• Anonym (Nyfiken)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Jag hade en diskussion med en kompis som gett upp dejtingsajter pga att han upplever att han sorteras bort pga sin längd (under 170 cm). Blev pga detta nyfiken på vad mer som är vanligt att sortera bort och på vilket sätt skiljer det sig mellan män och kvinnor.

Så ni som varit eller är aktiva på dejtinsajter, vad sorteras bort?

Jag gissar att kvinnor främst sorterar bort män som dom anser är för korta, kanske även folk med fel politiska åsikter (höger) och att män ev. gallrar bort kvinnor i högre utsträckning pga ålder och ev. vikt. 
    Men det är gissningar så ni med erfarenhet, upplys mig om vad som gäller. 

• Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?
  • Anonym (Man2)

Jag sorterade bort kvinnor med långa kravlistor då det ofta gav en känsla av att dom gick in med en negativ inställning. Kvinnor som inte hade ett ordnat liv och kvinnor som var markant överviktiga. Det jag ville träffa har en kvinna som trivdes med livet även utan mig och har intressen och tar hand om din hälsa.

• Anonym (ff)
    Anonym (Sålla sålla) skrev 2024-11-14 18:27:53 följande:
     Vad är det för fel på kvinnor som åker skidor och kör skoter? Hur tänker du kring kvinnor som kör bil? Det här blev väldigt märkligt 
    Nej det är inget som är fel.
    Bara att jag själv inte har något intresse för detta och hellre reser till solen om något, tänker att det kan gnaga lite ifall jag inte vill hänga på skidresor osv. 😅
  • Anonym (M)

Ja längden sorterar jag bort

För långt avstånd sorterar jag bort

Vissa uttryck i profilen tex
    -jag är en bra kille
    -här har du en trevlig kille
    -mina barn kommer alltid först
    -jag vill inte veta av dramaqueens
    -x, y, z behöver inte bemöta sig
    -andra negativa beskrivningar av tex människor. Allt som utstrålar bitterhet, negativitet eller arrogans

Framgår det att han är bi eller trans sorterar jag också bort

Politiska åsikter är inget jag sorterar bort för, men har hittills inte sett något extremt. En man som skriver att han är vänster är jag skeptiskt mot men inget jag automatiskt sorterar bort

• Anonym (M)
    Fjäril kär skrev 2024-11-13 13:24:05 följande:

Folk som hänger upp sig på längd och vikt sorterar jag bort direkt 

Jag har dejtat män från 165 cm till 195 cm och äkta känslor bryr sig inte om längd.

Åkta känslor bryr sig inte om ålder heller, kan man hävda då.
  • Anonym (Hoppet är inte ute)
    Anonym (35 år och barnlös) skrev 2024-11-13 14:38:00 följande:

Jag försöker sortera bort barnlösa kvinnor kring 35. Det känns som att allt är så bråttom med sådana kvinnor, inte hinna lära känna varandra och allt skall bli seriöst fort. 

Men det är samtidigt just den gruppen kvinnor jag verkar gå hem hos trots att jag är lite äldre än så själv. Hade inte haft nåt emot en 35 årig singelmamma tex, känns som det är mindre stress och de är lite mer...sansade?

Är öppen för att träffa unga tjejer, äldre damer, singelmammor, det är just den gruppen c:a 35 år och barnlös jag vill undvika.

En snygg 45-åring singelmamma då? :) 
  • Anonym (Hoppet är inte ute)

Jag sorterar bort: Män som inte kan skriva korrekt (attraheras främst av välskrivna texter), som är överviktiga eller med tatueringar/ långt skägg. 

• Anonym (F)

Och statsministern undrar varför barnafödandet minskar, ja jisses. Det hade varit intressant att se aktuell forskning på matchnings- och parbildningstrender för att se hur detta korrelerar med det minskade barnafödandet. Det kan ju finnas ett kausalt samband mellan färre förhållanden och minskat barnafödande.

• Anonym (Snyggingen)
    Anonym (Sålla sålla) skrev 2024-11-14 18:27:53 följande:
     Vad är det för fel på kvinnor som åker skidor och kör skoter? Hur tänker du kring kvinnor som kör bil? Det här blev väldigt märkligt 
    Han skrev att de tog med det på bilderna.. inte att de skulle åka skidor ibland,.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (F) skrev 2024-11-14 23:56:46 följande:

Och statsministern undrar varför barnafödandet minskar, ja jisses. Det hade varit intressant att se aktuell forskning på matchnings- och parbildningstrender för att se hur detta korrelerar med det minskade barnafödandet. Det kan ju finnas ett kausalt samband mellan färre förhållanden och minskat barnafödande.

Barnafödandet minskar i samma takt som övervikt ökar. Vem vill skaffa barn med en tjockis ?   Inte minst med alla komplikationer det innebär med övervikt. Så är det ju så oerhört oerhört oattraktivt.
  • Anonym (Rob)

Kvinnor över bmi 20.
    Rökare 
    Kvinnor med barn

• Anonym (Atlas)

Övervikt och lång kravlista. Att en kvinna vill träffa en man som kan hantera henne är den rödaste flaggan i flaggboken.

• Anonym (F)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-15 01:41:19 följande:
    Barnafödandet minskar i samma takt som övervikt ökar. Vem vill skaffa barn med en tjockis ?   Inte minst med alla komplikationer det innebär med övervikt. Så är det ju så oerhört oerhört oattraktivt.
    Det kan vara en faktor ja och det är ett utseendeattribut som både normalviktiga män och kvinnor ratar. Det har dock nog bara en liten förklaringsvikt på totalen och utifrån vad många kvinnor skriver i den här tråden så ratas män av betydligt fler anledningar än så (och i vissa fall även kvinnor). Av vad jag har läst på det här forumet så ska män vara desperata och sveper höger på allt (utom möjligtvis överviktiga personer).
  • Anonym (Rob)
    Anonym (F) skrev 2024-11-15 09:06:26 följande:
    Det kan vara en faktor ja och det är ett utseendeattribut som både normalviktiga män och kvinnor ratar. Det har dock nog bara en liten förklaringsvikt på totalen och utifrån vad många kvinnor skriver i den här tråden så ratas män av betydligt fler anledningar än så (och i vissa fall även kvinnor). Av vad jag har läst på det här forumet så ska män vara desperata och sveper höger på allt (utom möjligtvis överviktiga personer).
    I Ryssland brottas man av lågt födelsetal och många som dör i kriget. Man vill därför öka barnafödandet.

Här är man faktiskt insett att kvinnors övervikt är en anledning till de låga födelsetalen. Ändå är det betydligt färre kvinnor i Ryssland som är överviktiga än i Sverige tex.

x.com/NatalkaKyiv/status/1857099349882265831&s=19

• Anonym (Mamma T)

Nu är jag stadgad sen länge men när jag dejtade sorterade jag inte bort korta män, jag är själv kort och har än inte mött en man som är kortare än mig. Däremot sorterade jag bort män som inte ville ha barn, män som hade massor med piercings och tatueringar i ansiktet och män med långt skägg. 

• Anonym (Ella)

Jag träffade min man genom utbildning men innan dess var jag på dejtingsidor ett tag... Detta är dock några år sedan.

Personer jag minns att jag slopade direkt var:
    - De som bara skrev artighetsfraser eller fåordiga svar, inget som visade intresse för att lära känna mig
    - De som inledde konversation med snuskiga raggningsfraser
    - De som började prata sex innan vi hunnit lära känna varandra
    - De som började prata om äktenskap och barn innan vi lärt känna varandra
    - De som krävde att jag skulle vara tillgänglig 24/7. Allra värst var de som lyckades leta upp mig på facebook och började skriva där om jag var upptagen. Kanske ännu värre med killen som lyckades leta fram mitt telefonnumer och ringde och smsade under en julhelg när jag inte var aktiv på dejtingsidan för att jag umgicks med min familj...
    - En kille som hade svarat på ett förslag på konversationsämnen: "Något jag aldrig gjort men skulle vilja testa är..." med "hänga mig" (jättekul och peppande... verkligen)
    - En kille som skrivit i sin bio "tinder går åt helvete så jag testar här istället" (låter ju inte så lovande...)
    - De vars hela liv och personlighet verkade kretsa kring alkohol och/eller cigg/vape
    - De som krävde att vi skulle träffas inom några dagar efter att vi börjat skriva
    - De som nästan direkt frågade om jag kunde flytta från min hemstad för att flytta ihop med dem. Att prata om att flytta ihop innan man ens träffats är lite väl påstridigt för mig.

Det hände inte så ofta att jag stötte ihop med extremt politiska personer. Längd brydde jag mig aldrig om, jag är själv 162 cm lång.

• Anonym (F)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-15 12:05:14 följande:
    I Ryssland brottas man av lågt födelsetal och många som dör i kriget. Man vill därför öka barnafödandet.

Här är man faktiskt insett att kvinnors övervikt är en anledning till de låga födelsetalen. Ändå är det betydligt färre kvinnor i Ryssland som är överviktiga än i Sverige tex.

x.com/NatalkaKyiv/status/1857099349882265831&s=19
    Eftersom det är kvinnor som står för barnafödandet, hur kan då deras eventuella övervikt vara ett hinder för detta? Kvinnor är ju betydligt mer selektiva (eller kräsna, eller hur man vill beskriva det) än vad män är. 
  • Anonym (Dejtar)

Män som skriver: swipe:a som du röstar. 

Jag har inget problem med hur han röstar sålänge han inte röstar brunt. Att inte kunna tolerera oliktänkande är barnsligt och har inget med kärlek att göra. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (F) skrev 2024-11-15 13:52:06 följande:
    Eftersom det är kvinnor som står för barnafödandet, hur kan då deras eventuella övervikt vara ett hinder för detta? Kvinnor är ju betydligt mer selektiva (eller kräsna, eller hur man vill beskriva det) än vad män är. 
    Eftersom överviktigt inte är attraktivt enligt de flesta så har de svårare att träffa en partner. 

Sen är det också så att överviktiga kvinnor är inte lika fertila.  
Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?