Inlägg från: Anonym (Blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomman)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Tror allmänt bittra och människor som beskriver sig själva som snäll. Snäll borde vara något som goes without sayin' liksom.

Sen så tror jag att de inte hittar någon och säger att de har gett upp dejtsidor egentligen använder det som ett argument och skyller på det eller det motsatta könet när det i realiteten handlar om att de själva inte är så mycket att hänga i granen. De själva har antagligen för högt ställda krav (eller påstår att jag tar vem som helst) men kan inte medge det. Dessa blir diskade from the get-go. Ingen vill ju bli tillsammans med en sån toxisk person.

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-11-13 13:54:54 följande:
    I vissa fall har du säkerligen rätt och jag själv skulle aldrig ge min kompis godkänt som pojkvänsmaterial även om han var lång, men hans utbud skulle säkerligen ökat om han var 190 cm lång.

Att han själv ratar kvinnor som antingen är åt det mulliga hållet eller är några år äldre än han själv, men helt ok med 25 år yngre tjejer säger en del. Att han själv tappar håret och är jäkligt krävande som person (kvinnor ska inte ha husdjur, ha intressen som tar för mycket tid så man hamnar för långt ner på priolistan, men samtidigt förstå att han ska göra saker med sina kompisar själv ibland) har han noll insikt i. Skrattande
    Det är ett underligt fenomen. Verkar nästan som en hel generation har någon slags entitlement. Det borde vara enkelt tycker jag: Ha vilka krav man vill men förstå också att det innebär att du troligen kommer att vara singel.

I stället så verkar dessa personer bli ilskna och bittra, och skyller ifrån sig. Det är så konstigt. 
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-11-13 16:13:16 följande:
    Man kan ju tycka att folk som min polare som varit singel den absolut största delen av sitt vuxna liv borde kunna se vad den gemensamma nämnaren är och kanske börja jobba med den biten. Skrattande
    Det är så konstigt. Så fruktansvärt ologiskt.

Jag börjar undra om inte det är naturens sätt att se till att dessa inte förökar sig. Narcissistiska egenskaper vill man ju inte ska gå i arv. (Eller är ett bra upplägg för ett positivt föräldraskap heller) (eller partnerskap naturligtvis)
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Narcissa) skrev 2024-11-13 17:51:12 följande:
    Nu finns väl narcissistiska egenskaper just för att de innebär en överlevnadsfördel under vissa betingelser. Det är nog avsevärt bättre för gruppen att då ledas av en kompetent kylig narcissist än en okunnig överempatisk hysterika.

Det finns helt enkelt grader i helvetet, en personlighet är inte endimensionell.

De som tyvärr föddes utan normal empatisk förmåga men ändå har valt att följa samhällets spelregler och prestera är ofta relativt framgångsrika.
    I exemplet dejting så är inte narcissismen till någon fördel direkt. Narcissismen yttrar sig då i tankar att jag behöver inte förändra mig, det är alla andra/ samhället som ska förändras. Förenat med ett oförstånd över att denne inte hittar någon. (I kombination med aggressivitet och bitterhet) Den straffar då ut sig självt från att träffa någon.

Narcissism är ursprunget från ett bräcklig ego och ett behov av att skydda det egot. Tycka att man är så bra fastän man egentligen inte är det löser ingenting, det skyddar egot från stunden men i slutändan så genererar det ingen dejt. Enda som löser något är att ha en realistisk syn på sig själv och försöka förbättra ens negativa egenskaper.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Narcissa) skrev 2024-11-13 17:51:12 följande:
    Nu finns väl narcissistiska egenskaper just för att de innebär en överlevnadsfördel under vissa betingelser. Det är nog avsevärt bättre för gruppen att då ledas av en kompetent kylig narcissist än en okunnig överempatisk hysterika.

Det finns helt enkelt grader i helvetet, en personlighet är inte endimensionell.

De som tyvärr föddes utan normal empatisk förmåga men ändå har valt att följa samhällets spelregler och prestera är ofta relativt framgångsrika.
    Det finns dimensioner såklart. Narcissistiska chefer brukar inte bli så framgångsrika, så där håller jag inte med dig. Narcissistiska personer lyssnar inte på andra utan tror att de vet bäst. Hörde om en narcissistisk chef som fick en del klagomål, han kontrade med "tänk på mig" sen så kan överdrivet empatiska chefer också vara covert narcissist för att de inte vill att andra ska bli arga på dom och deras bräckliga ego.

machiavelliska chefer eller sociopater kan säkert vara mer framgångsrika.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Orsaken) skrev 2024-11-13 18:19:42 följande:
    Det finns en orsak varför naricism finns kvar hos människor och att såna män får fler barn än män som är ledsna och kallas losers 
    Män som är ledsna och kallas för losers är inte friskrivna från narcissistkortet. Det ena utesluter inte det andra.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Orsaken) skrev 2024-11-13 18:38:00 följande:
    Många män har svårt att kunna prata om känslor med sin flickvän/fru pågrund av risjen för att dumpas/kan anses omanligt med män med problem 
    Prata känslor har ingenting med narcissism att göra. Någon kan vara en narcissist oavsett hur mycket/ lite denne pratar känslor.
Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?