• Anonym (TS)

Hitta nytt boende innan man gjort slut?

Står inför en tuff situation nu. Behöver lämna min partner. Ser att situationen skulle bli betydligt värre om jag säger att jag tänkt gå. 

Så nu letar jag ny bostad och kommer ha ett nytt boende inom 4 månader. 

Vi har barn ihop och så. Älskar min partner men det går inte. Är det okej att fixa allting innan man meddelar att man försvinner ? 

• Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-25 22:42:38 följande:
    Ts ska flytta ifrån sin kille och det låter som att du undrar om hon tänker överge sina barn. Du fattar väl att normalt funtade personer ser till att ha sina barn ungefär på halvtid även om de flyttar isär? Särskilt kvinnor brukar vara väldigt noga med att få tid med sina barn.
    Ja, normala människor. Men TS tänker ju inte berättat för honom så att han har en rimlig chans att skaffa ett nytt boende. Tycker du det är juste mot honom eller barnen?

Har man barn så får man bete sig vuxet. Det är ju inte så att han är farlig för då hade ju TS redan lämnat och polisanmält. 
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 08:06:37 följande:
    Han har spelat bort 6 miljoner bakom min rygg. När jag fick reda på det säger han att allt är lugnt. Han har inte råd att betala för boendet längre pga alla skulder. Han har även stulit massor av pengar från mig. Vad skulle du själv göra? Han har ju inte råd med bostaden, han tar mina pengar och vill inte sluta spela. Det är inte jag som sätter honom på gatan. Det lyckas han med själv. 
    Och? Vill du att han ska bo på gatan, eller att han har möjlighet att ordna något nytt boende?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:36:01 följande:
    Och? Vill du att han ska bo på gatan, eller att han har möjlighet att ordna något nytt boende?
    Han får väl lösa det på egen hand. Ts har ingen skyldighet att ha kvar honom längre än nödvändigt. Max tre månader, sedan ska han vara ute. Då får han sova på kompisars soffor, böna och be släktingar om hjälp eller bo på gatan. Det är han som har satt sig i den här situationen, ingen annan, och ts är inte skyldig att rädda honom.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:34:16 följande:
    Ja, normala människor. Men TS tänker ju inte berättat för honom så att han har en rimlig chans att skaffa ett nytt boende. Tycker du det är juste mot honom eller barnen?

Har man barn så får man bete sig vuxet. Det är ju inte så att han är farlig för då hade ju TS redan lämnat och polisanmält. 
    Ts lär ta med sig barnen. Honom kunde jag inte bry mig mindre om.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 08:44:34 följande:
    Han får väl lösa det på egen hand. Ts har ingen skyldighet att ha kvar honom längre än nödvändigt. Max tre månader, sedan ska han vara ute. Då får han sova på kompisars soffor, böna och be släktingar om hjälp eller bo på gatan. Det är han som har satt sig i den här situationen, ingen annan, och ts är inte skyldig att rädda honom.
    Fast han ska ju inte få 3 månader på sig. Han får ingen chans att skaffa något annat. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 08:45:16 följande:
    Ts lär ta med sig barnen. Honom kunde jag inte bry mig mindre om.
    Nej, men det är ändå barnens pappa. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:48:46 följande:
    Fast han ska ju inte få 3 månader på sig. Han får ingen chans att skaffa något annat. 
    Då får han väl bestrida det då. Hävda sin rätt att bo kvar under den tiden. Tre månader är MIN personliga gräns. Vad ts tänker är upp till henne.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:49:43 följande:
    Nej, men det är ändå barnens pappa. 
    Och det bryr jag mig inte om. Barnen kommer att ha någonstans att bo. Vad han gör av sitt liv är upp till honom.
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:36:01 följande:
    Hur ska han kunna få ett nytt boende? 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:48:46 följande:
    Dessutom är det inte han som kastas ut, ts är den som flyttar, så han kan bo kvar om han känner att han har råd.
Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?