• Anonym (TS)

Hitta nytt boende innan man gjort slut?

Står inför en tuff situation nu. Behöver lämna min partner. Ser att situationen skulle bli betydligt värre om jag säger att jag tänkt gå. 

Så nu letar jag ny bostad och kommer ha ett nytt boende inom 4 månader. 

Vi har barn ihop och så. Älskar min partner men det går inte. Är det okej att fixa allting innan man meddelar att man försvinner ? 

• Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 11:04:50 följande:

Att han ska övertala mig till att inte agera och förlåta honom, börja hjälpa honom med att ta nya lån åt honom? han har redan stulit mina pengar, uteblivit att betala, jag får betala allt för barnen, för han har inte råd? 

Jag måste göra det här för att annars sätter jag våra barn i en ännu större fara om vi båda blir skuldsatta. Det finns inte möjlighet för mig att sitta och känna. Börjar jag känna nu är risken större att vi båda hamnar på gatan och jag måste ta barnens parti och trygghet i första hand. Han är så pass i skiten att han måste få reda ut detta själv. 

Ok, jo men vänta då tills du har nytt kontrakt, bokat flyttfirma osv, vad du nu behöver. Förklara: det här kommer att hända, jag har bestämt mig, det är slut. Upprepa om du måste.
  • Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 08:51:26 följande:
    Hur ska han kunna få ett nytt boende? 
    Soc 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 11:06:43 följande:
    Ok, jo men vänta då tills du har nytt kontrakt, bokat flyttfirma osv, vad du nu behöver. Förklara: det här kommer att hända, jag har bestämt mig, det är slut. Upprepa om du måste.
    Han kommer att tacka mig sen. Självklart måste han få lite tid, det kommer inte ske från en dag till den andra. Men jag vill inte ha hans förklaringar och höra på hur det snart kommer bli annorlunda? Han har motsatt sig behandling som jag erbjudit mig att bekosta?. Han gick några gånger men han behövde inte det för han visste va problemet va. Och nu skulle han bara fixa tillbaka pengarna. 
  • Anonym (J)

Fast har han slängt iväg pengarna lär väl inte de heller hjälpa honom. 

Men hade, om han har skulder blir det väl dina skulder också? 

• Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:10:34 följande:
    Soc 
    Det får han inte innan 
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:11:03 följande:

Fast har han slängt iväg pengarna lär väl inte de heller hjälpa honom. 

Men hade, om han har skulder blir det väl dina skulder också? 

Det är inte mina skulder 
  • Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-26 11:11:55 följande:
    Det är inte mina skulder 
    Nej, men när man är sambo blir det väl bådas.
  • Anonym (J)

Är man sambo är man tvungen att hjälpa till ekonomiskt osv 

• Anonym (J)

Men det gäller kanske inte skulder. 

• Anonym (Jenny)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:12:12 följande:
    Nej, men när man är sambo blir det väl bådas.
    Inte ens om man är gift så blir egna skulder gemensamma. 
Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?