• Anonym (TS)

Hitta nytt boende innan man gjort slut?

Står inför en tuff situation nu. Behöver lämna min partner. Ser att situationen skulle bli betydligt värre om jag säger att jag tänkt gå. 

Så nu letar jag ny bostad och kommer ha ett nytt boende inom 4 månader. 

Vi har barn ihop och så. Älskar min partner men det går inte. Är det okej att fixa allting innan man meddelar att man försvinner ? 

• Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?
  • Anonym (TS)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:45:22 följande:
    Jag vet inte vad TS tänker göra, därför frågar jag TS (inte dig). Hon pratar ju om att 'meddela att hon försvinner'.
    Han kommer få träffa barnen i den mån han har förmågan till detta. Kommer inte motsätta mig detta på något sätt. 
  • Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2024-11-25 22:51:52 följande:
    Han kommer få träffa barnen i den mån han har förmågan till detta. Kommer inte motsätta mig detta på något sätt. 
    Ja de bor väl kvar hos honom?
  • Anonym (TS)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 23:42:19 följande:
    Ja de bor väl kvar hos honom?
    Nej, det gör dom inte. Det nuvarande boendet försvinner med mig också. Så hur han löser det sedan är inte mitt ansvar. 
  • Anonym (Big dick)

En kompis gjorde klart allting, skaffade dubletter av möbler, inredning osv. Fixade by bostad och dagen han gjorde slut så lämnade han allting han hade i deras gemensamma bostad och gick. 

Personligen skulle jag inte kunna göra så, bara lämna alla mina prylar för att inte tala om den höga kostnaden att skaffa nytt men enligt honom var hon en sån och jag citerar "jävla häxa" att det var värt det för honom. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Big dick) skrev 2024-11-26 00:59:33 följande:

En kompis gjorde klart allting, skaffade dubletter av möbler, inredning osv. Fixade by bostad och dagen han gjorde slut så lämnade han allting han hade i deras gemensamma bostad och gick. 

Personligen skulle jag inte kunna göra så, bara lämna alla mina prylar för att inte tala om den höga kostnaden att skaffa nytt men enligt honom var hon en sån och jag citerar "jävla häxa" att det var värt det för honom. 

Jag känner inget har till honom. Han kommer däremot stoppa mig till att lämna, att allt kommer att ordna sig. Så därför är det bättre att jag fixar allt först. 
  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-25 23:44:22 följande:
    Nej, det gör dom inte. Det nuvarande boendet försvinner med mig också. Så hur han löser det sedan är inte mitt ansvar. 
    Fast nu vart det jävligt lågt, man drar inte från en dag till en annan samtidigt som man slänger ut en på gatan, du måste faktiskt ge honom tid att hitta boende och flytta om du säger upp gemensamma boendet, det spelar ingen roll om det bara är du på kontraktet, ni bor där tillsammans med barn
  • Anonym (C)
    Anonym (Big dick) skrev 2024-11-26 00:59:33 följande:

Beror på vad den andra parten har gjort helt enkelt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-25 22:42:38 följande:
    Ts ska flytta ifrån sin kille och det låter som att du undrar om hon tänker överge sina barn. Du fattar väl att normalt funtade personer ser till att ha sina barn ungefär på halvtid även om de flyttar isär? Särskilt kvinnor brukar vara väldigt noga med att få tid med sina barn.
    Precis så!
  • Queen81

Att fixa nytt boende och sådär innan du meddelar honom att det är slut är väl helt okej. Men om du nu menar att ert gemensamma boende försvinner när du flyttar så måste du ju ge honom rimlig tid att hitta nytt. Några månader. 

Det kan vara riktigt tufft att fortsätta bo ihop efter att man avslutat relationen, men det handlar oftast om inte alltför lång tid så det borde gå. Så länge det inte finns särskilda omständigheter såsom fysiskt/psykiskt våld t.ex.

• Anonym (TS)
    Anonym (E) skrev 2024-11-26 01:47:17 följande:
    Fast nu vart det jävligt lågt, man drar inte från en dag till en annan samtidigt som man slänger ut en på gatan, du måste faktiskt ge honom tid att hitta boende och flytta om du säger upp gemensamma boendet, det spelar ingen roll om det bara är du på kontraktet, ni bor där tillsammans med barn
    Han har spelat bort 6 miljoner bakom min rygg. När jag fick reda på det säger han att allt är lugnt. Han har inte råd att betala för boendet längre pga alla skulder. Han har även stulit massor av pengar från mig. Vad skulle du själv göra? Han har ju inte råd med bostaden, han tar mina pengar och vill inte sluta spela. Det är inte jag som sätter honom på gatan. Det lyckas han med själv. 
Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?