappa skrev 2024-12-07 20:14:12 följande:

Syns det inte på fingret att hon har en vigselring eller tar hon av sig den innan jobbet?

Tydligen inte... Jag vet inte om det beror på att hon inte älskar mig eller om hon bara vill hålla sitt privatliv hemligt.
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-12-07 20:24:40 följande:
    Att hon är privat på jobbet etc är en sak men att medvetet inte visa vigselringen på foton på hennes egna privata  sociala medier är för mig röd flagga. 
    Vem döljer hon det för att hon är gift? Vem bland hennes vänner får inte se att hon har vigselring ? 
    Hon är som sagt väldigt hemlighetsfull och diskret men jag tycker ändå att det här känns väl överdrivet.
  • Anonym (T)

Mycket konstigt beteende! Är själv förlovad och har alltid på mig ringen när jag i det offentliga. Känns bra att ha den på fingret och jag känner mig naken utan den. Man vill ju signalerna att man är upptagen eftersom man älskar personen man har valt.

• Anonym (Berra)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 19:28:16 följande:

Är inte det här med att lämna väldigt drastiskt?

Efter något sådant så kan jag inte se något alternativ. Detta är värre en att göra ett enstaka snedsteg i mina ögon.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 20:12:04 följande:
    Jo men hon är väldigt privat och hon är väldigt hemlighetsfull. Samtidigt måste jag säga att det kanske förklarar varför hon inte berättat om att hon är gift, om än det faktum att hon aldrig har på sig vår vigselring på fotob på sociala medier. Däremot förklarar det inte varför hon sagt helt öppet till en annan man att hon INTE är gift utan att hon är singel.
    Tycker du får fråga henne vidare då. Kanske hon sagt detta för mer en ett år sen. Denna kollega kanske antar att hon fortfarande är singel eftersom hon inte berättat att hon är gift.
  • Anonym (A)

Har du frågat henne om det?

• Anonym (Y)
    Anonym (Nja) skrev 2024-12-07 20:52:49 följande:
    Tycker du får fråga henne vidare då. Kanske hon sagt detta för mer en ett år sen. Denna kollega kanske antar att hon fortfarande är singel eftersom hon inte berättat att hon är gift.
    För ett år sen var vi förlovade. Jag fick uppfattningen att hon sagt detta relativt nyligen för när jag kom in på arbetsplatsen sa han till henne ungefär "du sa ju att du inte hade någon man" och detta efter att jag berättat att vi gifte oss i våras.
    Anonym (A) skrev 2024-12-07 20:55:15 följande:

Vi har pratat hela kvällen men hon verkar inte bry sig om mina känslor. 
  • Anonym (Nja)

Om hon medvetet har tagit av sig vigselringen varje dag i ett år är väldigt konstigt. Privat av sig eller ej. 

Tänkbara anledningar

- definierar sig inte som gift än(känns inte logiskt riktigtefter ett år)

- har inte berättat för alla sina nära och kära( möjligt om typ mamma eller pappa är emot det)

- skäms för TS

- har någon vid sidan av

- är väldigt osäker på sin relation och vill hålla dörrarna öppna 

Vad tror ni andra?

• Anonym (Kalle)

Det är helt obegripligt för mig hur TS inte ser det självklara. Du har gift dig med någon annan än du trodde. Ju snabbare du gör något åt det desto mindre smärtsamt blir det.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 21:00:25 följande:
    För ett år sen var vi förlovade. Jag fick uppfattningen att hon sagt detta relativt nyligen för när jag kom in på arbetsplatsen sa han till henne ungefär "du sa ju att du inte hade någon man" och detta efter att jag berättat att vi gifte oss i våras.

Tyvärr måste jag hålla med resten nu. Att hon inte försöker förklara och rädda situationen är ohållbart. Ni ska spendera hela livet ihop och hon inte bara förnekar din existens utan kämpar inte ens för att rädda er. Du kommer hitta någon mycket bättre.
  • Fjäril kär
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 21:00:25 följande:

Hon kan alltså inte redogöra för varför hon medvetet utger sig för att vara singel på jobbet?
Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!