• Anonym (TS)

Hitta nytt boende innan man gjort slut?

Står inför en tuff situation nu. Behöver lämna min partner. Ser att situationen skulle bli betydligt värre om jag säger att jag tänkt gå. 

Så nu letar jag ny bostad och kommer ha ett nytt boende inom 4 månader. 

Vi har barn ihop och så. Älskar min partner men det går inte. Är det okej att fixa allting innan man meddelar att man försvinner ? 

• Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?
  • Anonym (l)

Ja
    Det kan bli outhärdligt att leva i samma bostad i fyra månader om han vet att det är slut. Det kan bli farligt tom

• Anonym (Man)
    Anonym (l) skrev 2024-11-25 21:19:23 följande:

Ja
    Det kan bli outhärdligt att leva i samma bostad i fyra månader om han vet att det är slut. Det kan bli farligt tom

Farligt för honom eller henne?
    Visst är det jobbigt att dela bostad när man bestämt att separera, men att det skulle vara farligt är verkligen väldigt ovanligt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (l) skrev 2024-11-25 21:19:23 följande:

Ja

Tack jag behövde göra det. Jag behöver lämna honom. Det är ingen önskan från min sida utan det är något jag mer måste. 
  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:37:46 följande:

Tänker du lämna dina barn?

Hade du otur när du tänkte nu eller?
  • Tow2Mater
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-25 22:38:55 följande:
    Hade du otur när du tänkte nu eller?
    Vad menar du?
  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:40:35 följande:
    Vad menar du?
    Ts ska flytta ifrån sin kille och det låter som att du undrar om hon tänker överge sina barn. Du fattar väl att normalt funtade personer ser till att ha sina barn ungefär på halvtid även om de flyttar isär? Särskilt kvinnor brukar vara väldigt noga med att få tid med sina barn.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-25 22:42:38 följande:
    Ts ska flytta ifrån sin kille och det låter som att du undrar om hon tänker överge sina barn. Du fattar väl att normalt funtade personer ser till att ha sina barn ungefär på halvtid även om de flyttar isär? Särskilt kvinnor brukar vara väldigt noga med att få tid med sina barn.
    Jag vet inte vad TS tänker göra, därför frågar jag TS (inte dig). Hon pratar ju om att 'meddela att hon försvinner'.
  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:45:22 följande:
    Jag vet inte vad TS tänker göra, därför frågar jag TS (inte dig). Hon pratar ju om att 'meddela att hon försvinner'.
    Och normalt sett fattar man att ts inte menar att hon kommer att gå upp i rök för det utan att hon kommer att lämna honom och flytta ut. Hon "försvinner" från det gemensamma hemmet och bor på egen hand.
Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?