• Anonym (TS)

Hitta nytt boende innan man gjort slut?

Står inför en tuff situation nu. Behöver lämna min partner. Ser att situationen skulle bli betydligt värre om jag säger att jag tänkt gå. 

Så nu letar jag ny bostad och kommer ha ett nytt boende inom 4 månader. 

Vi har barn ihop och så. Älskar min partner men det går inte. Är det okej att fixa allting innan man meddelar att man försvinner ? 

• Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 08:50:07 följande:
    Då får han väl bestrida det då. Hävda sin rätt att bo kvar under den tiden. Tre månader är MIN personliga gräns. Vad ts tänker är upp till henne.
    Fast lägenheten försvinner när TS flyttar. SÅ han får noll tid på sig att hitta något annat.
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 08:51:26 följande:
    Hur ska han kunna få ett nytt boende? 
    Så han ska bo på gatan?

Ja, bara att gratulera till ditt val av pappa till ditt barn. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:48:46 följande:
    Fast han ska ju inte få 3 månader på sig. Han får ingen chans att skaffa något annat. 

Vilket boende kan man få med dessa skulder? Han har blivit erbjuden vård. Han har inga problem. Han har snart läst det, enligt honom själv. Då är ju detta inget problem. 

En missbrukare behöver konsekvenser. Han tar mina pengar och snart ska allt vara löst. Ska jag låta honom bo kvar och fortsätta betala för hans boende? Ingen skulle ge honom ett hyreskontrakt ens. Är det mitt fel. 

• Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:54:21 följande:
    Fast lägenheten försvinner när TS flyttar. SÅ han får noll tid på sig att hitta något annat.
    Jag har inte råd att försörja honom. Nu räcker det. Om han ska använda mig som sin livlina så kommer han aldrig att sluta. Tro mig, jag älskar honom. Men han kommer aldrig förstå om han inte får falla. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:54:21 följande:
    Som sagt, jag kunde inte bry mig mindre. Bränner man sina skepp får man ta konsekvenserna.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 09:15:07 följande:
    Som sagt, jag kunde inte bry mig mindre. Bränner man sina skepp får man ta konsekvenserna.
    Han har dessutom försökt kräva av mig att ta lån i hans namn och blir arg för att jag inte vill och undrar varför jag inte litar på honom. Ja undra varför. Jag vill inte göra detta av ondska. Men vilka andra alternativ har jag? 
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 09:21:48 följande:
    Han har dessutom försökt kräva av mig att ta lån i hans namn och blir arg för att jag inte vill och undrar varför jag inte litar på honom. Ja undra varför. Jag vill inte göra detta av ondska. Men vilka andra alternativ har jag? 
    Självklart ska du lämna honom.

Det jag invänder mot är att du inte ska ge honom en skälig uppsägningstid. Han är trots att pappa till era barn. Då kanske han inser allvaret och börjar ta itu med sitt liv.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 09:21:48 följande:
    Nej, du har en klok plan. Du kan ju förvarna honom när du har fått ditt nya kontrakt och du har inflyttningsdatum.

Är du rädd att han ska bli våldsam eller vad är det du känner kan bli värre?
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 09:46:49 följande:
    Självklart ska du lämna honom.

Det jag invänder mot är att du inte ska ge honom en skälig uppsägningstid. Han är trots att pappa till era barn. Då kanske han inser allvaret och börjar ta itu med sitt liv.
    Du tror detta är något jag tycker är rimligt? Han har fått chanser att förändra. Vissa behöver tydliga konsekvenser. Han har inte möjlighet till något annat boende så att det spelar egentligen ingen roll. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 09:53:44 följande:
    Nej, du har en klok plan. Du kan ju förvarna honom när du har fått ditt nya kontrakt och du har inflyttningsdatum.

Är du rädd att han ska bli våldsam eller vad är det du känner kan bli värre?

Att han ska övertala mig till att inte agera och förlåta honom, börja hjälpa honom med att ta nya lån åt honom? han har redan stulit mina pengar, uteblivit att betala, jag får betala allt för barnen, för han har inte råd? 

Jag måste göra det här för att annars sätter jag våra barn i en ännu större fara om vi båda blir skuldsatta. Det finns inte möjlighet för mig att sitta och känna. Börjar jag känna nu är risken större att vi båda hamnar på gatan och jag måste ta barnens parti och trygghet i första hand. Han är så pass i skiten att han måste få reda ut detta själv. 

Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?