• Anonym (Nyfiken)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Jag hade en diskussion med en kompis som gett upp dejtingsajter pga att han upplever att han sorteras bort pga sin längd (under 170 cm). Blev pga detta nyfiken på vad mer som är vanligt att sortera bort och på vilket sätt skiljer det sig mellan män och kvinnor.

Så ni som varit eller är aktiva på dejtinsajter, vad sorteras bort?

Jag gissar att kvinnor främst sorterar bort män som dom anser är för korta, kanske även folk med fel politiska åsikter (höger) och att män ev. gallrar bort kvinnor i högre utsträckning pga ålder och ev. vikt. 
    Men det är gissningar så ni med erfarenhet, upplys mig om vad som gäller. 

• Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?
  • Anonym (Linn)

Sorterar bort män som är under 180, pk-män och alla män som röstar vänster, har långt hår eller inget hår alls, begynnande flint, arbetslöshet. Jag vill helst att han har eftergymnasial utbildning men inget krav om han är vettig i övrigt med bra jobb. Sen ska han vara attraktiv i mina ögon såklart, ödmjuk, ha social kompetens, smart och kunna skämta om saker. Finns säkert fler saker men det var dom jag kom på nu:)

• Anonym (Incelnoja)

Korta oskulder med små snoppar

• Karriäristen

På den tiden när jag dejtade sorterade jag främst bort annonser som var dåliga, alltså där texten var kort, dåligt skriven eller intetsägande. Detta var före Tinder och då var inte fokus på bilder lika starkt. 

Jag minns inte att jag sorterade så noga på sådana egenskaper som du nämner här. Hade det framgått att någon var extremt överviktig eller såg ut som en potatis i ansiktet hade jag nog sorterat bort dem också.

Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Fjäril kär

Folk som hänger upp sig på längd och vikt sorterar jag bort direkt 

Jag har dejtat män från 165 cm till 195 cm och äkta känslor bryr sig inte om längd.

• Anonym (L)
    Anonym (Incelnoja) skrev 2024-11-13 13:20:37 följande:

Korta oskulder med små snoppar

Hur är det med en lång oskuld med normal snopp?
  • Anonym (Blomman)

Tror allmänt bittra och människor som beskriver sig själva som snäll. Snäll borde vara något som goes without sayin' liksom.

Sen så tror jag att de inte hittar någon och säger att de har gett upp dejtsidor egentligen använder det som ett argument och skyller på det eller det motsatta könet när det i realiteten handlar om att de själva inte är så mycket att hänga i granen. De själva har antagligen för högt ställda krav (eller påstår att jag tar vem som helst) men kan inte medge det. Dessa blir diskade from the get-go. Ingen vill ju bli tillsammans med en sån toxisk person.

• Anonym (Incelnoja)
    Anonym (L) skrev 2024-11-13 13:34:45 följande:
    Hur är det med en lång oskuld med normal snopp?
    Bort om inte över 190 och 20 cm monsterdase!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 13:35:34 följande:

Tror allmänt bittra och människor som beskriver sig själva som snäll. Snäll borde vara något som goes without sayin' liksom.

Sen så tror jag att de inte hittar någon och säger att de har gett upp dejtsidor egentligen använder det som ett argument och skyller på det eller det motsatta könet när det i realiteten handlar om att de själva inte är så mycket att hänga i granen. De själva har antagligen för högt ställda krav (eller påstår att jag tar vem som helst) men kan inte medge det. Dessa blir diskade from the get-go. Ingen vill ju bli tillsammans med en sån toxisk person.

I vissa fall har du säkerligen rätt och jag själv skulle aldrig ge min kompis godkänt som pojkvänsmaterial även om han var lång, men hans utbud skulle säkerligen ökat om han var 190 cm lång.

Att han själv ratar kvinnor som antingen är åt det mulliga hållet eller är några år äldre än han själv, men helt ok med 25 år yngre tjejer säger en del. Att han själv tappar håret och är jäkligt krävande som person (kvinnor ska inte ha husdjur, ha intressen som tar för mycket tid så man hamnar för långt ner på priolistan, men samtidigt förstå att han ska göra saker med sina kompisar själv ibland) har han noll insikt i. Skrattande
  • Anonym (35 år och barnlös)

Jag försöker sortera bort barnlösa kvinnor kring 35. Det känns som att allt är så bråttom med sådana kvinnor, inte hinna lära känna varandra och allt skall bli seriöst fort. 

Men det är samtidigt just den gruppen kvinnor jag verkar gå hem hos trots att jag är lite äldre än så själv. Hade inte haft nåt emot en 35 årig singelmamma tex, känns som det är mindre stress och de är lite mer...sansade?

Är öppen för att träffa unga tjejer, äldre damer, singelmammor, det är just den gruppen c:a 35 år och barnlös jag vill undvika.

• Anonym (Jag)

Jag (kvinna) sorterar bort, i ungefärlig rangordning:

*Personer som bor för långt bort
    *Personer utan bilder (jag läser inte ens presentationen då)
    *Oattraktiva personer (vikt är en faktor, förutom det vanliga så klart)
    *Rökare
    *Hundägare
    *Personer som mest verkar vilja visa upp sin kropp
    *Personer som utstrålar bitterhet
    *Personer som verkar konstiga eller för utsvävande för att passa mig
    *Personer som verkar vara totalt oseriösa players eller festprissar

Det är vad jag kommer på just nu.

Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?