Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Otrohet kan man gå vidare?

Liventill skrev 2024-11-14 17:52:41 följande:
    Hahaha, exakt min tanke också! 

Till ts: hitta styrkan och lämna, du kommer aldrig bli lycklig tillsammans med honom. Det ni hade tidigare har ni inte längre och kommer aldrig att ha igen.
    Det där är väldigt olika. Vissa kan förlåta. Andra kan inte. Jag förlät mitt ex när hon var otrogen. Vi arbetade på vår relation som blev mycket bättre. Tänkte inte ens på hennes otrohet efter det. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (C) skrev 2024-11-16 17:03:36 följande:
    och när jag säger extremt lång tid så tänk mer 5-10 år där han ska möta upp dig hela tiden, samtidigt som du lär dig att börja lita på han igen så att du kan släppa ditt "kontrollbehov" (Kontrollbehov vilket i grunden bara är trauma, så din hjärna går på högvarv för den vill ej att du blir sårad eller blåst).
    Det ska inte ta så lång tid. Men det handlar också om att den som varit otrogen känner skuld från första början och är beredd att arbeta på att offra sin integritet och frihet en stund. För mig tog det bara en månad eller två med mitt ex som direkt visade ånger och gjorde precis som jag ville.

Min nuvarande sambo var inte fysiskt otrogen men känslomässigt hon tyckte inte hon gjorde fel alls och blev bara bättre på att dölja saker. Det var drygt 2 år sedan. Jag känner fortfarande inte att jag litar helt på henne.
  • Anonym (Mannen)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-16 17:02:09 följande:

Det kommer aldrig att blekna. Ledsen att behöva säga det.

Det är olika. När mitt ex var otrogen tog det max 2 månader innan jag inte brydde mig. Det handlar dels om att ens partner ska visa ånger från dag 1 och dels att man själv måste vara känslomässigt mogen att kunna förlåta och gå vidare. 
  • Anonym (Mannen)
    undrandetjej123 skrev 2024-11-16 17:35:08 följande:
    Ja precis. Märker redan nu att mitt "kontrollbehov" har han inte mycket till övers för. Han tycker jag begär för mycket. Jag vill heller inte vara kontrollerande. Det känns inte bra och jag får dåligt samvete. Försöker hela tiden zooma ut och se det utifrån: är det här friskt? Kan jag begära det här? Osv osv. Överreagerar jag? Som det här med julfesten. 
    Kontrollbehov är naturligt en stund efter otrohet. Men du måste tänka på att det inre är en lösning och kontrollbehov föder mer kontrollbehov. Du behöver sluta med alla kontrollbeteenden. Skriv ned en lista på alla saker du gör för att kontrollera honom sen börjar du sluta med dem.

Julfesten borde du gå på som en deli att komma över detta. 
  • Anonym (Mannen)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-16 21:15:01 följande:
    Du är en cuck och förmodligen inser att du inte kan få någon annan än din otrogna tjej, ergo att du väljer att "förlåta" när den riktiga anledningen är att du är livrädd för att vara ensam och troligtvis aldrig hitta någon annan.
    Men suck. Nej så var det verkligen inte. Hon älskade mig men jag var bortrest mycket i jobbet. Så hon fick inget uppskattning. Hon var väldigt ångerfull och kompenserade allt mer olika sexlekar. 
Svar på tråden Otrohet kan man gå vidare?