• Anonym (Ja)

Hitta nytt boende innan man gjort slut?

I det läget, ja.

• Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:37:46 följande:

Tänker du lämna dina barn?

Hade du otur när du tänkte nu eller?
  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:40:35 följande:
    Vad menar du?
    Ts ska flytta ifrån sin kille och det låter som att du undrar om hon tänker överge sina barn. Du fattar väl att normalt funtade personer ser till att ha sina barn ungefär på halvtid även om de flyttar isär? Särskilt kvinnor brukar vara väldigt noga med att få tid med sina barn.
  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:45:22 följande:
    Jag vet inte vad TS tänker göra, därför frågar jag TS (inte dig). Hon pratar ju om att 'meddela att hon försvinner'.
    Och normalt sett fattar man att ts inte menar att hon kommer att gå upp i rök för det utan att hon kommer att lämna honom och flytta ut. Hon "försvinner" från det gemensamma hemmet och bor på egen hand.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:36:01 följande:
    Och? Vill du att han ska bo på gatan, eller att han har möjlighet att ordna något nytt boende?
    Han får väl lösa det på egen hand. Ts har ingen skyldighet att ha kvar honom längre än nödvändigt. Max tre månader, sedan ska han vara ute. Då får han sova på kompisars soffor, böna och be släktingar om hjälp eller bo på gatan. Det är han som har satt sig i den här situationen, ingen annan, och ts är inte skyldig att rädda honom.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:34:16 följande:
    Ja, normala människor. Men TS tänker ju inte berättat för honom så att han har en rimlig chans att skaffa ett nytt boende. Tycker du det är juste mot honom eller barnen?

Har man barn så får man bete sig vuxet. Det är ju inte så att han är farlig för då hade ju TS redan lämnat och polisanmält. 
    Ts lär ta med sig barnen. Honom kunde jag inte bry mig mindre om.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:48:46 följande:
    Fast han ska ju inte få 3 månader på sig. Han får ingen chans att skaffa något annat. 
    Då får han väl bestrida det då. Hävda sin rätt att bo kvar under den tiden. Tre månader är MIN personliga gräns. Vad ts tänker är upp till henne.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:49:43 följande:
    Nej, men det är ändå barnens pappa. 
    Och det bryr jag mig inte om. Barnen kommer att ha någonstans att bo. Vad han gör av sitt liv är upp till honom.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:48:46 följande:
    Fast han ska ju inte få 3 månader på sig. Han får ingen chans att skaffa något annat. 
    Dessutom är det inte han som kastas ut, ts är den som flyttar, så han kan bo kvar om han känner att han har råd.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:54:21 följande:
    Fast lägenheten försvinner när TS flyttar. SÅ han får noll tid på sig att hitta något annat.
    Som sagt, jag kunde inte bry mig mindre. Bränner man sina skepp får man ta konsekvenserna.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 09:21:48 följande:
    Han har dessutom försökt kräva av mig att ta lån i hans namn och blir arg för att jag inte vill och undrar varför jag inte litar på honom. Ja undra varför. Jag vill inte göra detta av ondska. Men vilka andra alternativ har jag? 
    Nej, du har en klok plan. Du kan ju förvarna honom när du har fått ditt nya kontrakt och du har inflyttningsdatum.

Är du rädd att han ska bli våldsam eller vad är det du känner kan bli värre?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 11:04:50 följande:

Att han ska övertala mig till att inte agera och förlåta honom, börja hjälpa honom med att ta nya lån åt honom? han har redan stulit mina pengar, uteblivit att betala, jag får betala allt för barnen, för han har inte råd? 

Jag måste göra det här för att annars sätter jag våra barn i en ännu större fara om vi båda blir skuldsatta. Det finns inte möjlighet för mig att sitta och känna. Börjar jag känna nu är risken större att vi båda hamnar på gatan och jag måste ta barnens parti och trygghet i första hand. Han är så pass i skiten att han måste få reda ut detta själv. 

Ok, jo men vänta då tills du har nytt kontrakt, bokat flyttfirma osv, vad du nu behöver. Förklara: det här kommer att hända, jag har bestämt mig, det är slut. Upprepa om du måste.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 11:54:32 följande:
    Nej, men de påverkar bodelningen.
    Inte om man är sambos.
Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?