• Anonym (Mama)

Han vägrar prata med oss

Lång historia kort. Dottern i tidiga tonåren fick ett sånt där dnatest för släktforskning och enligt det är hennes pappa inte hennes pappa, utan nån annan... och han vägrar lyssna på något och vägrar ens prata med någon av oss. Jag säger gång på gång att testet måste visa fel, men han har flyttat in hos en kompis och svarar som sagt inte.

Någon med råd? Snälla någon?

• Svar på tråden Han vägrar prata med oss
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-06 14:23:12 följande:
    Vad är det du vill veta? Jag har inte så mycket mer att berätta än alla mindre vackra ord han kallade mig, resten är bara ett kaos.
    Han är alltså biologisk pappa till ert barn, men tror att han inte är det? Han tror att du har varit otrogen, fast du inte har det?

Dina svar är lite oklara. Finns det minsta risk att någon annan är pappa?

Om inte, har ju något blivit fel. DNA-test för att fastställa faderskap brukar vara ganska säkra, men det finns alltid en liten risk att något blir fel eller att tester blandas ihop.

Handlar det om ett släktforskningstest som inte är lika specifikt, är ju din man en komplett idiot som börjar tro en massa saker, samt anklaga dig och dra sig undan, innan han vet säkert. Dvs har gjort ett faderskapstest.

Frågan är om detta går att reparera, oavsett hur det förhåller sig? Även om jag hoppas att han inte överger sitt barn.
  • Anonym (SläktDNA)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-06 14:23:12 följande:
    Vad är det du vill veta? Jag har inte så mycket mer att berätta än alla mindre vackra ord han kallade mig, resten är bara ett kaos.
    1) vilket företag har dottern testat hos
    2) är du och pappan testade?
    3) vad är matchningen på dottern och den som dna-företaget föreslår (cM eller antal procent eller gemensamma segment exempelvis)
  • Anonym (Usch)

Han valde att förskjuta sitt barn och sin fru, kalla den sistnämnda fula saker och göra sig okontaktbar för sina allra närmaste, istället för att i första hand se möjligheten att det blivit nåt fel med testet.

Han har verkligen visat sina sanna färger, du.

• Anonym (Y)

Något säger mig att det stämmer att pappan inte är den riktiga pappan.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Titti) skrev 2024-12-06 16:25:32 följande:
    TS har redan svarat att dottern fått en matchning med någon som analysföretaget påstår är hennes biologiska pappa. 
    Aha, sorry! Jag var tvungen att läsa om allt igen. Jag fattade det som att hon fått reda på att hon _inte_ var släkt med någon i pappans släkt som hon borde varit släkt med... Om hon fått match att någon annan (helt okänd) borde vara hennes pappa till 100% är det ju en annan sak!
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-06 12:31:57 följande:
    Läste du ens vad jag skrev...?
    Ja, du skrev om det inte vore hans barn
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-07 10:15:19 följande:
    Ja, du skrev om det inte vore hans barn
    Och det som var exakt före då?

"Nu lär det inte vara något fel i ts fall, men OM det inte vore hans barn..."
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-07 10:42:09 följande:
    Och det som var exakt före då?

"Nu lär det inte vara något fel i ts fall, men OM det inte vore hans barn..."
    Jag bryr mig inte om var du tror inte är fel, jag kommenterade den delen du skrev om att det inte skulle vara hans barn
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2024-12-07 10:50:44 följande:
    Jag bryr mig inte om var du tror inte är fel, jag kommenterade den delen du skrev om att det inte skulle vara hans barn
    Men jag har inte påstått att det inte skulle vara hans barn. Varför måste du tjafsa om detta?
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-12-07 11:02:48 följande:
    Men jag har inte påstått att det inte skulle vara hans barn. Varför måste du tjafsa om detta?
    Nej men du skrev OM. Och det var det jag kommenterade. Jag svarar på dina inlägg, och jag bryr mig inte om du inte gillar det.
Svar på tråden Han vägrar prata med oss