• Anonym (Nyfiken)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Jag hade en diskussion med en kompis som gett upp dejtingsajter pga att han upplever att han sorteras bort pga sin längd (under 170 cm). Blev pga detta nyfiken på vad mer som är vanligt att sortera bort och på vilket sätt skiljer det sig mellan män och kvinnor.

Så ni som varit eller är aktiva på dejtinsajter, vad sorteras bort?

Jag gissar att kvinnor främst sorterar bort män som dom anser är för korta, kanske även folk med fel politiska åsikter (höger) och att män ev. gallrar bort kvinnor i högre utsträckning pga ålder och ev. vikt. 
    Men det är gissningar så ni med erfarenhet, upplys mig om vad som gäller. 

• Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 18:12:35 följande:
    Det finns dimensioner såklart. Narcissistiska chefer brukar inte bli så framgångsrika, så där håller jag inte med dig. Narcissistiska personer lyssnar inte på andra utan tror att de vet bäst. Hörde om en narcissistisk chef som fick en del klagomål, han kontrade med "tänk på mig" sen så kan överdrivet empatiska chefer också vara covert narcissist för att de inte vill att andra ska bli arga på dom och deras bräckliga ego.

machiavelliska chefer eller sociopater kan säkert vara mer framgångsrika.
    Det kan anses vara oattraktivt när män gråter eller mår dåligt. 
  • Anonym (Dejtar)

Kom på flera red flags som går bort direkt:

-Bilder med huliganvibbar eller när man gör hjärtan med sitt favoritlags färger.

-Bilder med sina polare bredvid. Vem av dom är du?!
    -Bilder på mannen med en bil eller MC
    -Bilder tillsammans med sina barn utan att man döljt barnens ansikten.

-Rökning
    -Män som skriver att de är dominanta. 

Plus en del fåniga uttryck som ?good vibes only? och liknande. 

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Orsaken) skrev 2024-11-13 18:19:42 följande:
    Det finns en orsak varför naricism finns kvar hos människor och att såna män får fler barn än män som är ledsna och kallas losers 
    Män som är ledsna och kallas för losers är inte friskrivna från narcissistkortet. Det ena utesluter inte det andra.
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 18:12:35 följande:
    Det finns dimensioner såklart. Narcissistiska chefer brukar inte bli så framgångsrika, så där håller jag inte med dig. Narcissistiska personer lyssnar inte på andra utan tror att de vet bäst. Hörde om en narcissistisk chef som fick en del klagomål, han kontrade med "tänk på mig" sen så kan överdrivet empatiska chefer också vara covert narcissist för att de inte vill att andra ska bli arga på dom och deras bräckliga ego.

machiavelliska chefer eller sociopater kan säkert vara mer framgångsrika.
    Kvinnor/många kvinnor har kvar preferenser som var från tiden på  stenåldern och längre bakåt. 
  • Anonym (Stämmer bra)

Jag drog mig för att dejta män under 170 och med röda eller gröna politiska åsikter. Eftersom att utbildning och utseende ändå är viktigast för mig gjorde jag undantag och dejtade en kortare kille och en miljöpartist.

Den korte visade sig vara ett riktigt kap, och miljöpartisten höll med SD i varenda fråga utom miljöpolitiken.

Nu har jag alltså breddat mina vyer 😁

• Anonym (Cissi)
    Anonym (Orsaken) skrev 2024-11-13 16:56:19 följande:
    Narcissistiska egenskaper snarare kan attrahera fler kvinnor. 
    Många kvinnor vill ha män som har bra självförtroende etc. 
    Narcs har uselt självförtroende. Stort ego för att dölja, usel självkänsla.
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Cissi) skrev 2024-11-13 18:32:15 följande:
    Olika kombinationer kan olika personer ha samtidigt 
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Cissi) skrev 2024-11-13 18:32:15 följande:
    Kanske handlar mer om manipulation som jag snackar om. 
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 18:29:54 följande:
    Män som är ledsna och kallas för losers är inte friskrivna från narcissistkortet. Det ena utesluter inte det andra.
    Många män har svårt att kunna prata om känslor med sin flickvän/fru pågrund av risjen för att dumpas/kan anses omanligt med män med problem 
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Orsaken) skrev 2024-11-13 18:38:00 följande:
    Många män har svårt att kunna prata om känslor med sin flickvän/fru pågrund av risjen för att dumpas/kan anses omanligt med män med problem 
    Prata känslor har ingenting med narcissism att göra. Någon kan vara en narcissist oavsett hur mycket/ lite denne pratar känslor.
Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?