undrandetjej123 skrev 2024-11-16 16:59:08 följande:
Nej han hävdar att det inte gjorde det. Vilket jag tror på för det borde inte funnits nån möjlighet till det. Men samtidigt kan jag aldrig veta om det stämmer. Och blev det inte samlag just för att det inte gick? Om möjligheten hade funnits hade de gjort det då?
Ja, han säger att han avstyrde det. Jag känner väl att det gör väl det lite lättare men som sagt han kunde avstyrt allt från hela början och det gjorde han ju inte...
Nej du har rätt. Förlåta eller komma över kommer inte gå. Men ja man kan ha en god relation. Vilket väl är det vi har just nu. Sen kommer mina dippar som det här med julfest.
Nej vi har varit tillsammans väldigt länge. Det gör det lite svårare. Vi har också haft en bra relation så det har väl inte varit själva orsaken vad jag förstått.
Jag vet att jag är den som måste komma på hur jag vill göra. Det är svårt att svara på hur de kommer kännas i framtiden. Kommer det att blekna med tiden? Eller kommer det alltid kännas just så här? Jag vet inte.
Hur känner du det idag? Det är omöjligt att sia om hur du kommer att känna i framtiden. Du kanske skulle fråga dig själv vad du vill känna? Hur du vill att framtiden ska se ut?
När det gäller kontrollbehovet, som du själv skriver att du inte vill ha så är det svårt att styra sina känslor men man kan välja att inte agera utifrån dem. Frågan du kanske borde ställa dig är om du hur du ser på att känna behovet att kontrollera. Är det något du är beredd på att känna framöver. Du kan jobba på att inte agera kontrollerande men känslan av behovet att kontrollera finns nog kvar rätt så länge.
Alla är vi individer och det är bara du som kan avgöra om ert förhållande är värt att fortsätta satsas på. Den där berömda vågskålen, där man väger för och mot att fortsätta kan bara du fylla.