• Anonym (Mama)

Han vägrar prata med oss

Lång historia kort. Dottern i tidiga tonåren fick ett sånt där dnatest för släktforskning och enligt det är hennes pappa inte hennes pappa, utan nån annan... och han vägrar lyssna på något och vägrar ens prata med någon av oss. Jag säger gång på gång att testet måste visa fel, men han har flyttat in hos en kompis och svarar som sagt inte.

Någon med råd? Snälla någon?

• Svar på tråden Han vägrar prata med oss
  • Anonym (Usch)
    Anonym (hmm) skrev 2024-12-08 15:17:38 följande:
    ...Eller så kanske det är frugan som visat sina sanna färger genom att ha varit otrogen?
    Det återstår att se. Han äger sitt beteende och här valde han att agera på ett visst sätt utan att veta sanningen och som drabbade det oskyldiga barnet allra hårdast.
  • Spucks
    molly50 skrev 2024-12-08 18:37:57 följande:
    Jag tolkade det TS skrev som att han hade beställt det eftersom han sa att det var som ett test.
    Men visst kan jag ha missförstått.
    Men det var därför jag frågade TS om det för att få veta.
    Hon skrev att han menar att det inte behövs ett faderskapstest, för testet dottern gjorde bevisade att han inte är pappan.
  • PH76
    Spucks skrev 2024-12-08 19:38:44 följande:
    Hon skrev att han menar att det inte behövs ett faderskapstest, för testet dottern gjorde bevisade att han inte är pappan.
    Det är såklart väldigt dumdristigt, det finns alltid en risk att det finns ett mänskligt fel bakom det.
  • molly50
    Spucks skrev 2024-12-08 19:38:44 följande:
    Ja,jag läste trådstarten lite snabbt,såg jag sen.
    Men oavsett så ursäktar det inte hans agerande.
    Han borde försäkra sig om att testet är tillförlitligt innan han vänder dem ryggen.
  • Anonym (M)
    PH76 skrev 2024-12-08 18:43:57 följande:
    Tråkigt att du känner att du är en dålig människa.

Jag förstår inte hur ditt resonemang går? Två fel gör inte ett rätt, nu verkar det ju som att TS och hennes dotter valt att inte reagera så drastiskt, vilket såklart är den bästa reaktionen. Och det är klart att hon kan vända pappan ryggen om, men är det utkomsten du villa ha?  Verkar konstigt.

Det känns inte som att du vill att det ska lösas sig utan mer att de ska förskjuta pappan oavsett resultat. Har jag fel?
    Jag skrev ingenting om vad jag känner om mig själv, det är du som började prata om mig istället för topic.

Mitt resonemang går som så att om du menar på att man får förstå pappan för att han lämnat dottern så kan man också med samma resonemang förstå dottern om hon lämnar pappan.

Vad jag vill är inte relevant för någonting.
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-05 11:48:41 följande:
    Han säger att det här är som ett faderskapstest, så det inte behövs.
    Jag skulle kräva att han gör ett riktigt, professionellt faderskapstest. Känns ju som ren idioti att lita på det där, och inte dubbelkolla. Känns ju lite sådär att han droppar barnet direkt och vägrar ens försöka ta reda på vad som hänt.

Känns ju som att situationen kommer bli lagom kul om ett faderskapstest nu visar att han ÄR pappa. Vad ska han ens säga till dottern..?
  • Anonym (SläktDNA)
    Anonym (Rebecca) skrev 2024-12-10 19:04:35 följande:
     Känns ju som ren idioti att lita på det där, och inte dubbelkolla. Känns ju lite sådär att han droppar barnet direkt och vägrar ens försöka ta reda på vad som hänt.
    Nu är ju släktforskartesterna faktiskt på riktigt och tillförlitliga till 100%. MEN det kan hända upptäcker saker som är både vanliga och ovanliga ex okända syskon (pappan skulle rent tekniskt ha en enäggstvilling inte vet om), att man är chimär och har 2 DNA uppsättningar osv. 

Tack vare släktforskings-DNA löstes exempelvis dubbelmorden i Linköping. 

TS har fortfarande inte svarat på om
    1) pappan gjort testet 
    2) vilket företag testet ör gjort hos
    3 hur stora träffarna är. 

Så länge inte TS skriver något om det så kan ingen egentligen yttra sig om rätt eller fel eftersom vi inte vet mer än det TS skrivit hittills. 
  • Anonym (Titti)
    Anonym (SläktDNA) skrev 2024-12-10 21:26:54 följande:
    Nu är ju släktforskartesterna faktiskt på riktigt och tillförlitliga till 100%. MEN det kan hända upptäcker saker som är både vanliga och ovanliga ex okända syskon (pappan skulle rent tekniskt ha en enäggstvilling inte vet om), att man är chimär och har 2 DNA uppsättningar osv. 

Tack vare släktforskings-DNA löstes exempelvis dubbelmorden i Linköping. 

TS har fortfarande inte svarat på om
    1) pappan gjort testet 
    2) vilket företag testet ör gjort hos
    3 hur stora träffarna är. 

Så länge inte TS skriver något om det så kan ingen egentligen yttra sig om rätt eller fel eftersom vi inte vet mer än det TS skrivit hittills. 
    TS har skrivit att det blivit en träff på en man som, enligt företaget, är den biologiska pappan. Och som inte är TS man.

Men jag håller med om att hon inte är sådär jättebra på att redovisa vad som har hänt.
  • mammatill6
    Anonym (Titti) skrev 2024-12-10 21:41:23 följande:
    TS har skrivit att det blivit en träff på en man som, enligt företaget, är den biologiska pappan. Och som inte är TS man.

Men jag håller med om att hon inte är sådär jättebra på att redovisa vad som har hänt.
    Nä dåligt med information. De har väl inte ens tipsat fadern?
  • Anonym (Titti)
    mammatill6 skrev 2024-12-10 21:43:32 följande:
    Nä dåligt med information. De har väl inte ens tipsat fadern?
    Topsat, menar du? Nej, det verkar ju inte så. Det är ju det första han borde gjort, istället för att bara dra.
  • Anonym (Hille)
    Anonym (Titti) skrev 2024-12-10 21:41:23 följande:

Nja, det står att det matchat med någon annan. Frågan är hur nära den matchningen är. Skulle det tex kunna vara så att det är en okänd bror eller farbror till TS man? TS kan inte svara på frågor om testet vilket jag tolkar som att de inte förstår hur de ska tolka det (alternativt hittat på historien). Om TS man topsas kan det ju hända att det blir en ännu bättre matchning på honom. 

En riktigt sorglig förklaring skulle kunna vara att någon utsatt TS för övergrepp. :( 

Jag önskar att fler förstod hur omvälvande såna här tester kan bli innan de gör dem. 

• Anonym (K)
    Anonym (Hille) skrev 2024-12-11 07:51:38 följande:

Nja, det står att det matchat med någon annan. Frågan är hur nära den matchningen är. Skulle det tex kunna vara så att det är en okänd bror eller farbror till TS man? TS kan inte svara på frågor om testet vilket jag tolkar som att de inte förstår hur de ska tolka det (alternativt hittat på historien). Om TS man topsas kan det ju hända att det blir en ännu bättre matchning på honom. 

En riktigt sorglig förklaring skulle kunna vara att någon utsatt TS för övergrepp. :( 

Jag önskar att fler förstod hur omvälvande såna här tester kan bli innan de gör dem. 

TS minns nog om hon blivit utsatt för övergrepp.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (K) skrev 2024-12-11 08:38:03 följande:
    TS minns nog om hon blivit utsatt för övergrepp.
    Gisele Pellicot visste inget. TS kanske har blivit utsatt på liknande vis som henne? 
Svar på tråden Han vägrar prata med oss