• Anonym (TS)

Hitta nytt boende innan man gjort slut?

Står inför en tuff situation nu. Behöver lämna min partner. Ser att situationen skulle bli betydligt värre om jag säger att jag tänkt gå. 

Så nu letar jag ny bostad och kommer ha ett nytt boende inom 4 månader. 

Vi har barn ihop och så. Älskar min partner men det går inte. Är det okej att fixa allting innan man meddelar att man försvinner ? 

• Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?
  • Anonym (TS)
    Anonym (l) skrev 2024-11-25 21:19:23 följande:

Ja
    Det kan bli outhärdligt att leva i samma bostad i fyra månader om han vet att det är slut. Det kan bli farligt tom

Tack jag behövde göra det. Jag behöver lämna honom. Det är ingen önskan från min sida utan det är något jag mer måste. 
  • Anonym (TS)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:45:22 följande:
    Jag vet inte vad TS tänker göra, därför frågar jag TS (inte dig). Hon pratar ju om att 'meddela att hon försvinner'.
    Han kommer få träffa barnen i den mån han har förmågan till detta. Kommer inte motsätta mig detta på något sätt. 
  • Anonym (TS)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 23:42:19 följande:
    Ja de bor väl kvar hos honom?
    Nej, det gör dom inte. Det nuvarande boendet försvinner med mig också. Så hur han löser det sedan är inte mitt ansvar. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Big dick) skrev 2024-11-26 00:59:33 följande:

En kompis gjorde klart allting, skaffade dubletter av möbler, inredning osv. Fixade by bostad och dagen han gjorde slut så lämnade han allting han hade i deras gemensamma bostad och gick. 

Personligen skulle jag inte kunna göra så, bara lämna alla mina prylar för att inte tala om den höga kostnaden att skaffa nytt men enligt honom var hon en sån och jag citerar "jävla häxa" att det var värt det för honom. 

Jag känner inget har till honom. Han kommer däremot stoppa mig till att lämna, att allt kommer att ordna sig. Så därför är det bättre att jag fixar allt först. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (E) skrev 2024-11-26 01:47:17 följande:
    Fast nu vart det jävligt lågt, man drar inte från en dag till en annan samtidigt som man slänger ut en på gatan, du måste faktiskt ge honom tid att hitta boende och flytta om du säger upp gemensamma boendet, det spelar ingen roll om det bara är du på kontraktet, ni bor där tillsammans med barn
    Han har spelat bort 6 miljoner bakom min rygg. När jag fick reda på det säger han att allt är lugnt. Han har inte råd att betala för boendet längre pga alla skulder. Han har även stulit massor av pengar från mig. Vad skulle du själv göra? Han har ju inte råd med bostaden, han tar mina pengar och vill inte sluta spela. Det är inte jag som sätter honom på gatan. Det lyckas han med själv. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:36:01 följande:
    Och? Vill du att han ska bo på gatan, eller att han har möjlighet att ordna något nytt boende?
    Hur ska han kunna få ett nytt boende? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:48:46 följande:
    Fast han ska ju inte få 3 månader på sig. Han får ingen chans att skaffa något annat. 

Vilket boende kan man få med dessa skulder? Han har blivit erbjuden vård. Han har inga problem. Han har snart läst det, enligt honom själv. Då är ju detta inget problem. 

En missbrukare behöver konsekvenser. Han tar mina pengar och snart ska allt vara löst. Ska jag låta honom bo kvar och fortsätta betala för hans boende? Ingen skulle ge honom ett hyreskontrakt ens. Är det mitt fel. 

• Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 08:54:21 följande:
    Fast lägenheten försvinner när TS flyttar. SÅ han får noll tid på sig att hitta något annat.
    Jag har inte råd att försörja honom. Nu räcker det. Om han ska använda mig som sin livlina så kommer han aldrig att sluta. Tro mig, jag älskar honom. Men han kommer aldrig förstå om han inte får falla. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 09:15:07 följande:
    Som sagt, jag kunde inte bry mig mindre. Bränner man sina skepp får man ta konsekvenserna.
    Han har dessutom försökt kräva av mig att ta lån i hans namn och blir arg för att jag inte vill och undrar varför jag inte litar på honom. Ja undra varför. Jag vill inte göra detta av ondska. Men vilka andra alternativ har jag? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 09:46:49 följande:
    Självklart ska du lämna honom.

Det jag invänder mot är att du inte ska ge honom en skälig uppsägningstid. Han är trots att pappa till era barn. Då kanske han inser allvaret och börjar ta itu med sitt liv.
    Du tror detta är något jag tycker är rimligt? Han har fått chanser att förändra. Vissa behöver tydliga konsekvenser. Han har inte möjlighet till något annat boende så att det spelar egentligen ingen roll. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 09:53:44 följande:
    Nej, du har en klok plan. Du kan ju förvarna honom när du har fått ditt nya kontrakt och du har inflyttningsdatum.

Är du rädd att han ska bli våldsam eller vad är det du känner kan bli värre?

Att han ska övertala mig till att inte agera och förlåta honom, börja hjälpa honom med att ta nya lån åt honom? han har redan stulit mina pengar, uteblivit att betala, jag får betala allt för barnen, för han har inte råd? 

Jag måste göra det här för att annars sätter jag våra barn i en ännu större fara om vi båda blir skuldsatta. Det finns inte möjlighet för mig att sitta och känna. Börjar jag känna nu är risken större att vi båda hamnar på gatan och jag måste ta barnens parti och trygghet i första hand. Han är så pass i skiten att han måste få reda ut detta själv. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-26 11:06:43 följande:
    Ok, jo men vänta då tills du har nytt kontrakt, bokat flyttfirma osv, vad du nu behöver. Förklara: det här kommer att hända, jag har bestämt mig, det är slut. Upprepa om du måste.
    Han kommer att tacka mig sen. Självklart måste han få lite tid, det kommer inte ske från en dag till den andra. Men jag vill inte ha hans förklaringar och höra på hur det snart kommer bli annorlunda? Han har motsatt sig behandling som jag erbjudit mig att bekosta?. Han gick några gånger men han behövde inte det för han visste va problemet va. Och nu skulle han bara fixa tillbaka pengarna. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:10:34 följande:
    Soc 
    Det får han inte innan 
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:11:03 följande:

Fast har han slängt iväg pengarna lär väl inte de heller hjälpa honom. 

Men hade, om han har skulder blir det väl dina skulder också? 

Det är inte mina skulder 
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:12:35 följande:

Är man sambo är man tvungen att hjälpa till ekonomiskt osv 

Inte för detta.. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 11:54:32 följande:
    Nej, men de påverkar bodelningen.
    Du vet inte vi har gjort så detta stämmer inte. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-11-26 12:44:46 följande:
    Ni är väl inte gifta, så hans skulder påverkar inte dig.
    Nej men tänker inte gå in på vad vid gjort. Men han står själv för sina skulder 
Svar på tråden Hitta nytt boende innan man gjort slut?