• undrandetjej123

Otrohet kan man gå vidare?

Hej! 

För ett halvår sedan fick jag redan på att min sambo varit otrogen mot mig två gånger. Jag hittade det helt och hållet själv av slump. Vi har fått i parterapi och jag har försökt att stanna kvar men det för väldigt ont. 

Till saken hör att han var otrogen på en julfest. Jag kopplar det helt och hållet till det när han nu har blivit inbjuden till en sådan. Jag vill inte och får panik. Jag tror han inte förstår vad jag menar. Är det dumt av mig att känna så? Kan inte hjälpa att jag kopplar det så. Eller är det han som är okänslig? Behöver verkligen höra från andra objektivt.

• Svar på tråden Otrohet kan man gå vidare?
  • Lynx123

Alla är ju olika men jag tror inte att jaghade fixat det. Hade känt mig förrådd och osäkerheten som skapats skulle bli för mycket. Men det är jag.

• undrandetjej123
    Lynx123 skrev 2024-11-14 16:27:56 följande:

Alla är ju olika men jag tror inte att jaghade fixat det. Hade känt mig förrådd och osäkerheten som skapats skulle bli för mycket. Men det är jag.

Nej, jag känner inte att jag fixar det just nu. Det är "första" julfesten sedan jag fick reda på det. Fick nästan panikångest. För mig så är det som sagt väldigt ihopkopplad till just julfest att jag inte kan stå ut. Förstår ju att jag med tiden måste gå vidare om det här ska hålla men just nu... Nej jag vet inte 
  • Lynx123

Förstår dig verkligen. För mig hade det nog inte gått att fortsätta över huvud taget.

• Anonym (Calli)

Svårt läge. Vad är det som får dig att stanna? Har han sagt varför han var otrogen? Tänker att en fyllegrej kan hända, men två? Lär man sig inte första gången? Förstår att tankarna kommer nu inför stundande julfest. Din oro kommer nog tyvärr alltid finnas där.

• undrandetjej123
    Anonym (Calli) skrev 2024-11-14 16:57:24 följande:

Svårt läge. Vad är det som får dig att stanna? Har han sagt varför han var otrogen? Tänker att en fyllegrej kan hända, men två? Lär man sig inte första gången? Förstår att tankarna kommer nu inför stundande julfest. Din oro kommer nog tyvärr alltid finnas där.

Han påstår att han blev typ övertalad, att det här vad vad han ville och att han hade visat att han ville det. Han säger att han blev väldigt chockad och osäker då på fyllan om han hade visat dessa signaler. Han säger också att han har svårt att säga nej och göra nån ledsen då. Hon var enligt honom väldigt påträngande. Vill dock säga att det inte var ett "ligg" men att hon även försökte övertala honom till det. Då jag läste konversationen de hade haft så verkade det inte vara några känslor utan bara ångest. Gång nummer två gjorde hon samma sak igen trots att de sagt att det var ett otroligt misstag. Kanske hela den här storyn inte stämmer. Jag vet liksom inte vad jag ska tro. Utgår nästan från att den inte stämmer.

Håller med om att två gånger skaver definitivt mer för mig. 

Jag vet helt ärligt inte varför jag stannar. Han var väldigt ångerfull och ledsen då och jag gick med på det. 

Jag antar att det stämmer att oron alltid kommer att finnas där... Jag hoppas ju att att det bleknar med tiden.
  • Anonym (Bocken)

Var det samma tjej han var otrogen med båda gångerna?

Kommer även hon på denna julfest?

Om din kille bryr sig om dig alls så går han såklart inte på någon mer julfest i hela sitt liv. Ett litet pris att betala för att du låter honom vara kvar trots detta.

• Fiona M

Varför vill han gå på julfest där det finns risk att kvinnor utsätter honom för övergrepp?

• undrandetjej123
    Anonym (Bocken) skrev 2024-11-14 17:39:20 följande:

Var det samma tjej han var otrogen med båda gångerna?

Kommer även hon på denna julfest?

Om din kille bryr sig om dig alls så går han såklart inte på någon mer julfest i hela sitt liv. Ett litet pris att betala för att du låter honom vara kvar trots detta.

Det var samma tjej.

Nej hon bor inte här utan i en helt annan del av landet. En kollega. Det här är en julfest som hans kompis anordnar. Jag är välkommen jag med men jag är väldigt äcklad över ordet julfest så på ett sätt så överreagerar jag ju. 

Ja, det tycker väl jag med på ett sätt.
  • undrandetjej123
    Fiona M skrev 2024-11-14 17:42:17 följande:

Varför vill han gå på julfest där det finns risk att kvinnor utsätter honom för övergrepp?

Bra poäng! 
  • Liventill
    Fiona M skrev 2024-11-14 17:42:17 följande:

Hahaha, exakt min tanke också! 

Till ts: hitta styrkan och lämna, du kommer aldrig bli lycklig tillsammans med honom. Det ni hade tidigare har ni inte längre och kommer aldrig att ha igen.
Svar på tråden Otrohet kan man gå vidare?