• Anonym (Nyfiken)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Jag hade en diskussion med en kompis som gett upp dejtingsajter pga att han upplever att han sorteras bort pga sin längd (under 170 cm). Blev pga detta nyfiken på vad mer som är vanligt att sortera bort och på vilket sätt skiljer det sig mellan män och kvinnor.

Så ni som varit eller är aktiva på dejtinsajter, vad sorteras bort?

Jag gissar att kvinnor främst sorterar bort män som dom anser är för korta, kanske även folk med fel politiska åsikter (höger) och att män ev. gallrar bort kvinnor i högre utsträckning pga ålder och ev. vikt. 
    Men det är gissningar så ni med erfarenhet, upplys mig om vad som gäller. 

• Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 16:47:10 följande:
    Det är så konstigt. Så fruktansvärt ologiskt.

Jag börjar undra om inte det är naturens sätt att se till att dessa inte förökar sig. Narcissistiska egenskaper vill man ju inte ska gå i arv. (Eller är ett bra upplägg för ett positivt föräldraskap heller) (eller partnerskap naturligtvis)
    Kvinnor kan ofta välja män som de blir attraherad av och att de skulle vara bra i sängen. 
    Personligheten borde ha större betydelse  för kvinnor ju äldre kvinnan är. 
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Narcissa) skrev 2024-11-13 17:51:12 följande:
    Nu finns väl narcissistiska egenskaper just för att de innebär en överlevnadsfördel under vissa betingelser. Det är nog avsevärt bättre för gruppen att då ledas av en kompetent kylig narcissist än en okunnig överempatisk hysterika.

Det finns helt enkelt grader i helvetet, en personlighet är inte endimensionell.

De som tyvärr föddes utan normal empatisk förmåga men ändå har valt att följa samhällets spelregler och prestera är ofta relativt framgångsrika.
    I exemplet dejting så är inte narcissismen till någon fördel direkt. Narcissismen yttrar sig då i tankar att jag behöver inte förändra mig, det är alla andra/ samhället som ska förändras. Förenat med ett oförstånd över att denne inte hittar någon. (I kombination med aggressivitet och bitterhet) Den straffar då ut sig självt från att träffa någon.

Narcissism är ursprunget från ett bräcklig ego och ett behov av att skydda det egot. Tycka att man är så bra fastän man egentligen inte är det löser ingenting, det skyddar egot från stunden men i slutändan så genererar det ingen dejt. Enda som löser något är att ha en realistisk syn på sig själv och försöka förbättra ens negativa egenskaper.
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 16:47:10 följande:
    Det är så konstigt. Så fruktansvärt ologiskt.

Jag börjar undra om inte det är naturens sätt att se till att dessa inte förökar sig. Narcissistiska egenskaper vill man ju inte ska gå i arv. (Eller är ett bra upplägg för ett positivt föräldraskap heller) (eller partnerskap naturligtvis)
    För kärlek och förälskning så behöver det inte handla om någon riktig logik. Kvinnor och män kan bli kära i varandra även om de ogillar vissa saker med varandra. 
    Vet om män som blir valda för de har en stor kuk och att de ska vara bra i sängen och det kommer fram senare att mannen hade en diagnos. 
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 18:06:45 följande:
    I exemplet dejting så är inte narcissismen till någon fördel direkt. Narcissismen yttrar sig då i tankar att jag behöver inte förändra mig, det är alla andra/ samhället som ska förändras. Förenat med ett oförstånd över att denne inte hittar någon. (I kombination med aggressivitet och bitterhet) Den straffar då ut sig självt från att träffa någon.

Narcissism är ursprunget från ett bräcklig ego och ett behov av att skydda det egot. Tycka att man är så bra fastän man egentligen inte är det löser ingenting, det skyddar egot från stunden men i slutändan så genererar det ingen dejt. Enda som löser något är att ha en realistisk syn på sig själv och försöka förbättra ens negativa egenskaper.
    Attraktion är inte samma sak som åsikter. 
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 18:06:45 följande:

Hur man agerar har såklart en betydelse och vad problem handlar om. 
    Det går inte dölja exempelvis om en man endast har en fot men han kan lura kvinnan att han är kär i henne 
  • Baam777

När hon tycker att vad jag jobbar med är viktigare än min personlighet. då söker man inte efter kärleken. Det går bort. 

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Narcissa) skrev 2024-11-13 17:51:12 följande:
    Nu finns väl narcissistiska egenskaper just för att de innebär en överlevnadsfördel under vissa betingelser. Det är nog avsevärt bättre för gruppen att då ledas av en kompetent kylig narcissist än en okunnig överempatisk hysterika.

Det finns helt enkelt grader i helvetet, en personlighet är inte endimensionell.

De som tyvärr föddes utan normal empatisk förmåga men ändå har valt att följa samhällets spelregler och prestera är ofta relativt framgångsrika.
    Det finns dimensioner såklart. Narcissistiska chefer brukar inte bli så framgångsrika, så där håller jag inte med dig. Narcissistiska personer lyssnar inte på andra utan tror att de vet bäst. Hörde om en narcissistisk chef som fick en del klagomål, han kontrade med "tänk på mig" sen så kan överdrivet empatiska chefer också vara covert narcissist för att de inte vill att andra ska bli arga på dom och deras bräckliga ego.

machiavelliska chefer eller sociopater kan säkert vara mer framgångsrika.
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 18:12:35 följande:
    Det finns dimensioner såklart. Narcissistiska chefer brukar inte bli så framgångsrika, så där håller jag inte med dig. Narcissistiska personer lyssnar inte på andra utan tror att de vet bäst. Hörde om en narcissistisk chef som fick en del klagomål, han kontrade med "tänk på mig" sen så kan överdrivet empatiska chefer också vara covert narcissist för att de inte vill att andra ska bli arga på dom och deras bräckliga ego.

Det finns en orsak varför naricism finns kvar hos människor och att såna män får fler barn än män som är ledsna och kallas losers 
  • Anonym (Dejtar)

Jag gör en samlad bedömning, men det som jag direkt swipe:ar bort är 
    1.Ingen beskrivning/bio eller när han skrivit ?fråga om du vill veta något?. 

2. Män som är kortare än vad jag är (171 cm)

3. Män som inte har flera tydliga bilder på både ansikte OCH kropp.
    4. Män som är i öppet förhållande eller är otrogna.
    5. Män som är överviktiga. 5-10 kg för mkt är ingen fara men typ fetma.

Sen har jag som preferens att jag inte attraheras av utländska eller tunnhåriga män. Det är inget som jag rensar bort med flit, men har märkt att det är så för mig.

• Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 18:12:35 följande:

Män som anses vara väldigt jämställda har troligen sämre chans generellt sett att få barn än narcissistiska manipulerade konservativa män. 
Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?